Kopen jullie kleding vooruit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door nutts, 26 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Voor mijn oudste zoon zeker, als het niet uitkomt kan zijn jongere broer het nog aan.

    Zijn jongere broer nauwelijks, hij neemt al veel over van zijn broer, wat hij dan nog nodig heeft koop ik in de lopende collectie.

    En voor de jongste wel weer, maar dan de echte aanbiedingen, zoals vorig jaar 2 korte broeken voor 2,50 per stuk bij de HEMA.

    Seizoensgebonden schoenen koop ik niet vooruit, maar een neutraal paar heb ik voor ieder kind meestal wel in de volgende maat op voorraad.
     
  2. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    537
    347
    63
    Vrouw
    Ja eigenlijk best vaak. Voor oudste kocht/koop ik vaak merkkleding dat ik anders te duur vindt, maar met 50% korting goed te doen. De jongste groeit erg hard dus daar heb ik voor 2 maanden vooruit al aardig wat liggen....
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja hoor. Koop vaak in de sale kleding voor het jaar erop.

    Vandaag toevallig kledingkast van de oudste uitgezocht en tot de ontdekking gekomen dat ze al zat voor de zomer heeft.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Nee eigenlijk doe ik dat bijna niet meer, in de zin van kopen voor het najaar of volgend jaar.
    Ik heb nu wel al wat zomerkleding gekocht dat net binnen was in de winkels, dus dat ligt in de kast te wachten tot het mooi weer wordt. :D
    Ik vind het als ze ouder zijn ook niet echt meer nodig, jongste past nu het meeste nog van vorig jaar, de jurkjes pas gepast en zitten nog prima, korte broeken denk ik ook want ze draagt inmiddels geen luier meer.
    Voor de oudste ga ik nu over op een maat groter, is nog wat ruim, maar hij draagt al sinds z'n 4e maat 110/116, dus nu voor 122/128 gegaan in de hoop dat hij daar dit jaar en volgend jaar mee kan doen. Die garderobe is nog lang niet compleet, maar dat komt nog wel.
     
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja zeker mijn dochter draagt nu maat 68 maar heb al tot 104 en mijn zoontje draagt 92 en heb tot 110, Ik ben een soort van koopjes verslaafd en omdat meer dan 30 shirts in een maat niet werkt ga ik maar door en door, Wel veel kik H&m enzo in de supersale. Ook doe ik dat met schoenen 2 maten vooruit en meestal 3 of 4 paar schoenen die dan extreen afgeprijsd zijn ik kan ze dan niet weerstaan.
     
    NiVa0230 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Nee, de ene maat droeg ze een paar maanden en de andere maat minimaal een halfjaar. Geen peil op te trekken. Ik koop alleen kleding, die je hetzelfde seizoen kunt dragen.
     
  7. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Zeker in de sale met 70% kan ik me echt niet beheersen dan :)
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Maar dan duurt het zo nog 2 jaar voor je dochter de kleren in maat 104 aan kan. Weet jij dan nu al dat wat je gekocht hebt haar bijvoorbeeld ook leuk staat of dat het voor het juiste seizoen is?
    Ik ben blij dat ik 2 jaar geleden niet tot maat 104 had gekocht, dochter lijkt (mede door omstandigheden) totaal niet meer op wie ze was als baby, dus ik maak voor haar nu hele andere kledingkeuzes dan dat ik 2 jaar geleden had gedaan.
    En dan heb ik het nog niet eens over de mode die natuurlijk ook om de haverklap verandert, maar daar ben ik zelf ook niet zo gevoelig voor.
    Is gewoon een oprechte vraag hoor, mezelf kennende wil ik dan op het moment dat ze een maat dragen als nog ook kleren in die maat kopen die ze gelijk kunnen dragen, waardoor ze weer veel te veel zouden hebben. :rolleyes:
     
  9. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Alleen spijkerbroeken voor de jongste. Hij is heel smal en past alleen Vingino en sommige Name It modellen. En aangezien hij niet echt zuinig is op zijn broeken, hebben we heel wat nodig. Dus als er een leuke aanbieding is bij Kleertjes.com, dan wil ik weleens ook vooruit kopen (wel max 1 maat)
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Met leuke aanbiedingen/prijzen bedoel ik dan dat ik niet een complete garderobe aanschaf, maar soms loop je tegen een leuke aanbieding aan voor bijv een winterjas/zomerjas voor 4 of 5 euro ofzo. Die koop ik dan 1 of 2 maten groter voor het volgende jaar.
    Bij jeans koop ik dan bijv meerdere broeken in meerdere maten.

