Kopen jullie weleens wat voor jullie zelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik wil even voorop stellen dat het helemaal niet mijn bedoeling was om discussies uit te lokken. Vind het erg jammer en vervelend als ik die intensie heb laten overkomen :(
    Het gaat me niet om het geld, geld heeft me nooit wat geïnteresseerd, we hebben een erg goedkoop huis en werken allebei (voel me nu toch best schuldig dat ik het bedrag neer heb gezet wil niemand voor het hoofd stoten).

Het is niet een jurk wat ik zelf zou uitkiezen, maar misschien staat het wel mooi als ik het aan heb. :)

Shopt jullie man ook regelmatig voor zichzelf of zijn dit in het algemeen toch meer de vrouwen onder ons? :D

2. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden

Wat heeft je besloten om los te gaan hierin? En hoe ben je begonnen? :)

3. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Is wat duurdere kleding dan toch beter? Deze broek kosten 15 euro. Ik kan/wil gewoon niet meer uitgeven :p

4. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden

Bak je veel zelf? :)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Exact mijn gedachte. Wat een idiote reacties elke keer.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Precies mijn gedachte;)

7. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Jaaaa genoeg heb oa een nieuwe broek en nieuwe schoenen gekocht.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat ontzettend zonde dat je niks aan jezelf wil uitgeven. Jij bent veel meer waard dan die broek van 60 euro dus gun hem jezelf. Je kan het makkelijk missen. wat is je kledingstijl? Ze hebben nu bijvoorbeeld bij h&m, wehkamp etc sale. Als daar dingen tussen zitten wat je smaak is dan kan je misschien wat meer vinden voor een bedrag dat jij het waard vind. Hopelijk koop je dan ook meteen wat meer voor jezelf zodat je weer een goed gevulde kledingkast heb :)

Om antwoord op je vraag te geven, ja ik koop zeer regelmatig wat voor mijzelf. Ik kan echt genieten van mooie spullen en heb besloten om ook niet meer op mijzelf te bezuinigen. Voelt super goed!!

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Top dat je een broek hebt gekocht Ganesh. Dat is stap één.

Persoonlijk zou ik nu naar een lingeriewinkel gaan en jezelf laten opmeten voor (minimaal) 2 nieuwe goede BH's. Echt doe het, je bent het waard.

Mbt afvallen/eigenwaarde/zelfbeeld. Ik herken het wel deels. Ben nooit tevreden geweest met mezelf en heb mezelf ook echt verwaarloost. Oké ik had dan 3 spijkerbroeken, 1 paar schoenen en 4 shirts en 2 blazers :p, maar volgens mij had ik die ookal een 3 jaar of zo.

Bij mij ging het eigenlijk niet zoals bij jou.Op een gegeven moment realiseerde ik me dat het zo niet meer kon. De stap was heel erg groot, maar ik heb eerst de stap naar de kapper gezet. Mijn man wist niet wat hij zag :p Sindsdien hou ik het bij, omdat ik me dan op één of andere manier wat zelfverzekerder voel of zo.

Daarna ben ik heel erg aan mezelf gaan werken. Eerst psychisch (dmv een psycholoog) en daarna gaan sporten en mijn eetpatroon aangepast. Dit had als gevolg dat ik enorm ging afvallen en op een gegeven moment wel nieuwe kleren moest kopen.

Het is heel gek, maar ik raakte in een soort flow of zo. Nu koop ik maandelijks wel iets voor mezelf. Het is niet altijd kleding, maar ook eens een luchtje of een lipgloss. Ik ben zelfs naar de pedicure gegaan deze maand :p

Echt je bent het waard, laat niemand anders je iets wijs maken.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Trek je er niets van aan, twee (heeft haar naam uitgezocht op leeftijd gok ik) verziekt wel vaker topics. :)
    Geniet lekker van je geld, je werkt er toch ook zelf voor?
    Wat betreft jurk, je moet zulke dingen gewoon eens gaan passen en dan iemand meenemen of de verkoopster met een eerlijke vragen hoe het staat.
    Mijn man winkelt net zo veel als ik trouwens, dat is zo'n gezamenlijk hobby die ons eigenlijk te veel kost haha!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Oh dat is het dan, ik ben vast geen vrouw.. want ja, dat hebben wij wel te besteden, maar heb er gewoon een schurfthekel aan om kleding voor mijzelf te kopen. Niet iedereen vindt dat leuk. Klaar.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Gave schoenen Imensa! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    N.a.v. dit topic heb ik om te beginnen lekker een massage geboekt. Ik heb de afgelopen jaren zo ontzettend weinig aan mezelf uitgegeven. Nu ik sinds kort werk en de kinderen zeker niets te klagen hebben, is het tijd voor mij ;) Van de week ook maar eens een keertje de kapper bezoeken. Dat deed ik zo 1x in het jaar en dan kwam de thuiskapster om de puntjes te knippen :)

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als je wat aan de flinke kant bent en niet zo lang, zou ik goed advies gaan inwinnen bij duurdere kledingwinkels. Betekent niet dat je daar alles zou moeten kopen, maar bij de hennes en de c&a krijg je nauwelijks advies.
    Je hebt tegenwoordig ook stylistes bij wie je een consult kunt boeken en die je dan adviseren over welk type kleding je het beste kunt kiezen, qua model en qua kleur. Met dat advies kun je dan zelf de winkels weer door.

Maar daarnaast zou ik denken dat je jouw probleem niet oplost met enkel een goed kledingadvies. Je zelfbeeld is ws niet zo best, dus daar zou ik ook wel echt mee aan de slag.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Waauw wat een mooi figuur!!!
    Ik zou er een moord voor doen hoor met mijn perenlijf hahaha.
    Serieus, niet onzeker zijn, je ziet er super uit!!

Als ik kon zou ik meer uitgeven aan kleding, maar dat budget is er gewoon niet. Ik koop wel veel maar vooral in de sale, maar dat vind ik ook wel weer een sport haha.:D
    Een broek van €70 vind ik tot tegenstelling van vele hier echt veel te duur.
    Ik slaag voor fijn zittende broeken vaak bij The Sting, soms zijn die €30 en soms zijn ze €10 of €15 en dat vind ik prima.
    Aan schoenen kan ik wel veel meer uitgeven.

Hopelijk ga je ooit zelf zien dat je het waard bent en kun je gewoon lekker shoppen en staar je niet blind op maten, dat zegt niet zoveel:)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zeker. Kleding bijna nooit maar soms moet ik toch. Kan moeilijk in kapotten ondergoed blijven lopen of broek shirt. Maar haat winkelen. Houd wel van internet shoppen.

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Net weer 2 leuke jurkjes besteld bij vriend Ali. 😏

18. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Wat goed imoeder, heb je een foto? :)

Imensa: mooie broek :)

Dat van die bh's moet ook eigenlijk gebeuren maar ik heb zo een hekel aan bh's, je geeft een fortuin uit en NIEMAND ziet het :p

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het gaat ook niet om het zien, het gaat om de comfort. :)

20. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Een goed zittende bh laat je kleren echt mooier vallen. En het voelt super, een mooie echt fijne bh!

Deel Deze Pagina