Hoi, Mijn zoontjes zijn nu 2,5 week oud en ik geef ze beide Nutrilon standaard kunstvoeding. De eerste dag in het ziekenhuis hebben ze 20 ml aangeboden gekregen en dit ging gewoon op. Ze zouden normaal 3 uur moeten redden, maar vaak begonnen na 2 uur al signalen dat ze honger kregen, zoals onrustig gedrag en huilen en handjes naar mond brengen. Elke avond mochten we met 10 ml ophogen tot we op 100 ml zaten, dan moesten we overleggen met de wijkverpleegkundige die dan zou langskomen. Van de wijkverpleegkundige mochten we 120 ml aanbieden, omdat ze vaak geen 3 uur redden, ook 's nachts niet. De eerste dagen ging niet alles op, maar uiteindelijk wel en lukte het vaak wel om 4 uur te redden tussen de voedingen. De laatste 2 dagen kwamen ze weer eerder en hierdoor kwam ik vaak op 7 voedingen uit, terwijl de wijkverpleegkundige zei dat ik toch wel op 6 voedingen moest uitkomen. Nu heb ik vannacht per kindje 10 ml extra water gebruikt om de kunstvoeding aan te maken en vannacht kwamen ze 1 keer na 4,5 uur! (Ik maak meestal 210 ml water met 7 schepjes kunstvoeding en verdeel dit over 2 flesjes, dan kom ik op 120 ml per kindje uit.) Nu vraag ik mij af: Is het beter om 10 ml extra water per fles te geven? Of kan ik beter iets meer kunstvoeding (120+4) aanbieden? Of krijgen ze teveel en is het misschien een idee om aan voeding voor hongerige baby's te denken? Groetjes Saskia
Dat de jongens een keer na 4,5 uur kwamen toen ik 10 ml extra water had gebruikt was dus eenmalig... Sinds gisterenavond zijn we toch 120+4 gaan geven en eerst leken ze 4 uur te redden, maar vanavond hadden ze na 3 uur alweer flinke honger. We proberen het wel te rekken met een speen of pink, maar na een kwartier vinden ze ook dit niet goed meer en gaan ze enorm krijsen. Tot ze de fles krijgen en dan zijn ze weer tevreden. We komen dus op 7 flessen per dag en heel soms laten ze 10 ml staan, totaal komen we dan op ongeveer 900 ml voeding. Dat is toch enorm veel voor een baby van nog geen 3 weken?
Inmiddels zijn de jongens 6 weken en zijn nog steeds erg hongerig. Ze krijgen nu 150+5 en willen dan vaak elke 3,5 uur een fles. Ze komen dus zeker al aan 1 liter kunstvoeding per dag. Het CB kan me eigenlijk niet verder helpen. Het enige wat ze zeggen is dat ik niet meer dan 30 schepjes kunstvoeding mag geven. En dat je pas vanaf 4 maanden rijstebloem mag toevoegen. Hebben jullie misschien een tip?
Hoi, Ik zie dat jouw vraag overgeslagen is. Sorrie hiervoor. Een paar vragen voor je. Wat zijn de gewichten nu. Hoe snel drinken ze hun flesjes leeg. Ilja
Nu was ik zelf een paar dagen niet op de site geweest, sorry... Bij de 4 weken controle op het CB woog Luc 4660 gram en Stan 4440 gram. Dat is nu 2 weken geleden, dus ik denk dat ze alweer 400 gram zijn aangekomen, want ze groeien erg goed. Ze doen ongeveer 20 a 30 minuten over een fles, tussendoor houden we even pauze voor een boertje. Groetjes Saskia
Ik ben begonnen met Nutrilon Standaard, maar na anderhalve week zijn we gaan mengen met Forte en sinds ze 2 weken zijn krijgen ze nu volledig Forte. Gisteren kregen ze om 23.00 een fles van 185 ml (ik verdeel 11 schepjes over 2 flessen) en hierna werden ze om 03.00 wakker. Toen hebben ze 150+5 gekregen en nu kwamen ze om 06.00 weer. Vanmorgen werden ze om 09.30 wakker, maar we moesten zelf ontbijten en hebben het tot 10.15 kunnen rekken en hebben we weer 185 ml gegeven. Als ze overdag 185 ml krijgen en 's nachts 150+5 dan komen we op ongeveer 6 voedingen uit, maar totaal zitten we dus aan zeker 1 liter voeding, aangezien ze bijna altijd alles opdrinken. We geven nu sinds een paar dagen 2 schepjes Nutriton door de flessen in de hoop dat dit een verzadigder gevoel zou geven, maar dit heeft dus niet het effect wat we gehoopt hadden. Groetjes Saskia
Hoi Dan zit je dus op 1075. Niets mis mee toch. 1 liter is een richtlijn en zoveel zit je er niet boven. Kwa tijd drinken ze keurig. Dus zuigbehoefte is het niet. Je gebruikt al voeding voor hongerlapjes. Daarbij nutriton.....probeer wat schepjes op te voeren en kij hoe ze het daar op gaan doen. Rijstebloem zou ik nog niet doen ivm de darmpjes. Mocht de nutriton echt niet helpen kan je kijken wat ze doen op 200cc per fles, maar dan moet je wel op 5 flesse uitkomen. Maar dit zou ik gezien de leeftijd van de kids als laatste uit proberen. Ilja