Wie heeft er een urgentie verklaring aangevraagd en hoe lang duurde het ongeveer voor je hoorde of je deze wel of niet kreeg?
Heb je het dan over een woning of iets anders? Met een woning heb ik namelijk wel ervaring, ik heb me 14-12-2010 gemeld bij een woningbouwvereniging voor huurwoningen(heb gebroken met mijn ex de 13de in de avond) en kreeg 09-02-2011 een appartement. Zo lang hebben we nog gedwongen samen gewoond in ons koophuis (ondertussen al lang verkocht)
Meestal heb je ook nog een aparte wachtlijst met de urgenten , volgens sommige gemeentes is een urgentie wel 6 maanden geldig, dus dan zou je binnen die 6 maanden een woning kunnen krijgen , mits je aan de voorwaardes voldoet.
De aanvraag van een urgentie duurt wel een paar weken, als je op grond van medische klachten aanvraagt dan kan het misschien nog iets langer duren omdat je dan ook als het goed is door de ggz? gekeurd /beoordeeld moet worden.
Kan snel gaan. Licht er alleen aan waarom je de urgentie wil, die geven ze niet meer zo snel tegenwoordig.
Je krijgt het niet zomaar, het moet wel iets zijn wat buiten jouw schuld om is gebeurd. Niet dat iedereen die uit elkaar ineens een urgentieverklaring krijgt .
Tja de regels verschillen per gemeente en woningbouw, maar het duurt vaak wel even voordat je weet hoe of wat. Maar je woont nu toch bij je ouders in? Dan ben ik er egenlijk bang voor dat de kans heel klein is dat je het krijgt want je hebt een dak boven je hoofd.
heb het aangevraagd, dacht kan het gewoon proberen en dan zie ik het wel! als ik het niet probeer weet ik zeker dat ik geen urgentie krijg haha.
Hier ook urgentie aangevraagd vorig jaar ivm met relatieverbreking en dochter en gekregen en binnen 1 week een woning toegewezen. Hier ging het dus heel snel
dat is fijn! heb hier begrepen dat je 4 jaar erbij krijgt op je inschrijfdatum, dan heb je 4 maanden zelf de tijd om op woningen te reageren en meestal lukt het binnnen die periode een woning te vinden, en anders wijzen ze je een wonig toe. reageren doe ik zoiezo elke week nu, maar dat wil nog niet zo opschieten.
Wij kregen november 2011 urgentie omdat onze woning werd gesloopt. In mei 2012 hadden we een andere woning.
Ik weet dat ik in 2009 in ieder geval geen urgentie voor een woning kreeg in Amsterdam na het verbreken van een relatie ná mishandeling, omdat ik niet boven de 40 jaar was en geen kinderen had. Want, stelde de woningbouw, dan zou iedereen zich wel laten mishandelen als dat zo gemakkelijk was
Even ter info: de regels mbt urgentie komen niet bij de woningbouw vandaan, maar vanuit overheidsinstanties. Als de woningbouw de urgentie aanvraag dus afwijst ligt dat niet aan hen, maar aan Den Haag
Ook dat laatste is niet per gemeente hetzelfde, hier vinden ze het "ongezond" (kan even niet meer op het juiste woord komen) dat 3 generaties onder 1 dak wonen...
het is fijn dat ik bij mijn ouders terecht kan, maar merk dat ik toch erg behoefte heb aan een eigen plek! ben erg benieuwd wanneer ik iets hoor over mijn aanvraag.
Ik meen dat mijn aanvraag een week of 3/4 duurde, en na goedkeuring had ik met 4 maanden een woning. Ik moet zeggen dat ik na die goedkeuring ook wel regelmatig gebeld heb, als ik wist dat er ergens een woning beschikbaar kwam...