Ons koosnaampje is Junior. Mijn man grapt altijd dat onze kleine naar hem vernoemd wordt (is maar gedeeltelijk waar) dus het is een beetje zo gegroeid.
Chou chou, dochter wilde een babyborn pop, toen zei ik dat er een babypop in mijn buik zat. Een van die babybornpoppen heet chou chou....
grappig bij de zs van ons dochtertje was t vanaf de positieve test knorretje heb toen nog bedacht beetje raar zon heel rose figuur maar t was echt een meid (voorgevoel had ik al) en toen werd t knorrinetje Ons manneke noemen we beertje ook al vanaf positieve test was t eertste wat in me opkwam
Hier heet onze kleine Dummie.. een verkleining van onze achternaam Is meteen zo ontstaan daar we geslacht niet willen weten.. Wel leuk om al die namen eens te lezen Goed idee TS!
Hoi Onze oudste noemden we altijd korrel. Omdat we lazen in het begin van de zwangerschap dat hij ter grootte was van een rijstekorrel. Ik heb bij deze zwangerschap eigenlijk nooit een koosnaampje gehad want vanaf dat we weten dat ze een meisje is (16 weken) zeggen we "zij". Als we met z'n tweeën zijn noemen we haar bij naam
Hier werden er 2 cryootjes teruggeplaatst, dat waren Quick en Flupke. Eén van de twee heeft zich nog doorgedeeld, waardoor we bij de 2e echo te horen kregen dat het er niet 2 maar 3 waren. We waren toen al zo gewend aan Quick en Flupke dat we dat zo hebben gelaten; nr3 is Sjors. Mijn schoonzusje noemt ze Alvin, Theodore en Simon naar de Chipmunks....
Die kleine van ons noemen we Gijs, ondanks dat we het geslacht niet weten. Dit door toedoen van mijn zusje die is vanaf het moment dat ze hoord dat ik zwanger ben al tegen mn buik aan het praten niet van hallo baby , maar hallo Gijs. Dit hebben we zo overgenomen. Tis zelfs zo ver gevorderd dat mn schoonfamilie ook al praat over Gijs i.p.v over "de beeb" Maar ja we weten zeker dat als het een jongetje wordt, hij geen gijs gaat heten hihiih
de verloskundige noemde haar al sinds we het hartje kunnen horen bam bam omdat ze zo gigaantisch druk is .. en zo noemen we haar nog en hebben inmiddels al allemaal leuke pebbles en bam bam spullen gehad van iedereen haha
kleine frummel... de naam gebruiken we nog niet... zijn te bang dat we het dan ook doen wanneer anderen er bij zijn....
Wat leuk om al die variatie te lezen zeg! Onze eerste noemden we Kruimel, onze tweede Snaveltje ( geen idee waarom) maar toen dat een miskraam bleek te zijn hebben we gezegd: Snaveltje was niet echt een succes, sindsdien ben ik geneigd deze baby Kruimel 2 te noemen, haha, Kruimel 1 was/is namelijk wel een groot succes. Maar onze zoon roept vaak enthousiast: Beebiee!!! Dus die komt ook nog weleens voorbij. Bij Kruimel 1 trouwens moest ik na de geboorte echt heel erg omschakelen en hebben we hem nog zeker een maand best vaak kruimel genoemd....
Wij noemden hem in het begin altijd centimetertje. Nu gebruiken we de naam als we met zijn tweeen zijn. En een aantal vrienden noemen hem bruce. Liefs
In het begin noemde we m garnaaltje (zo zag ie er een beetje uit) tegenwoordig is het allang geen garnaal meer dus zeggen we meestal wondertje en druktemakertje. (Hij is nogal actief!)
Wij noemen hem Junior of Ernie. Ernie is opa mee begonnen vanaf het moment dat we wisten dat het een jongetje is (16 weken) en inmiddels noemt de hele familie hem al zo. Manlief kwam laatst zelfs al met het idee om hem echt Ernie te noemen...dat vond ik dan weer niet zo'n goed idee.
Hier is het tot de 20weken echo tuinboontje geweest, na de 20weken echo is het muisje geworden mijn dochter noemen we ook altijd muis maar dat is eigenlijk sinds ze 2jaar was. Bij mijn zoontje zeiden we altijd kareltje waarom geen idee toen wisten we nieteens dat het een jongentje werd. Bij mijn 2de was het altijd kruimel of gompie. Verder hebben we het soms wel samen over C........ maar nooit in bijzijn van andere.
Mijn man noemt ons kleintje brutus de gigant haha. We weten nog niet wat het gaat worden, maar hij is er van overtuigd dat het een jongen is en mijn man is bijna 2 meter dus vandaar....
wij noemen ons kindje ukkie. en soms kleintje of de naam die we hebben bedacht maar dan alleen als er niemand anders bij is. we weten natuurlijk nog niet wat het word maar we hebben we een voorgevoel. xxx sky