erg misselijk, zal baby fruitpotje helpen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bezigbijtje, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo Meiden,

ik ben 10 weken zwanger en al 5 weken erg misselijk.
    Nu heb ik gister bij de gyn/dieetiste iets meegekregen wat zou moeten helpen ter aanvulling en goed vult maar niet mega zwaar is.

Het is te vergelijken met knijpfruit zei de dieetiste. Maar het is zh voer en NIET TE ETEN! Nu dacht ik..... zal het een idee zijn om de baby fruitpotjes te proberen?

Wat denken jullie? Die zijn niet zo zwaar (lijkt me) en wel te eten...
    (wat ik me kan herinneren dan he:p)

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Gewoon proberen! Slecht zal het niet zijn, maar of het helpt tegen de misselijkheid......?

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik weet uit ervaring dat cola drinken helpt, en rijstewafels, sterkte!!!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja weetje ik zeg het misschien niet helemaal goed.
    IK ben niet extreem misselijk meer (wel geweesst woensdag hele dag niks binnen kunnen houden) en dan heb ik de 2 dagen erna ZOOO honger dat ik gek word van de honger. Ik probeer dingen te zoeken die niet zwaar zijn (puur zuivel en vettig eten kan ik niet hebben, ook geen avond eten.)

dus eink zoek ik iets wat voedzaam is (honger weg neemt) en niet te dik makend of zwaar is....;)

zo zorg ik dat ik niet misselijk word. Want als ik erge honger heb wordt ik misselijk, en ik heb honger als ik erg misselijk ben...:p

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat je van de diëtist gekregen hebt zal verrijkt zijn niet? Ik neem te minste aan dat er heel wat meer in zit dan in een fruithapje.

Maar een fruithapje kan je sowieso erbij nemen, het kan wel tegen de misselijkheid helpen om te voorkomen dat je een helemaal lege maag hebt.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    oh mijn reactie was van voor je zelf weer een reactie geplaatst had

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    het is een soort appelmoes maar dan HEEL HEEL HEEL vies...;)
    ik weet het niet, staat op dat het dieetvoeding is.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou gewoon normale appelmoes eten. Je hebt ook van die appelmoes potjes met andere soorten fruit erdoor. Kijk maar eens in de winkel.
    Ik heb echt weken lang niets binnen kunnen houden, maar ik at veel crackers met komkommer of maakte een frisse salade. Is ook niet zo vies en pijnlijk als het er weer uit komt;);)

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    appelmoes zou te veel suikers in zitten. Daar moest ik ivm gewicht aankomen mee opletten (2ling zwangerschap)

crackers (cracottes) eet ik indd ook regelmatig maar die vullen maar minimaal. Dan moet ik elk kwartier eten... Wil zo graag naar elk uur toe!:)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja ik zou een potje proberen. Waarom niet. Het zal wel heel goed zijn want het is voor baby''s gemaakt.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom eet je niet gewoon fruit dan of maak je zelf een fruithap?

12. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Bij mij hielp en helpt zuivel ook erg goed (ook HG). Toch blijft het lastig, de ene dag kan ik iets verdragen, dag erna weer niet.

de breakers (aardbei yoghurt in een knijpzakje) helpen mij door de ergste honger heen, nouja deze week dan:D Echt fruit eten lukt hier soms, maar alleen een appel. Moes (oa babypotje) is makkelijker voor de maag en blijft dus sneller binnen. Je kunt het proberen!

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    zuivel gaat er helaas meteen weer uit, echt jammer want ben gek op zuivel normaal.

Appel is me gister afgeraden door dieetiste omdat die de honger vergroten... Banaan eet ik nu dus 2x per dag. Maar als je elk uur honger hebt is het lastig dingen te vinden.... :(

tnx voor de reacties

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

jeetje wat lastig!
    ik weet niet of je al eens aan zo'n groentepotje geroken hebt, maar kans is groot dat je dan al omvalt van de lucht (ik heb het wel iig)
    fruithapjes zijn idd een stuk beter te pruimen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou en gewoon een boterham ofzo dan? Of inderdaad regelmatig wat eten, lijkt me niet dat een fruitpotje veel meer vullend zou zijn als wat fruit.

16. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Het gaat niet om het vullender zijn volgens mij, meer omdat je met HG of erge misselijkheid veel dingen niet verdraagd. Voelbare dingen prikkelen minder de braakneigingen:)

17. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Zal eens nadenken of ik nog meer tips heb. Ik heb ook heel de dag door iets in mijn mond, al is het maar een tic tac. ik kan wel goed brood eten gelukkig, of het binnenblijft is een tweede natuurlijk. En een beetje zelfgemaakte groentesoep? Die kun je zelf maken en dan door de blender zodat je moes krijgt. Blijft lekker van smaak, vullend en moes:D

Jammer van het zuivel!

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

hahaha dat heb ik zeker;)
    Werk in de kinderopvang. Maar indd dat ga ik echt niet eten:p

Maar fruit is goed binnen gebleven. Best te eten hoor :cool:

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    daarom schreef ik ook eerder, gewoon zelf een fruithap maken ;)

20. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Pas je op met de banaan, die kan juist weer verstopping veroorzaken... ook niet echt een lekker "kwaaltje"...

Verder heb ik niet echt nuttige tips voor je.

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina