koosnamen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door helma85, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Niet meer actief

Klinkt misschien beetje raar, maar we geven ons kindje nu al een koosnaam: "Harry"
    Daar kwam mn man zomaar ineens mee.
    Best grappig.

Wat zijn jullie koosnamen?

Liefs Helma

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Onze koosnaam was, tot het geslacht bekend was, Prillie... Omdat ze in April verwekt was en omdat het nog pril was allemaal.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    kind of kereltje

4. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    mijn vriend noemt hem/haar altijd ukkie ;) dan moet ik altijd weer denken aan de hond die mijn oom had die ukkie heette... ik zeg altijd de kleine

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Nog niet zwanger maar we hebben het nu al over Knurkie. Dat zal wel zo blijven. We hebben het er inmiddels als zo lang over dat we Knurkie ook als definitieve naam overwegen :D

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het is niet echt een koosnaampje hier maar meer een werknaam zodat we niet geneigt zijn de echte namen te gaan zeggen en het toch duidelijk is zeg maar.

Bij de eerste was het Fritsje en bij deze baby is het Wolkje (verzonnen door de eerste :p)

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij noemen hem al vanaf het begin bij zn echte naam. Mijn man was er dan ook vanaf het begin al van overtuigd dat het een jongen zou zijn.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is het meestal muppet..

Maar ook weleens wobbel (gezien de actie in mijn buik soms), ukkie, of bij de echte naam (maar niet zo vaak ivm kans op verspreken).

9. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Echt vreselijk, maar mijn man kwam al meteen na het testen met 'Wossel(tje)'. Dit is ook de bijnaam van de hond van zijn ouders. Leuk....:)
    Maar ja, nu noem ik hem/ haar ook wel Wossel, maar liever gewoon beebje of kindje ;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De eerste was krieltje, de tweede kruimeltje. De derde zal wel krentje worden :D

Soms noem ik de kinderen nog steeds zo :)

11. helma85

helma85 Niet meer actief

Marieke: hahahha:p

12. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    mijn vriend noemt onze kleine man fritsie ;)

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Pip(pie), eigenlijk vanaf dag 1 al :D We gebruikten die naam voor de jonge vogeltjes in onze tuin, die noemen we dus pippies, en toen ik zwanger bleek is die term dus vrij snel overgegaan naar de baby :D Ik klets best vaak tegen m'n buik - als ik weer een trap krijg ;) - en noem d'r dan Pip.

14. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Grappig zo'n topic :) en leuk dat iedereen een koosnaampje heeft.
    Eerst was het lilly-pilly (ik vind Lilly zo'n leuke naam) maar nu heet ze Ollie-pollie (stukje van haar naam :) )

15. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    frummel, frummie of frum is het bij ons deze keer :D

de vorige x was het ukkie

16. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Dylan heette in de buik BBtje (baby Baas) en deze heeft alleen een naam bij het schrijven en dat is dan BBtje2, denk dat er nog wel een andere naam komt, want vind dit ook een beetje creatief-loos.

Dylan noemt de baby altijd in 1 woord: broertjezusje (ja kan allebei hè)

17. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Mijn schoonvader heeft voor een aantal jaren terug een harststilstand gehad, waardoor hij geestelijk heel erg slecht geworden is!
    Zijn denkwijze is dus ook niet van hoe het zou moeten zijn ...Maar toen wij hem vertelde dat hij een kleinkind kreeg, vroegen wij hem of hij nog een leuke naam voor ons had, waarop hij antwoorde met Frederik .... hahaha we keken hem allemaal gek aan natuurlijk en zeiden wel "bedankt voor de tip, denk alleen dat hij net de top 3 niet zal halen ";) Maar het gekke is.. iedereen noemt hem nou wel fredje ..... ghihi!

Ik zelf trouwens niet, ik heb het altijd over mn beebje ...

18. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

bij ons is het dreumes

19. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hier is t tot nu toe nog schrimp (garnaal in t engels)....gewoonweg omdat het er ook nog uitziet als een garnaal....lol

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    We begonnen met hummeltje, later werd het frummeltje en dat is zo gebleven :D

Deel Deze Pagina