Kopen jullie kleding vooruit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door nutts, 26 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Nee, eigenlijk nooit. Ik heb een tic dat, als ik kleding koop, ik het ze ook vrijwel meteen aan wil trekken:roflmao:
    Ik kan het dus echt geen jaar in de kast laten liggen. En ik heb eigenlijk altijd wel iets op zolder liggen. Daar liggen kleren tot maat 110 (zelf gekocht) en ook nog wat 122 (gekregen). En als ik wat nieuws moet hebben, bestel ik vaak online. Bij wehkamp is het meestal de volgende dag al binnen.

    Wat ik wel eens heb gedaan is een winterjas van Z8 in de sale kopen voor het jaar daarop. Maar dat heb ik tot nu toe maar 1x gedaan.
     
  2. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Nee, met 1 uitzondering: een winterjas. Aan het einde van het seizoen koop ik altijd een winterjas in de sale. Mijn dochter rijdt paard en ik koop altijd een goedkope jas voor op de manege. Ideaal! Nu heb ik er eentje voor 9 euro gekocht. En een goede van Ayacucho voor iets van 35 euro. Dit jaar dus 2 jassen in de sale gekocht.

    Verder niet. Ik heb een tiener in huis met een geheel eigen smaak. Daarnaast vind ik de pasvorm belangrijk. Ze is erg smal en lang, dus kleding kopen is best een moeilijke opgave. Zeker, omdat mijn dochter een gruwelijke hekel heeft aan nieuwe kleding kopen.
     
  3. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ja hoor vooral merkkleding: rokjes/jurken/(winter)jassen/(borg)vesten

    Mijn dochter wil absoluut geen broek aan!!!
    Is dol op jurken en rokjes vooral met tule

    Ik moet bekennen dat ik er qua groei nog niet naast gezeten heb.

    Ze gaat nu naar maat 134/140 en dat heb ik vorig jaar ingeslagen en afgelopen weekend net in de kast gehangen.

    Vaak koop ik er nog wel wat van de huidige collectie bij wat wij beide erg leuk vinden
    Ze beslist ook altijd mee
    (Ja ja eigen willetje:roflmao:
     
  4. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.332
    843
    113
    Ik koop heel veel vooruit. Heb het zelden mis gehad. Liggen nu zomerjassen die ik vorig jaar dik afgeprijsd heb gekocht. Ook toen zomerkleding voor een prikkie in Duitsland gekocht, kunnen ze straks mooi aan.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Houd er rekening mee dat het rokjes- en jurkjestijdperk van het een op het andere moment over kan zijn. :roflmao: Kan natuurlijk ook heel lang duren, maar hier was het zeker bij de jongste in groep 3 (heel) snel over. Zat ik dan met al m’n rokjes en jurkjes. :D
     
  6. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Wel iets maar niet al te ver vooruit. Soms neem ik wel eens iets mee waarvan ik denk dat hij dat in de winter aankan ofzo maar dat gebeurd niet vaak. Ben er al eens mee blijven zitten omdat het toch echt te groot was of te klein en dan heb ik er uiteindelijk niets aan.
    Daarbij gaat hij graag mee en ik vind het niet erg om hem wat inspraak te geven in kleding en schoenen.
     
  7. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ja ik koop al heel veel vooruit voor de twee oudste, de jongste is 1 en daar durf ik het niet voor aan.
    Ik sla alleen in bij kortingen boven de 65%, en laat altijd de kinderen meekijken voor ik iets koop.
    Een keer gehad dat een shirt gewoon niet paste bij het figuur, die heb ik zelfs nog met een kleine winst kunnen verkopen.
    Dus ik laat alle kaartjes er aan zitten tot het moment dat ze het gaan dragen, zit het niet dan verkoop ik het weer.
     
  8. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Nauwelijks.
    Alleen spijkerbroeken af en toe in een heel goede aanbieding. Met drie jongens is er altijd wel één die ze op een bepaald moment past en die zijn ook niet zo smaak- en modegevoelig.
     
