Koosnaampje/Bijnaam Lara

Discussie in 'Babynamen' gestart door MilaRose, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilaRose

MilaRose Actief lid

29 okt 2019
    126
    121
    43
    Vrouw
    Ik ben momenteel 18 weekjes zwanger van een meisje (dit weten we sinds vorige week) en ze gaat Lara heten.

Nu kort ik altijd graag namen af of maak ik er een schattige langere naam van. Bij Lara heb ik alleen totaal geen inspiratie. Laartje bekt voor mijn gevoel niet lekker en larie vind ik helemaal niets.

Hebben jullie inspiratie?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou gewoon wachten tot er iets in je opkomt. En misschien is dat wel gewoon niets en gebruik je haar volledige naam en bedenk je een koosnaam die los van haar naam staat? :)

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Als je mij ooit zou zeggen jij noemt je kind als bijnaam lennie/lenn zou ik ook vragen of je wel okee was en toch doe je het en past het:roflmao::roflmao::roflmao:

Laartje vind ik zo slecht nog niet. Maar geloof mij mijn kids hebben nog wel meer bijnaampjes koosnaampjes en dit komt vanzelf en anders is het toch gewoon Lara.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zoiets komt vanzelf. Hier hebben beide dochters een verkleining voor hun naam die ik van te voren niet had aan zien komen ;)

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dat komt echt vanzelf :)
    Ik noem onze oudste altijd Lien en de jongste Lu/lulu (loe)
    De middelste kort ik nooit af omdat ik Na echt heel raar vind klinken.. ik zeg vaak Frits tegen hem of Natornater :p

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Laartje was het eerste wat er in mij opkwam.
    Daarna Laramba (als in caramba)& larambole (als in carambole).
    Door Laramba kom ik dan weer op het liedje "lalalalala (para laibar) la bamba" en door carambole kom ik weer op 'guacemole'.
    Zo ontstaan dus koosnaampjes in mijn hoofd: gewoon via via :D
    Wat de rest dus ook al zegt: dat komt vanzelf.

7. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Hier bijna dezelfde naam maar dan een T vooraan. Dit zijn bij ons de bijnamen:
    Laar
    Laraatje
    Laartje
    Laartje langkous

8. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik dacht meteen aan Lala

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ik ken een Lara en daar is t vaak Laar.
    Vind de naam heel leuk maar de verbastering vind ik heel zeurderig :$

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind dat ook niet echt een naam om een afkorting van te hebben. Hebben wij ook met onze Dafne. Kort ik nooit af. Maar hebben gewoon koosnamen hoor. Was daar ook echt niet mee bezig toen ik zwanger was. Dat komt vanzelf wel.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Laatje en laartje idd
    Larie

meer weet ik er niet haha

12. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Lala klinkt leuk

13. MilaRose

MilaRose Actief lid

29 okt 2019
    126
    121
    43
    Vrouw
    Hahaha, nu heb ik de naam "kwakkie" in mijn hoofd door quacemole

hummeltje5, Miekoe en spruitje80 vinden dit leuk.
  14. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Koosnaampjes ontstaan... Je kan vanalles bedenken, maar met het vaak noemen van de naam gebeuren die namen wel of niet.

Ik dacht dat a.lissa Liz zou worden. We zeggen dat serieus nooit! Wel alis of lissa. Maar vooral lotje... En waar komt dat vandaan? Alisselotje... Waarom? Hoe? Geeeen idee... Maar het klinkt wel lief

C.eleste wordt lessie of celes of krullenbol

L.orelie wordt Lorie of Loreliedje ♥️ ik dacht dat onze gebruikersnaam tijdens de zwangerschap er bij haar ook wel in zou blijven, maar 'Soesie' hebben we alleen de eerste week nog genoemd.

Ik zou verder ook niet weten wat je bij Lara zou zeggen. Komt vanzelf, of niet ;) blijft een goede naam!

15. Lies91

Lies91 Lid

31 mrt 2020
    57
    15
    8
    Koosnaampjes ontstaan, die bedenk je niet.. Misschien komt een dreumes in je familie of vriendenkring met een goede variant op Lara. Dreumesen hebben immers altijd zo'n leuke uitspraak van namen. Zo komen mijn kinderen aan hun Koosnaampjes iig: ontstaan door oudere broers of zichzelf als ze gaan praten.

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Dat komt toch vanzelf wel? Of wil je die naam ook op het kaartje? Hier is het vaak "naam", stomme afkorting van naam of lieverd of schat. En heel leuk als iemand van 2 of 4 dan ook "welterusten lieverd" terug zegt :cool:

Ik zou me er niet te druk om maken in ieder geval!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    waarom zou je het afkorten of koosnaampje geven?? Bij een lange naam een afkorting.

Ik doe dat niet bij mijn dochtersnaam die heeft ook maar 4 letters. Het is haar naam of schatje/lieverd/tante pollewop.

18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Koosnamen komen vanzelf denk ik als het kindje er is. En soms uit een andere richting dan je verwacht.
    Mijn zusje heet R.omy en noemde ik als kind Roomsoes en later is dat weer vanzelf afgekort naar Soes (Roomsoes+ zus) en zo noem ik haar nog steeds.

Mijn andere zusje C.arola wordt Noddie/Nod genoemd, naar dat popje uit de kinderserie.

19. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Haha, herkenbaar probleem! Ik kort ook echt altijd alles en iedereen af. Toen we onze oudste zoon kregen, kozen we een naam die ook niet lekker af te korten was. Vond ik echt lastig want ik weet nou eenmaal van mezelf dat ik altijd afkort. We hebben de naam toch gewoon gegeven en inmiddels heb ik een hele lijst aan afkortingen hoor haha. Komt goed!

20. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Toen onze zoon net geboren was had hij vaak prutoog dus noemde ik hem kapitein eenoog
    Nu wel bijnamen met zn eigen namen
    Maar ook aapie en sjaakie of kwibus haha genoeg variatie iig

Laartje zal t denk toch worden ik vindt t wel lieffelijk

Deel Deze Pagina