Kopen jullie elk jaar nieuwe zonnenbrandcreme?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee.. Als het op is heeft hij geluk:p ik heb nu nog een beetje over van vorig jaar.. Vind het veel te duur om weg te gooien.. Het werkt nog prima:d

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    En als de omloopsnelheid bij de winkelier niet snel genoeg is gooien ze het weg?? Ik denk het niet hoor... Ik gebruik de flesjes ook 2-3 zomers en ik merk ook niet dat ze sneller verbranden.

3. rums

rums Niet meer actief

Nee. Gebruik nu nog zonnebrandcreme van 2 jaar geleden en werkt nog perfect. En ik heb een hele gevoelige huid! En ik gebruik factor 50

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik gebruik normaal tot het op is, maar toen we dit jaar richting mooi weer gingen heb ik voor de zekerheid gewoon nieuwe gekocht, liever dat dan een vreselijk verbrand kind en dan bij mezelf denken had ik maar.......

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Die voor mijn meiden gaan te snel op dus die niet.
    Die voor mijzelf en mijn man doe ik soms zo 3 jaar mee volgensmij.
    Ik ben ook verder nietzoeen zonliefhebster dus tjah en mijn man verbrand bijna niet met zijn indianen bloed. :p

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik ga het denk ik gewoon bij de zonnebrand houden die ik nu ook heb:) dank jullie wel! scheelt me weer wat geld haha!

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik doe soms jaren met een zonnebrand en die werkt prima hoor!
    Voor mijn dochter nu factor 50 en die word gewoon gebruikt zolang hij op is.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik koop elk jaar een nieuwe. We gebruiken alleen zonnebrandcreme als we op vakantie zijn en niet in Nederland..

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hij word elke jaar 1 factor minder dus nee ik koop geen nieuwe nu verbranden wij ook zelden, factor 20 is voldoende voor de oudste en de jongste komt bij niet in de zon

10. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    De factor 50 die ik voor mijzelf had en die ik het jaar ervoor gekocht had zorgde binnen 2 uur strand (zonder zwemmen) voor letterlijk blaren op mijn buik van het verbranden.
    Je weet nooit hoe lang het al in de winkel heeft gelegen. Het was voor ons de 1e dag op vakantie, dus de zonnebrand had nog niet de hele dag opgewarmd in de zon.
    Ik koop sindsdien ieder jaar nieuwe, zowel voor mijzelf als m'n zoon. M'n man blijft wel opgebruiken, maar die verbrand zowiezo nooit.
    Het zal vast ook aan je huidtype liggen. Maar met een moeder die regelmatig onrustige/ kwaadaardige huidcellen moet verwijderen neem ik het zekere voor het onzekere. Kan mezelf dan nooit wat verwijten.

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit staat op de site van Jetske Ultee, cosmetisch onderzoeksarts:

De houdbaarheid van een zonnebrandcreme hangt erg af van de samenstelling van het product en de manier waarop de producten verpakt en bewaard zijn. Ik zou een houdbaarheid van twee jaar aanhouden, tenzij anders op de verpakking staat. Over de vermelding van de houdbaarheid op cosmetica producten kun je op de site van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (zie hier) meer informatie vinden.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor de kinderen haal ik ieder jaar een nieuwe.Voor mezelf maakt het me niet zoveel uit moet ik zeggen.

13. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Heb geen nieuwe gekocht, en ben dan na 1 dag ook gigantisch verbrand. Dat doe ik dus niet meer :p

14. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    lastig, want is tot een jaar houdbaar na openen. Dus als ik vorig jaar op 18 augustus een fles open heb gemaakt, moet ie nu op 17 augustus nog goed zijn en op 18 augustus niet meer... Dat geloof ik dus niet.
    Wij hebben dit jaar voor onze dochter een nieuwe tube gehaald bij de kruidvat. factor 50 en die gaat wel op denk ik, want ik laat mensen bij het strand ook gebruiken als we daar zijn.
    Maar onze eigen van vorig jaar gebruik ik dit jaar gewoon weer. Ruikt nog goed, ziet er nog goed uit. Dus waarom niet

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoon krijgt elke zomer een nieuwe fles, en wij smeren altijd eerst alles op wat nog over is van de zomer ervoor.

(Nu heeft mijn zoontje vaak wel 2flessen per zomer nodig hoor incl zon vakantie!)

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik gebruik het 2 zomers en haal dan een nieuwe. Voor mijn oppaskindjes haal ik elke zomer nieuwe creme.

17. Ik niet hoor. Blijf bezig.. nooit verbrand met de oude. Maar ik houd mijn kindjes ook graag in de schaduw, misschien helpt dat ook mee.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij kopen wel elk jaar een nieuwe, maar dat komt meer omdat de oude fles dan gewoon al op of kwijt is. Ik heb gisteren trouwens al de tweede fles voor dit jaar moeten kopen omdat de andere op was.

19. Amare

Amare Niet meer actief

Ook hier iemand die ieder jaar trouw nieuwe koopt, al is het maar omdat ik de fles van het jaar daarvoor iedere keer kwijtraak haha

Deel Deze Pagina