Kopen jullie vuurwerk?

Discussion in 'De lounge' started by annetske, Dec 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

hebben ze die serieus bij de action ? :$

wil ik ooook :(

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,771
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja,in verschillende kleuren,heb voor de kerst een stapeltje gekocht.Bij de Expo heb ik ze ook gezien,die waren wat duurder.
    Vorig jaar heb ik ze online besteld bij iemand in Haarlem.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Wij kopen geen vuurwerk. Ik denk ook niet eens sterretjes, want dat vind de oudste ook eng. We gaan lekker op zolder kijken naar het vuurwerk.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij hadden altijd een budget van 350,00 euro. Dit jaar kopen we niets. Geen behoefte meer aan :)

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wij wel, mooie sierpotten, pijlen en een grote mat. Wij zijn met een heel stel en zijn 60 euro per stel kwijt.

Voor ons hoort het er echt bij.

6. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Klopt inderdaad, wij rijden ook geen auto en gaan nooit met het vliegtuig, eten geen vlees en verder biologisch enz. Mag ik voor een verbod zijn nu ;)?

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja heb wel vuurwerk gekocht voor mijn zoon van 11 jaar. ... .

Hij leeft echt naar morgen. Hij wil en zal vuurwerk afsteken. Niet dat ik daar zo blij mee ben. Het liefst wil ik het niet maar jongens zijn jongens.

Dus hij mag voor 17.50 de lucht in schieten. Samen met zijn vader en onder strikte voorwaarde van mama.

Maar als hij 16 is ben ik bang dat hij veel en veel meer zal willen maar dat koopt hij dan maar lekker van zijn eigen verdiende geld het moet wel leuk blijven hihih.

Vuurwerk hoeft van mij niet afgeschaft te worden. De regels hier zijn al super streng. Die ene keer per jaar moet het gewoon kunnen.

Hou wel altijd rekening met je medestanders kijk uit met dieren en vooral let op wat je doet want het is gewoon gevaarlijk.

8. mroos

mroos Niet meer actief

Ik haal een kinderpakket en wat romeinse kaarsen(vind ik zelf leuk.. haha) max. 10 euro;).

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Mijn man is nu naar Belgie, ben benieuwd met wat hij terug komt!
    Ook komen er hier 2 wens(ufo)balonnen, en wij doen die ook echt de lucht in met een speciale gedachten.

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nee, zonde van mn geld. Bij mijn ouders/zus carbid schieten, dat is wel grappig.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Nope, vindt het vreselijk zonde van het geld.
    En daarbij ook nog een gewoon verschrikkelijk! Ik ben bang voor vuurwerk, bang dat ik het in mn nek gegooid krijg van pestjochies van 8-9 jaar...;) (hoewel ik bang ben dat mijn zoontje ook ooit zo wordt hahah)

Vroeger kocht mijn vader het wel eens, maar mijn zus en ik waren zo bang ervoor en vonden het ook altijd veel te koud, dus bleven wij binnen staan. Mijn vader stond dan alleen buiten die zooi af te steken en hij vindt daar niks aan.
    Dus na een paar jaar kregen we elke keer 50 gulden in onze spaarpot. Ik durfde echt amper de straat op altijd met oud&nieuw hahah echt een held op sokken:D

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Autorijden is (in de meeste gevallen) nodig. Zonder auto's en vrachtwagens liggen in één klap de hele economie en maatschappij plat. Als je dan de "kosten" (geld, gezondheid en milieu) afweegt tegen de "winst", dan kun je zeggen dat het de moeite waard is. Waarbij er natuurlijk wel alles aan gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk schade van is!

Vuurwerk is nu eenmaal nie nodig. Je steekt het puur en alleen voor je plezier af. En daar is niks mis mee! Doe vooral dingen die je leuk vindt. Maar pleziertjes gaan nou eenmaal niet ten koste van alles. En zeker niet ten koste van vingers, ogen en mensenlevens. Al zijn het er "maar" twee. ('t Zal maar één van jouw gezinsleden zijn!)

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik koop alleen sterretjes, dat vind ik leuk. Vuurwerk vind ik zonde van het geld en het is nog duur ook.
    Hier in de straat (wij blijven altijd in de straat, is een soort ongeschreven regel dat iedereen dat doet, het is altijd supergezellig) zijn er een aantal mensen die een vermogen aan vuurwerk uitgeven dus vuurwerk genoeg hier.

14. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    Wij hebben wel vuurwerk maar niet voor veel geld want dat vind ik zonde.

Ik denk wel zo, ik laat mij kinderen het wel zien, niet hun straks niet weten wat het is en dan als ze ouder zijn hun hijl bij andere gaan zoekken.
    Mij ouders hebben ook altijd vuurwerk gehad maar voor weinig geld en dat vonden wij altijd al leuk genoeg als kind.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ondanks dat wij het zelf niet afsteken, vind ik zeker niet dat het verboden moet worden: die ene dag per jaar?
    Wel denk ik dat het goed zou zijn dat er voor sommige groepen wat meer controle opkomt, dus die 8 jarige jochies die met een rugzak de buurt ingaan met rotjes alleen voor de eigen deur onder toezicht van papa en mama.
    Die controle mag van mij best tot een jaar of 18 zijn, net als sterke drank, worden ze alleen aangetroffen, dan een flinke boete.

Maar verder: lekker knallen allemaal:D

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Hier een pakketjes 'party-vuurwerk' gekocht bij de Action. Zitten sterretjes, knalerwten/touwtjes, pistooltjes waar confetti uitkomt, en nog meer van dat soort prul in. Maar wel leuk voor de kids van onze vrienden waar we vanavond heen gaan! ;)

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Op zich zou ik dit al een hele stap vinden: als minderjarigen geen vuurwerk mgen afsteken zonder toezicht van iemand die 25+ is. Het probleem is alleen de handhaving. Er is gewoon niet genoeg politie om daarop toe te zien. Dat is nu natuurlijk ook al een probleem. Dat is de reden dat ik meer zie in een algemeen verbod. Dan wordt er in NL al geen vuurwerk meer verkocht. Met wat extra controle aan de grens en hoge boetes, zullen veel mensen zich hier toch wel aan houden.

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    nee ik heb geen vuurwerk gekocht. Ook al vond ik het vroeger geweldig en was ik de enige meid in het dorp (volgens mij) met strijkers :D.

Als m'n zoon ouder is, zal er zeker weer vuurwerk komen want ik denk dat hij het geweldig vind. Zo niet, vind k het zelf weer weer eens leuk om wat af te steken. Maar nooit overdreven veel.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee wij hebben niets gekocht. ben ook blij als het voorbij is.
    dat geknal en al die r*tkoppen die rotjes gooien als je net met je hond komt aanlopen, de troep niet opruimen de dag erna en de stank die er de hele avond hangt.. nee niks voor mij :p

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn man heeft wel vuurwerk gekocht! Vooral siervuurwerk en een paar knalletjes. Voor de kinderen wat laag sier vuurwerk.

Ik vind dat het absoluut niet moet worden afgeschaft! Het is maar 1 x per jaar.

De toezicht op jongere kinderen mag van mij ook wel wat beter zijn maar dit is toch vooral de verantwoording van de ouders! Ik kan me niet voorstellen dat ik straks mijn zoontje met volle tas vuurwerk op pad laat de hele dag!

Share This Page