Ik heb een poosje geleden al mijn kraampakket van de Menzis binnen gekregen. Nou zat ik eventjes door te kijken wat er allemaal in zit, maar ik heb echt geen idee waar het allemaal voor is en of het genoeg is! Dit zit er in: -10 onderleggers 60x90 cm -2 doosjes wondkompressen 8,5 x 5 cm a 16 stuks (steriel) -2 pakken kraamverband a 12 stuks -2 navelklemmen (steriel) -1 flesje alcohol 70% a 120 ml -1 pak inlegverband a 15 stuks -1 matrasbeschermer 120x180 cm -1 kraammatras 60 x 90 cm met extra slauch -1 rol luiertape -1 flacon hygienische handzeep 250ml -1 pak verbandwatten-1 flacon handgel -1 flacon handgel -1 flacon reiningslotion 30ml -5 wondkompressen 10 x 10cm (steriel) -1 stretchbroekje Dus dames 1) waar is het voor en 2) heb ik hier genoeg aan????
in mijn kraampakket zaten weer wat andere dingen (van DSW) en ik heb van collega's die al kinderen hebben, begrepen dat het niet genoeg is wat erin zit! als je precies wilt weten wat je nodig hebt, kan je verloskundige dit je het beste vertellen! als het goed is krijg je ter zijner tijd een lijst met wat je precies nodig moet hebben!
Wijst zich toch allemaal wel een beetje wat waar voor is? Een aantal dingen zijn voor een thuis bevalling (zoals de matrasbeschermers) en de rest voor als je thuis bent voor jouw verzorging (voor het vloeien) en de verzorging van de baby (alcohol, navelklemmetjes, watten etc). Heb je nog specifiek vragen over iets dan? Ik had zelf genoeg aan mijn kraampakket en heb er niks bij hoeven kopen.
ik heb em niet van menzis, ik heb em zelf gekocht van utermohlen. Het enige dat ik er bij wil kopen is een kraammatras voor in de auto, stel je voor zit je in de auto breken je vliezen. Volgens mij kun je dat gelijk op zoek naar een nieuwe autostoel...
Ik had niet genoeg aan het kraamverband, mijn man heeft toch zeker één pakket kraamverband bijgehaald en dan nog een paar pakket van Kotex, die zwarte pakket.
Ik had hem ook van Menzis. Ben beide keren in het ziekenhuis bevallen. Ik had er meer dan genoeg aan behalve dan het kraamverband.
Ik heb hem ook van de menzis, De vorige keer had ik er net genoeg aan (let wel dat ik 1,5 week in het ziekenhuis lag en dus daar het kraamverband kreeg!!!). Nu heb ik hem weer en ik ga volgende week nog even 1 of 2 pakken kraamverband bij halen (mocht het overblijven kan het ook prima als nacht verband bij hevige menstuaties op gemaakt worden natuurlijk)
Bij beide bevallingen had ik ook dit kraampakket. Ik ben wel twee keer in het ziekenhuis bevallen maar had beide keren genoeg van alles. Kraamverband kan altijd nog iemand halen toch, als je niet genoeg hebt.
Had bij de 1e ook dit kraampakket en heb toen alleen nog extra kraamverbanden laten halen. (Ik had er toen (2008/2009) ook een badcape en tutpopje en een set verzorgingsproducten voor de baby bij.) Voor in de auto hebben wij toen trouwens zo'n celstofonderlegger gebruikt, werkt prima.
Ik ben ook verzekerd bij menzis en miste de zoogcompressen. Dit is voor de stuwing van de borsten en eventuele "doorlekken".
Nou dames heel erg bedankt!! Dan haal ik er voor de zekerheid nog maar wat kraamverband bij. Ben namelijk uitgeteld op 4 januari dus de kleine kan ook met de feestdagen geboren worden, dan is het wel handig als ik het allemaal in huis heb!
een celstofonderlegger kan ik zo even niet voor me halen, waar kun je die kopen?? gewoon bij de thuiszorgwinkel ofzo??
Enige wat ik miste waren de zoogkompressen.. maar die had ik al apart gekocht. Verder had ik genoeg kraamverband.. ben al snel overgegaan op maandverband.
[/QUOTE] Ik bedoel van die onderleggers, die ts (-10 onderleggers 60x90 cm) ook in haar lijstje heeft staan. Die dingen zijn volgens mij van celstof gemaakt, vandaar celstofonderlegger. Zijn een soort matjes die vocht opnemen.
Ik bedoel van die onderleggers, die ts (-10 onderleggers 60x90 cm) ook in haar lijstje heeft staan. Die dingen zijn volgens mij van celstof gemaakt, vandaar celstofonderlegger. Zijn een soort matjes die vocht opnemen.[/QUOTE] oja hhahaha nu herken ik ze dank je wel!!!
Ook ik had dit pakket. Ik schrok me eerst wel lam van de aanblik van dat 'maandverband' en dat 'onderbroekje'. Maar dat maandverband was echt heerlijk. Ik vond het ook zo lekker zacht tegen het gehavende terrein. Na een aantal dagen heb ik gewoon maandverband geprobeerd (op advies van kraamzorg toen het andere bijna op was) maar dat zat niet lekker en heb toen snel Maartman op weg gestuurd naar de drogist. Dat rare onderbroekje heb ik nooit gebruikt. Daar voor in de plaats had ik 3 voor 3 euro onderbroeken van de Hema... Heerlijk