Phil & Teds Vibe vs Sport

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elea, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hoi meiden,

Ik weet dat hier al een topic over was, maar hij is gesloten èn ik wilde ook graag wat reacties van mensen die de vibe nu al wat langer gebruiken. Ik wil heel graag een P&T vibe, maar zag op internet dat er heel wat mensen waren die klachten hadden over de handrem en de banden (handrem schiet er heel makkelijk op, waardoor de banden, die van nogal broos rubber zijn, enorm snel schijnen te slijten). Verder las ik ook over een wiebelig voorwiel...

Nu hoop ik dat er mensen zijn die de vibe al wat langer gebruiken en me hun ervaringen kunnen vertellen.

Of zou ik beter de sport kunnen nemen, is toch wat langer op de markt en misschien ook wat degelijker? Maar deze vouwt een stuk minder klein op toch? En is ook een stuk zwaarder... Rijdt de sport wel makkelijk?

Wil echt een kinderwagen die goed is en degelijk. Ben bang dat ik val voor het mooie, moderne uiterlijk van de vibes, maar dat de sport eigenlijk beter/robuuster is. Wil echter ook graag een kinderwagen die redelijk klein opvouwt, niet te zwaar/log is en hij moet nog wel wendbaar zijn...

Poeh moeilijk he, hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Alvast heel erg bedankt!

Liefs Elea

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou ik heb de vibe nu al 5 maanden en ik vind het echt een onding...als ik het kon overdoen had ik een andere gekocht. Een gewone tandem achtermekaar is mij beter bevallen. dat de banden slijten heb ik nog niet mee gemaakt en dat de rem er opeens op gaat ook nog niet. alleen ik vind hem super onhandig en het wiel blokkeert wel eens(voor wiel) en hij is lastig bij hoge stoepjes...dan heeft ie de neiging om te vallen. Mijn man vind hem ook irritant,...terwijl ik bij andere mensen lees dat ze hem super vinden. het achterste kindje eruit halen vind ik ook best een gedoe vooral als ze klein zijn en in het babynestje zijn ze zo uit.Quinn heeft er maar 4 keer ingelegen en toen werd het al krap.

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met ervaringen?

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    up!

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Nog een keer up, niemand die me verder kan helpen? :(

Liefs Elea

6. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Ik heb de vibe nu bijna 2 maanden. In het begin was het vreselijk met voorwiel stoepjes, draaien voorwiel. Bleek gewoon dat de voorband opgepompt moest worden. Logisch dat het dus vastzat. Na het oppompen reed de wagen smooth, ben er zeer tevreden mee. Inklappen gaat heel snel en klein opvouwen ook, past met gemak in de kofferbak van mijn yaris. Mijn best wel lange dreumes (86cm) zit er prima in, de boodschappenmand is ruim, dus nee, geen spijt. De nieuwe baby is er nog niet, maar verwacht het gewoon met veel plezier te gebruiken. ]

Als je de bandenspanning optimaal houdt kan het niet zo snel slijten, dat heb je immers ook met fietsen, autobanden etc. De sport heb ik toendertijd niet gekozen omdat het inderdaad wat groter oogde en ik vond de vibe net wat leuker/ sjieker. De rem doet het trouwens uitstekend, vind het prettig, het kliksysteem.

Succes met het beslissen ;)

Deel Deze Pagina