Lieve mama's, Zoals jullie ook weten is zijn kinderen in ons leven onmisbaar, je hebt er alles aan gedaan om ze goed en gezond op de wereld te zetten. Ons dochtertje is na een heftige bevalling via een keizersnede op de wereld gekomen. Ik ben door vocht en alle andere bijkomende kilo's in totaal 22 kg aangekomen .. niet schokkend opzich want schijnt vaker voor te komen maar toch .. na de bevalling 1,5 week in t ziekenhuis verbleven ivm een infectie en via een blaaskather 11 kg kwijt geraakt aan vocht in 3 dagen. Nu inmiddels 20 maanden verder en 5 kg kwijt geraakt dus in totaal 16 kg intotaal afgevallen na de zwangerschap. Nu heb ik een schaamte gevoel, die hangbuik .. de verloskundige zij t trekt weg t trekt weg. Je buikspieren zijn doorgesneden dus t herstel is daarbij lastiger. Begrijpelijk! Maar ondanks buikspier oefeningen gaat t maar niet weg .. echt een loshangend vel is het en t is niet echt een plaatje zo. Mijn man accepteert het zonder moeite hoor, maar vind t zelf niet prettig. Zijn er meer mama's die na een keizersnede een hangbuik hebben overgehouden of mama's die dat ook hebben overgehouden bij een natuurlijke bevalling?
Mijn buik is ook echt niet meer strak geworden. Natuurlijke bevalling gehad, maar ik heb gewoon vel over daar. Ik baal er echt van, snap je gevoel. Maar t is ook een beetje genetisch bepaald denk ik dan, tenminste als ik kijk naar mijn familie had ik dit bij mij ook wel verwacht. Ik probeer me erbij neer te leggen dat ik voortaan maar beter badpakken kan dragen ipv bikini's..
Je huid is volledig uitgerekt en dat rekt niet meer 100% terug in de meeste gevallen. Blaas maar eens een ballon flink op en laat m leeglopen.... Wordt nooit meer als nieuw, helaas....
Ik reken er ook echt niet op dat het na de bevalling van m'n tweeling (nummer 3 en 4 in ons gezin) nog normaal wordt. M'n buik is zo groot nu! Maar aan de andere kant, een van de mama's op school is dik in de 40, heeft 5 kinderen, en een lijf, echt strak... Maargoed, de meesten waarschijnlijk niet...
Ik heb een natuurlijke bevalling gehad (2keer) maar ik heb ook nog een buik. Ik ben nu lichter als voor mn 2e zwangerschap maar mn buik blijft
Na de eerste bevalling trok het redelijk bij, maar na de tweede is het niet meer goed gekomen met de uitgerekte buik. Bij beide kinderen was ik ook twee keer ruim 20kg aangekomen en een mega buik. Ik heb er nog niets actief aan gedaan, het blijft tot nu toe vooruitgeschoven worden of ik er misschien wat aan moet gaan doen
Ja hoor, heel veel striae en los vel. Het los vel komt voornamelijk doordat ik 20 kilo ben afgevallen. Thank God voor corrigerende hempjes!
Je kan sowieso niet alleen je buik trainen. Je huik Dat duurt het langst. Ik vind de antwoorden dat het helaas zo blijft een beetje apart. Als je sport, en dan echt goed sporten word het wel weer strakker.
Met sporten wordt je buik wel weer wat strakker, maar de huid is gewoon uitgerekt en over het algemeen is dit wel te zien, met name in een wat gebogen houding. Dit trekt niet 100% bij. De elasticiteit van de huid wordt daarbij naarmate je ouder wordt ook minder.... Je hebt er dus zeker wel enige invloed op, maar als 'nieuw' wordt het niet meer.
Hier twee keizersnede, bij de eerste kwam het wel weer goed nu na de tweede heb ik een hangbuik en die gaat echt niet meer weg hoeveel buikspieroefeningen ik ook doe. Ik was 20 kilo aangekomen, bijna weer op gewicht (nog 2 kilo) niets voor gedaan/ gelaten en ben tenger gebouwd. Hangbuik lees los vel. Misschien moeten we het langer de tijd geven maar heb weinig hoop
Hier een keizersnede gehad bij de eerste. Vel is ietsje losser en voelt zeg maar als een 'zachter randje' helemaal onderaan, maar hangt niet meer over m'n broekrand heen! Ongeveer na 1,5 jaar weer zoals normaal (niet helemaal strak meer dus, dat niet) En nu 11 weken zwanger van de 2e.. Hierna neem ik een personal trainer en ga ik er direct na de bevalling 200% voor om weer zo strak mogelijk te krijgen 😁
Ik heb geluk met mijn huid, maar iets zachter dan het was maar het litteken van de keizersnede trekt naar binnen waardoor ik altijd een buikje heb. Heel frustrerend want daar valt dus niet tegenop te trainen. Tja.... Wat doe je eraan..... Baal er wel van.
Ik ben twee keer tussen de 30 a 35 kilo aangekomen. Door middel van gezond eten en veel sporten ziet mijn buik er redelijk uit. Alle kilo's plus extra zijn er weer vanaf. Helaas wel wat los vel onder aan mijn buik. Helemaal strak zal het nooit meer worden. Goede corrigerende kleding en een figuur corrigerende bikini (het bestaat ) doet wonderen. Verder accepteer ik het inmiddels en vind ik mijzelf ook mooi met een flubberbuikje. Dat flubberbuikje heeft iets prachtigs laten groeien en daar mag ik van mijzelf ook trots op zijn!