    Ondanks dat mijn dochters bijna 11 en bijna 9 zijn en relatief weinig meer over de vloer kruipen, hebben ze nog steeds regelmatig "de knieeën uit de broek". En ook de jongste lijkt een groeispurt te krijgen (vreet bij de klippen op, en dat is nogal wat voor onze lastige eter)
     
  11. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ja altijd, ik koop bijna alleen in de sale. Ik krijg ook heel veel kleding, dus hier op zolder liggen plastic bakken vol met maten voor de toekomst. Eens in de zoveel tijd pluis ik het uit, of het nog hun smaak, of mijn smaak is. Ze hebben wel te veel kleding. Voor een trui betaal ik niet meer dan 14 euro. Voor een jurk niet meer dan 22. Voor goede, leren schoenen ongeveer 20.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nee doe ik niet. Alleen een jas doe ik nog wel eens eind van het seizoen in de uitverkoop een maat groter voor het jaar erop. Maar verder nee dat durf ik niet aan. Zou het ook heel erg zonde vinden als het toch niet past.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Voor N durf ik dat wel aan, die groeit niet zo hard en dan koop ik 1 maat groter.
    Ik koop bijv bij de zeeman altijd een winterjas in de sale voor het volgende jaar op het kdv.
    Voor C niet. Die krijgt altijd ineens een groeispurt en past dan niks meer.

    L is het tegenovergestelde van de andere 2 en groeit echt langzaam. Ze zit nu bijv net in maat 62.
    De andere 2 zaten al ruimte tijd in 68/74.
    Dus ik durf voor haar helemaal niks vooruit te kopen
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jazeker.
    Wij krijgen veel omdat we ouder neefjes en nichtjes hebben en ook de kinderen van vrienden zijn net ietsjes ouder dan de onze allemaal. Dus hoef niet heel veel te kopen, maar af en toe is er wel wat nodig natuurlijk, al dan niet voor de leuk omdat het ook weleens fijn is om iets geheel naar je eigen zin te kunnen kopen.
    Ik haal vaak oude collecties in de uitverkoop, scheelt ook weer in de portemonnee. In de herfst/winter koop ik dan shirtjes met korte mouwen en in de lente/zomer juist shirtjes met lange mouwen of truien.
    Broeken heb ik eigenlijk nooit hoeven kopen, op 1x een broek na voor onze oudste ivm. een fotoshoot, en af en toe wat maillots voor de jongste omdat die nu eenmaal sneller kapot zijn.
    Lijkt me overigens heel vervelend als je niks op de groei hebt liggen, want soms groeien ze zo snel en ik wil wel gewoon spul hebben wat ik mooi vind en niet iets wat ik snel snel koop omdat het nodig is, maar ik minder mooi vind. Wil gewoon niet misgrijpen.
    PS: dit doe ik al vanaf dat de oudste een baby was. Gewoon goed berekenen in welke maat ze ongeveer zitten over een x aantal maanden. En vooral niet super veel aanschaffen maar gewoon een goede basisgarderobe, mochten je kindjes tegen die tijd toch al groter zijn dan je eigenlijk had gedacht.
    En daarnaast idd. wat jij zegt: je hebt 2 meiden dus als de 1 het niet aan kan, kan de ander het wel aan.
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Nee, koop eigenlijk gewoon wat als ze het nodig hebben.
    We kiezen vaak ook samen (een deel van) hun kleding uit in de winkel.
     
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Ik koop max 1 maat vooruit. Zorg altijd dat er een volgende maat schoen klaar staat. Zomerkleding nu allemaal al klaar liggen. Straks in de sale haal ik dan nog wat bij.
    Beiden hebben meer dan genoeg kleren in de kast, vooral mijn dochter heeft teveel leuks en omdat ze niet snel groeit draagt ze dingen al snel een half jaar tot een jaar.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kocht vaak in de zomer winter kleding en andersom. Maar het is mij al vaak overkomen dat kind zo hard groeit dat hij/zij het niet meer past.
    Dus ik koop nu niet zo ver meer vooruit.
     
  18. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Had je al ergens zó'n goede aanbiedingen gevonden dan? :D
    Of heb je gewoon de volle mep betaald om het maar in huis te hebben?

    Ik koop wel wat vooruit meestal maar geen hele garderobes. Bovenkleding dan, die gaat doorgaans wat langer mee. Broeken durf ik nooit op voorhand te kopen.
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Als ze ouder worden, wordt het groeien vanzelf minder. Bovendien zijn de winkels vrijwel iedere dag open en online kun je altijd bestellen als ze toch opeens de lucht in schieten. Die twee dagen die het maximaal duurt, kunnen ze die ene broek of trui nog wel even aan. ;) Het aanbod is zo bizar groot, dat je volgens mij altijd wel wat kunt vinden wat je smaak is (al is ook dat op een gegeven moment niet meer nodig, dan willen ze enkel aan wat hun eigen smaak is ;)).

    Natuurlijk prima om wel vooruit te kopen, maar noodzakelijk is het niet. ;)
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Tot ze een jaar 2 waren nog wel, maar sindsdien niet meer. Ze groeien in horten en stoten en hoe ouder ze worden hoe meer 'pasvorm' er toe doet. Dingen die groot, klein, smal, breed vallen, dat is zelfs binnen een merk niet altijd goed te voorspellen.
    En dan heb je ook nog eigen smaak ;). Mijn jongste krijgt veel kleding die van zus is geweest, maar meer dan de helft weigert ze aan te trekken (niet mooi/fijn). En dan zie je dat ze vooral die kleren aantrekt die we samen in winkel hebben gekocht :thumup:...
     

Deel Deze Pagina