(Te) hoge temperatuur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lilly, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hallo,

omdat ik het sinds ik zwanger ben regelmatig erg warm heb heb ik nu een aantal maal mijn temperatuur gemeten.
    Nu weet ik dat het normaal is dat tijdens je zwangerschap je temperatuur zo'n halve graad hoger is maar bij mij is mijn temperatuur tot wel een hele graad hoger als normaal.

De keren dat ik gemeten heb zat mijn temperatuur tussen 37,5 en de 38 graden. Ik heb het dan ook echt bloedheet en zweet vaak en snel. Normaal heb ik nooit een hoge temperatuur, eerder laag zo rond de 36,5 tot maximaal 37 en die keren dat hij wel hoger was was ik ook echt ziek.
    Ik ben nu verder niet ziek, wel heb ik pasgeleden de ziekte van pfeiffer doorgemaakt en ben ik nog steeds intens moe (maar dit kan uiteraard ook door de zwangerschap komen, dat weet ik natuurlijk niet).

Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen, of is dit toch iets dat ik in de gaten moet houden?

Groetjes Lilly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lilly,

als je je niet lekker voelt bij de hogere temperatuur zou ik even de huisarts bellen. Het is wel normaal dat je temperatuur in de zwangerschap wat hoger is. Maar het zou bij jou ook kunnen dat het nog een nasleep is van de virusinfectie door Pfeiffer. Ik vind tussen de 37,5 en 38 nog goed, maar ga op je gevoel af, als het niet goed voelt of het wordt hoger, neem dan even contact op met je huisarts.

Mirjam

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Lilly

Deel Deze Pagina