Wil even mijn verhaal kwijt, sorry als die een beetje lang word.. Wij wonen in een flat (2 hoog ) hadden leuke onderburen, onderburen zijn inmiddels verhuist en leuke boven buren, kunnen hier met iedereen wel overweg. Nu het volgende, voor een tijdje terug is onze boven buurvrouw bij ons. En die ging hier ff een bakje thee zetten ( was zelf bezig met de was ) Onze badkamerlamp, kan alleen aan via de keuken zit ook maar 1 knop. Wij zelf gaan altijd met onze hand door de deur om hem aan te drukken. Komt me buurvrouw bij me ( Heb jij net de badkamerlamp aangedaan? Ik zeg nee hoezo dat was bezig met de was op de slaapkamer. '' Nou zegt ze : zag het licht aangaan, en hoorde de knop schakelen '' Ik kijk haar aan zo van ''wat praat je nu raar??'' nou dat allemaal gelaten voor wat het was.. Onze onder buren zijn verhuist en dat huis staat momenteel leeg. Onze boven buren zijn vanaf vrijdag weg en wij hebben de sleutel om voor hun katten te zogen. Gisteren avond zat mijn vriend nog alleen in de woonkamer en die hoorde gestamp ''kwam van boven weg'' nou katten kunnen niet zo hard stampen geloof mij.. Net ben ik wederom bezig in onze slaapkamer met de was, hoor ik opeens iemand met hakschoenen lopen boven. ( En ik weet zeker dat het hier boven was, want de andere kant van het flat woont een oud stel waarvan ik op dat moment de auto ook niet zag staan. Dus ik net naar me vriend heen, ik zeg nah wat ik nu heb mee gemaakt hij zegt wat dan ( nou hoor hier iemand met hak schoenen boven lopen ) (Waarop hij antwoord van dat verhaal dat hij gisteren avond mensen hoorde stampen boven ) Ik gelijk de buurvrouw gebeld wat wij gehoord hebben, zij ons vragen of wij boven wilde kijken, nou zien we niks. Alleen dat de katten een beetje ander gedrag vertonen ( of dat komt dat hun weg zijn, of dat het komt of zij de zelfde dingen horen/zien als wat wij gehoord hebben ) Met ongv een uur komen de buurtjes weer thuis. Dus het zal mij benieuwen. Vind het echt raar, geloof normaal helemaal niet in dit soort dingen tot ik dit vandaag gehoord heb, en ik niet de enige ben/was! En ik weet het gewoon echt zeker dat het hier was, vooral omdat ik eerst dingen na ben gegaan of dat het niet geweest kon zijn, en dat is dus niet zo.. Nou dit is er weer uit.. Alvast bedankt voor het lezen.
Brr even schrikken zeg. Zou er zelf ook benauwd van worden! Eerder nooit iets gehoord of meegemaakt dan?
Ik ook. In een flat kan het geluid van ver doorklinken, ook al denk je zeker te weten dat het boven je vandaan komt. Maar ik kan me best voorstellen dat het angstaanjagend is voor mensen die wel in geesten geloven.
Heb een jaar lang gedacht dat de herrie die ik steeds hoorde van boven mij kwam. Toen ik een klacht ging indienen erover, bleek dat het mijn onderburen waren! Het is inderdaad zo dat geluid soms heel vreemd door kan klinken. Geloof er dus ook niet zo in...
hebben jullie niet nog andere boven-boven buren die het kunnen zijn? kan me wel voorstellen dat je het eng vind zelf geloof ik hier niet in.
Nou in een flat zou ik me niet zo druk maken hoor.. Als ik op de 2e verdieping ga boren hoor je het op de 10e zowat nog.. Dus dat geluid kan echt overal vandaan komen.. Dat weet je nooit in een flat
toen ik op de flat woonde, was ik ook weleens alleen thuis. radio was uit, en ging naar de badkamer ofzo. ineens hoorde ik een knetterharde scheet.. als manlief thuis was zou ik hem niet geloven als hij het ontkent had, zo duidelijk. dus tja, zo gehorig zijn de muren in een flat. maar ik moet wel zeggen dat ik dat van de badkamerlamp nogal creepy vind
Katten kunnen ongelooflijk veel lawaai maken hoor ! Soms lijkt het hier ook wel of er een hele zware man de trap op komt stampen en dan blijkt het gewoon onze kater te zijn die weer eens in een rare bui is en rare sprongen maakt. Ik ben hier best regelmatig angstig naar beneden geslopen, omdat ik vreemde geluiden hoorde en zag dan tot mijn grote opluchting weer een ondeugend kattenkopje ergens tevoorschijn komen. Trouwens, weet je wat ook ontzettend kan klinken als voetstappen (heb ik me vroeger in mn oude huid heel vaak in vergist) rennende muizen! Echt waar je wilt niet weten wat voor kabaal die beesten kunnen maken! En wat betreft het lichtknopje: misschien stond deze half aan/ half uit als je begrijpt wat ik bedoel. Hier kan dat met sommige schakelaars als we ze niet goed aan of uit doen. Er is dan niet meer voor nodig dan een zuchtje wind of de zwaartekracht om hem uiteindelijk aan of uit te laten gaan.
Kan wel komen door dat je in een flat woont. Ik heb ook lang zo gewoond en dan hoor je echt alles over heel het gebouw. Nu ik ken ook mensen die 'rare' dingen hebben ervaren zoals vb doodprentje die ineens verdraaide als ze de andere kant van de uit woonkamer liep. Maar ik ben er van overtuigd dat ik het zelf eerst moet zien.
Staat het helemaal leeg boven jullie? Als dat zo is, kan alles nog harder klinken omdat het dan hol is. Dus dan kunnen die katten het misschien wel zijn omdat het dan anders klinkt.
Ons flat is maar 3 hoog, vandaar dat ik het zo raar vind... Naja miss is het wel niks geweest of waren het idd andere mensen?
En nee niet meer mensen hebben een sleutel. En de buren vonden wel dat de katten raar deden, normaal zijn ze blih als ze thuis komen. En nu waren ze ook bang voor hun?