Kop koffie over dochter heen..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boommm, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zit een beetje in twijfel maar ben vooral erg boos.

De oudste (2,5) is een lief, slim en spontaan meisje. Maakt altijd makkelijk vriendjes en is heel beleefd en kan lief spelen. Dit vind ik niet alleen zelf, maar krijg ik ook vaak van vreemden te horen. Nu gaat ze sinds een paar maanden naar 'pre school', dit is een soort peuterspeelzaal. Ze is daar de jongste maar komt goed mee met de groep. Ze heeft veel vrienden gemaakt en wil regelmatig afspreken met vriendjes.

Nu krijg ik steeds van de juf te horen dat ze niet in de groep ligt, niet mee komt en heel stout is. Nou kan dat natuurlijk altijd (kon ik mij niets bij voorstellen, want zo ken ik haar niet). Heb dus bij een hulp moeder gevraagd (die elke week een ochtend helpt met knutselen) hoe het dan gaat. Zij vertelde dus dat ze juist heel lief meespeelt, goed luistert etc. Maar dat als ze iets niet begrijpt of niet meteen goed doet de juf gelijk heel fel reageert. N verstaat over het algemeen prima Engels, maar soms begrijpt ze het niet gelijk en moet je het even herhalen of in andere woorden proberen duidelijk te maken.

Maar vandaag was dus de druppel. Ik kwam haar ophalen en toen kwam de juf gelijk al naar mij toe, dat er een ongelukje was geweest en N een beetje koffie over haar heen had gekregen. Prima, kan gebeuren.
    Kom ik thuis, is haar hele jurk en legging bruin van de koffie. Moet echt een volle koffie kop zijn die over haar heen is "gevallen". Ik ben woest.. Hoe kun je in hemelsnaam een hele kop koffie over een kindje heen gooien en haar daar dus ook gewoon in laten zitten? Niet even droge kleren aantrekken ofzo?

Ik wil haar maandag dus eigenlijk niet eens meer laten gaan en haar uitschrijven. Vriend wil een goed gesprek met de directie en het dan nog een kans geven omdat het wel heel goed is voor haar taalontwikkeling. Hoe zouden jullie reageren?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dit vind ik wel een heel vreemd verhaal...en gelukkig denk ik geen hete koffie...maar verhaal halen en een gesprek aangaan sowieso! Ook om (mocht je besluiten te stoppen) het af te sluiten.

Maar is er geen andere preschool in de buurt, want idd voor de taalontwikkeling is het wel erg goed.

3. soeee

soeee Niet meer actief

Ik zou hetzelfde doen als wat je vriend zegt denk ik. Plus dat ik graag zou willen weten waar de f... die juf last van heeft :) Wel heel vervelend lijkt me!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.872
    5.110
    113
    Ik zou zeker even een gesprek aangaan. Kan je na dat gesprek altijd kijken of je het nog een kans geeft of er klaar mee bent.
    Doet de juf alleen zo tegen jouw dochter voor zover je weet? Of tegen meerdere kinderen?

5. Islah

Islah Niet meer actief

Nou gelukkig maar dat ze geen brandwonden heeft, dacht eerlijk gezegd namelijk dat je dat ging zeggen...
    Zou dus zeker ook het gesprek aangaan en desnoods van preschool wisselen.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zou ook in gesprek gaan met deze juf en eventueel haar leidinggevende erbij. Zoals ze reageert op jouw kind kan niet en koffie over haar jurk? Hopelijk was het geen hete koffie maar wat als dat een volgende keer wel zo is? Ik drink mijn koffie aan het aanrecht op zodat de kinderen er niet mee in aanraking komen, ook niet als ze bijvoorbeeld tegen me aanlopen. Je zou kunnen vragen om een video-opname zodat je kunt zien wat je dochter doet. De juf zal zich waarschijnlijk netjes gedragen als er gefilmd wordt maar je ziet dan wel het gedrag van je dochter. Dan heb je toch een beter beeld. En die juf weet meteen dat je er bovenop zit.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt voor de relativerende antwoorden! Ik was gister de hele dag zo ontzettend boos en ook verdrietig.
    Ik meld haar maandag denk ik ziek en wil dan gelijk een afspraak maken om met de juf en directie te praten. Aan de hand van dat gesprek wil ik of dat ze van groepje wisselt of we gaan naar een andere preschool.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zou ook zeker verhaal gaan halen hoor. Ik zou ook woest zijn.
    En zeker een babbeltje maken dat het nogal onveilig is dat er uberhaupt koffie over een kind kan vallen.
    Ik vind het ook nogal vreemd dat deze juf zo fel reageert en de ander juist zegt dat het een lief kind is, doet je gelijk denken dat deze juf iets tegen je dochter heeft. Daar zou ik ook zeker het fijne van willen weten.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het raar dat er uberhaupt koffie gedronken wordt bij peuters. Dan moeten ze dat maar lekker in de pauze doen.
    Ik zou ook verhaal halen en ook over de omgang met je dochter. Het is toch gek dat de hulpmoeder zegt dat je dochter eigenlijk niks verkeerd doet maar dat de juf steeds fel reageert. Dat zou ik echt niet accepteren. Ze weet toch dat ze met peuters werkt en dat je dan geduld nodig hebt.
    Succes ermee!

10. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nou ik zou dus woest zijn dat er zoiezi koffie bij ze in de buurt is... en had zoiezo dáár een klacht over ingedient.
    Is het maar goed dat die niet nog heet was...
    En ze weten toch dat ze oorspronkelijk niet engels is en dus meer moeite heeft met de taal,daar moeten ze toch rekening meehouden.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Strandbal en Elvira: jullie drinken nooit koffie/thee waar je kinderen bij zijn? Als je er verantwoord mee omgaat is het niet zo'n probleem. Ik zou bijvoorbeeld nooit met koffie in mijn hand rond gaan lopen zoals je op schoolpleinen ziet of over een kind heen gaan hangen. Maar als je koffie op het aanrecht staat en je neemt af en toe een slok kan er niks misgaan. Dus een klacht over dat er überhaupt koffie wordt gedronken in de klas gaat wel erg ver.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jawel maar ik laat de koffie eerst afkoelen op het aanrecht. En koffie drinken met 1 of 2 kind(eren) erbij lijkt mij overzichtelijker dan met 15 peuters om je heen. Ongelukjes kunnen altijd gebeuren maar koffie drinken in een peuterklas vind ik wel onverantwoord.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Koffie of thee drinken (vast ook afgekoeld, anders was er meer aan de hand bij het kindje van ts) lijkt me op zich niet zo vreselijk dramatisch, mits het verantwoord gebeurd. Ik vraag me wel af hoe een kind een kop koffie over zich heen kan krijgen, ook al is die niet heet.

TS: Ik zou zeker het gesprek aan gaan, met de juf en eventueel ook haar leidinggevende. Ook als je besluit haar er af te halen.

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nou idd niet,want ik drink geen koffie of thee.
    En ik werk op een kdv waar koffie en thee alleen gedronken mag worden in een beker met deksel erop.
    Wij hebben een groep met 16 peuters dan kan je zoiets niet goed in de gaten houden... en zij blijkbaar ook niet.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als een beker met een deksel valt, valt de deksel er vast ook af. En het kan ook dat mensen dan makkelijk worden, want 'er zit toch een deksel op' en het misschien wel heter drinken of dichter bij de rand laten staan of wat dan ook. Maar goed, dat is een hele andere discussie. :) (Ik dronk op stages ook nooit thee (koffie drink ik sowieso niet ;)). In mijn werk wel, maar daar gaat het om 12+, dat moet kunnen, lijkt me.)

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Haha nou zijn speciake veiligheidsbekers dus kan nims meegebeuren..
    Ze investeren er niet voor niks in.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben ooit van die thermosmokken gehad. Die waren erg veilig (met draaideksel en je kon alleen drinken als je een knopje indrukte) maar ook erg moeilijk schoon te houden. Had ook niet echt mijn voorkeur. Ik heb in mijn eentje een groep met 8 kinderen. Is goed te doen. Maar ik ben dan ook voorzichtig. 😊

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb geen idee hoe lang ze erin rond gelopen heeft, is niet duidelijk in de openingspost. Maar als het niet vlak voor ophalen gebeurd is dan bel je toch even? Of regel je wat kleding...

Zijn de vlekken er nog wel uit gekomen?

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hoe is het gegaan?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die vlekken zouden me geen moer kunnen schelen maar wel dat mijn kind er letsel aan kan overhouden ivm brandwonden.
    Hier drinken de leidsters overigens wel koffie/thee op de creche maar ze hebben een speciaal kastje/plankje aan de muur waarop het altijd hoog staat en de kinderen er niet bij kunnen komen.

Deel Deze Pagina