  9. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik hoop het eerste dat dit heeeeeeel lang gaat duren:p
     
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Vooral jurkjes met lange mouwen. Vaak wat dunnere stof. Die kunnen van herfst tm lente gedragen worden. Dus er is altijd wel een mogelijkheid dat ze ze aankan. Doe soms ook gewoon met mouwen naar binnen omgeslagen.. zie je niks van ;)
     
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Bij mij zijn dat bijna altijd miskopen, dus ik doe dat niet meer. Nu hangen er al een jaar 2 jurken in de kast die ze nog steeds niet past en tegen de tijd dat ze ze wel past wil ze ze waarschijnlijk niet meer aan, ze is nogal kritisch.
     
  12. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja dat doe ik soms ook hoor.

    Vooral dure winterjassen als ze 50 procent korting geven.
     
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Niet echt. Wel leuke vesten/jasjes die op mijn werk afgeprijsd zijn naar een paar euro.
    Maar durf het niet zo goed aan. Nu wel al veel shirts met korte mouw aangezien hij nog prima past in zijn huidige longsleeves ( name it maat 122/128)
    Maar als hij nu een groeispurt krijgt ben ik dus best de klos....heb al wel 10 stuks name it shirts opgescharreld (nieuw/marktplaats )
    Heb hem al een waarschuwing gegeven :D
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ja vaak. Voorlopig bevalt het nog. Alleen voor de jongens ga ik niet verder dan een maat vooruit.
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Heel af en toe! Maar soms dan vergeet ik het, blijft het liggen en is het te klein tegen de tijd dat ik erachter kom. :$
     
  16. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nee eigenlijk nooit daarom ben ik nu weer een godsvermogen kwijt aan een zomercollectie die ik moet aanschaffen. :cool::p
    Gelukkig past mijn dochter nog wat shirtjes van vorige zomer maar heb nog bestellingen die onderweg zijn dus begin is er.
    Mijn zoon past ook nog wel dingen van vorig jaar maar heb gelukkig goed kunnen slagen bij Nik&Nik dus hij kan wel even vooruit. En hij draagt graag voetbaltenue’s in de zomer dus dat is erg makkelijk
     
  17. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Niet perse vooruit, maar soms schat ik een maat niet goed in (valt het groter) en dan bewaar ik het wel tot ze erin passen. Of als iets er niet meer in de huidige maat is, maar wel super leuk.
     
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ja dat doe ik zeker. Ik laat ze altijd meekijken of ze het mooi vinden. Vaak kies ik kleding die zowel in het voor- en najaar goed kunnen en die leuk gecombineerd kunnen worden met een jasje of vestje. Mochten ze wat langzamer groeien kunnen ze het later nog aan. Het gaat dan vaak om merkkleding uit de uitverkoop.
    Zomerkleding koop ik vaak in het seizoen in het goedkopere segment omdat dit vaker vies wordt door het buitenspelen en het ook mee kan op de camping. Daar laat ik ze niet met duurdere kleding rondlopen.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Echt ik denk dat ik wel 10 kinderen (jongens kan kleden met voorraad) haha mijn kids groeien zo hard dat van m'n eerste zoon nog alles zo goed als nieuw is.

    Koop dus wel vooruit.

    Vorig jaar in de online sale bij hm veel besteld voor nu de aankomende zomer.

    Ik hou van de kringloop en alleen kleding die er echt zgan/nieuw uitziet anders hoef ik het niet maar laatst allemaal korte broeken en shirtjes enz voor 1 euro per stuk. Echt een sport en geen troep.

    Ook krijg ik wat kleding van een neefje vriendin enz en wat mijn smaak is hou ik en wat niet m'n smaak is geef ik weer door.

    Sws geef ik veel kleding door aan m'n neefje en dat komt soms ook weer terug voor m'n jongste.

    En laatst wel spijkerbroeken bij de HEMA gehaald die staan m'n oudste zo tof.

    Voor m'n jongste zonde om te kopen al koop k echt de dingen die ik nodig heb rest vul ik aan met toffe dingen die ik heb. Hij groeit te snel met 8 mnd in 86/92 en de oudste van 4 zit nu in 128 en bijnaaa 134. M'n reusjes.
     
  20. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Was het eerste wat ik ook dacht, hier was het inderdaad ook zo maar ineens over.

    Als ze klein zijn gaat het goed, maar daarna moet je oppassen met smaak.

    En nu is ze ineens zo aan het groeien. Heel lang met kleding gedaan t/m 140 en ineens was ze overal uit.
    Maat 146 heeft ze overgeslagen, 152 broeken passen nog. Bovenkleding al 158/164.
     

Deel Deze Pagina