Ik lees dat bijna iedereen weer (snel) zijn oude kleding past. NOu hier niet hoor!! Gijs is inmiddels alweer 7 maanden, maar ik pas slechts enkele kledingstukken van voor mijn zwangerschap. Ik was veel aangekomen (bij 23kg gestopt met wegen), maar ook al snel veel afgevallen. Na 14 dagen zat ik nog maar 8kg boven start gewicht. Toen ging het allemaal wat langzamer en moet nu nog 2 kg (deze zijn er wel afgeweest, maar na een leuke vakantie zat er maar liefst 4kg bij). Ook toen alle kg eraf waren paste ik nog niets van mijn kleding, wat frustrerend zeg!! Vriendlief zag het en gaf me zijn pinpas en zei: ga maar lekker shoppen en maakt niet uit wat je uitgeeft!!!! Dat hoefde hij natuurlijk geen twee keer te zeggen. Inmiddels ben ik veel happy'er omdat ik gewoon kleren draag die ik pas en die oude garderobe blijft voorlopig nog maar op zolder.....
Ik heb de eerste twee weken nog een zwangerschapsbroek gedragen maar doordat mijn dikke buik er niet meer zat, zaten die broeken gewoon echt niet mooi meer. En aangezien ik me weer bewust werd van mijn lijf, na 9 maanden het niet zo interessant gevonden te hebben hoe ik er uit zag haha, heb ik me toch maar even een nieuwe broek gekocht, 1 maatje groter. Gewoon om even de tijd te overbruggen dat ik weer in mijn eigen oude kleding pas. En mocht dat niet zo zijn..dan heb ik pech en moet ik meer shoppen
ik heb een tijdje mijn positiekleren aangehouden omdat ik me in mijn hoofd heel lang veel omvangrijker voelde dan ik werkelijk was. En ondanks dat die broeken me van mijn achterwerk zakte bleef ik ervan overtuigd dat ik mijn oude kleren onmogelijk meer aan zou kunnen. Na 6 weken ging ik eens met lood in de schoenen een pre-zwangerschapsbroek aanpassen en was stomverbaasd dat ik er zomaar in kon. Raar dat je zelfbeeld soms totaal anders is dan de werkelijkheid.
Ik paste ook in de verste verte niet inmijn kleding. Heb na 4 maanden wat nieuwe kleding stukken gekocht omdat ik die zwangerschapskleding echt zat was. Na 9 maanden kon ik mijn kleding weer aan.