Kopen jullie vuurwerk?

Discussion in 'De lounge' started by annetske, Dec 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik geef er geen enkele euro aan uit, doodzonde van mijn geld vind ik dat!

2. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    wij doen wel aan vuurwerk maar niet voor grote bedragen dat geld kunnen we wel beter gebruiken nu

elk jaar doen wij wel aan vuurwerk omdat mijn vriend en ik dan weer een jaar extra een relatie hebben
    en dit jaar komt er een wensballon bij zodat ik kan wensen dat mijn kleine uk lekker velig en warm in mijn buikje kan blijven zitten

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

die vind ik ook leuk maar ik mag er dus echt geen kopen haha ze zijn levens gevaarlijk volgens brandweerman vriend grrr

4. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Sinds we kinderen hebben steken we ongeveer 5 gronddingen af tegen een uur of 19.00, samen met een wensballon waar we wat opschrijven en verder niet. Vind het zonde van mn centen maar voor de kids is het wel leuk om iets te doen.

We wonen aan de grens van duitsland, je wilt niet weten wat daar vandaan gehaald wordt, kofferbakken vol.:$

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,039
    3,864
    113
    Female
    Thuis
    Wij doen dit jaar niet aan vuurwerk, al jaren niet.

Maar mijn vriend heeft al aangegeven dat hij als ons zoontje oud genoeg is om het mee te krijgen, wel wat vuurwerk wil gaan afsteken. Gewoon omdat het leuk is voor de kleine.

Over de kosten daarvan maak ik me niet al te druk, we kijken dan wel wat we kunnen missen.

6. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Wij kopen niks, zonde geld en ik hou er ook niet zo van. Heb je je hele stoep vol met zooi liggen, op 1 januarie zie je ze altijd met een bezem buiten staan met een kater hahaha.

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    We hebben wat kindervuurwerk.. Sterretjes voornamelijk en dingetjes waar gekleurde linten uit komen.. That's it.. Misschien dat mijn man nog wat vuurpijlen haalt, maar dat ligt er maar net aan of hij daar zin in heeft..

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, wij halen een leuk kinderpakket en mijn man gaat morgen nog even het eea halen.

9. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Nope...er wordt al genoeg de lucht in geschoten, daar kijk ik wel naar, kost me mooi geen cent ;)

10. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan vuurwerk! Wij gaan het absoluut niet aanschaffen. Ik vind het ontzettende geldverspilling, het is slecht voor het milieu, huisdieren worden er bang van, het geeft een gigantische zooi, enz. Ik houd ramen en deuren gesloten met oudjaar, want ik krijg het heel benauwd van die dampen. Ik kan gewoon echt geen pluspunt bedenken van vuurwerk....

11. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn vriend koopt ieder jaar een flinke berg vuurwerk (vorig jaar ruim 45 min bezig geweest om het af te steken, om een idee te geven van de hoeveelheid).
    Hij vindt het mooi, steekt het graag af, en zit er niet mee om daar 100 of 200 euro aan uit te geven.
    Ik kijk graag mee (en de buren ook).

12. Dana

Dana Niet meer actief

wij kopen ook geen vuurwerk, nooit gedaan. ik hou er niet van en bekijk liever alles veilig van achter het raam :)

13. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier voor 114 euro vuurwerk besteld, Alleen mooi siervuurwerk, zodat wij wat kunnen zien, als man lief dat af steekt.

(website had filmpjes gemaakt van het vuurwerk wat ze verkopen, zodat je weet wat je koopt, en het geen flut spul is)

Man vind het erg leuk, en het geld kunnen we missen.

Maar een vriend van ons, heeft voor 800 euro vuurwerk gekocht, en dat vind ik echt te veeeel. Nu had hij aan de mensen die daar heen gaan (nadat hij vuurwerk gekocht had) een bijdrage gevraagd. Vind ik personelijk niet kunnen. Dat doe je vooraf, en dan kunnen mensen zelf beslissen of ze mee willen doen of niet.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij zitten met oud en nieuw in de Efteling, dus daar kijken we wel naar het vuurwerk (en je mag zelf ook geen vuurwerk meenemen daar)
    Maar normaal gesproken kopen we elk jaar vuurwerk. Zo tussen de 150 en 200 euro.

15. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Nee. Ik ben er bang voor. Koninginnendag 99 heeft de ex van mijn moeder, die haar mishandelde, een spijkergranaatje onder de auto gebouwd. Sindsdien ben ik doodsbang voor die knallen. Blijf ook altijd binnen. 4 jaar geleden ben ik in de deuropening gaan kijken, viel er een pot om, richting deuropening natuurlijk. Sindsdien is het afgelopen. Blijf binnen tot het meeste geknal over is, dan ga ik pas de stad in oid.

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier wel vuurwerk, mijn schoonvader en man gaan morgen de grens even over ;) we wonen tegen BE aan, en daar gaan ze het ook halen. Geen idee voor hoeveel, hoop alleen dat het dit jaar minder mistig is als vorig jaar...want dat was wel zonde!

17. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Belgen mogen aan nederlanders alleen nog prof vuurwerk verkopen als ze een kamer van koophandel pas hebben, anders krijg je gewoon het standaard vuurwerk.

Wij wonen ook op de grens.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,568
    3,068
    113
    Wij gaan morgen vuurwerk halen. Hoop max 100euro.
    Vind het wel sonde van t geld maar wel leuk voor dochter.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hooguit sterretjes, maar meer ook niet!

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb vandaag sterretjes voor onze dochter gekocht;)

Share This Page