Schat Patat...noemde pasgeleden dochter in bijzijn van buurvrouw, helemaal verbaast...zijn noemt haar dochtertje ook zo!
poepie poepelesnoep snoepie liefie lieverd kletsmajoor liefiepiefie knuffelepuf knuf knul bink kerel meneer
voor mijn zoontje heb ik er maar twee die ik s6tandaard gebruik. dikkie dik flippie flink en het mooie is het is een lange bijna mager pier dus waarom ik hem nu zo noem of bij uitzondering lawaaimakers (lijkt op zijn achternaam, maar zo noem ik zijn vader ook als die teveel herrie maakt)
leuk topic! Hier bij mn zoon was het als baby: 'sippie lippie' (had altijd pruil lip en dat doet ie vaak nog steeds) en 'Deempie' nu bij zoonlief: 'Deempie' of (jaja nu komt het...) 'Dipsjit' Hij had keer gepoept en ik wilde dus 'Deempie' zeggen en daar kwam als mix 'Dipsjit' uit En dat naampje is blijven hangen als ik boos ben dan schreeuw ik zn achternaam, dan weet ie dat het menens is. Bij dochter: 'Poppy' of 'meissie' Ene opa noemt zoonlief 'Aapie' en andere opa 'Grote Beer' voor onze dochter heb ik ze nog niet betrapt op koosnaampjes Vaak hoor ik 'Poppy' maar dat zeg ik zelf altijd dus denk dat ze dat hebben overgenomen
mijn neefje maar 2e kindje (hihi heb m om het weekend) van 1,6 jaar wij noemen hem, toen hij baby was, 3 tot 6 maanden oud - Proppie nu - ventje - kereltje - noenoe - boeboe - Manja (= jongen op zijn papiamentu) - koekoeloekoe - koekie en als hij huilt of zeurt, - Brommie
kruimeltje (zo werd ze in de buik genoemd) mama`s moppie appekoppie stinkiewinkie (bij een volle luier) budhatje tuttefrut schatje lekker dingeling en zo komen er regelmatig wel naampjes bij hihi
Meestal moppie, popje, poppedop, lieverd,meisje, soms schatjepatatje (ja ook al, vanzelf gekomen lees t hier nu pas ) Volle broek > Kapitein Kaka Plassen tijdens de verschoning > matroos Pipi Blijven komen voor melk > Rupsje nooitgenoeg Tegen t einde van de zwangerschap, toen iedereen naar namen zat te vissen, zei ik dat ze Repelsteeltje heette. Waarop mijn neefje van zes naar mijn man toe rende: Ome ..., ik weet nu hoe ze heet!