Kopen jullie weleens wat voor jullie zelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nog even twee voorbeeldjes.

Links gaat mij om de kleurencombinatie en om de schoenen.

Ze draagt hier een donkergrijze stretch skinny. Deze kun je makkelijk vervangen voor een straight of een bootcut. Daarboven een beige shirt (geen basic :p ) en daarover weer een blazer. De blazer kun je ook vervangen door een los vest in vrijwel elke kleur (geen pastel).
    De schoenen vind ik hier erg leuk onder. Het zijn gewone zwarte instappers (geïnspireerd door Vans denk ik, maar iets klassieker).
    Wat vindt je van zulke schoenen?

Rechts vind ik een heel goed voorbeeld van een gewone donkerblauwe straight cut spijkerbroek. Daarboven draagt ze een donkerblauw/grijs-achtig shirt. Maar doordat het een interessante kleur is, wordt het niet saai (ook omdat ze haar haren los draagt). Dit T shirt is overigens ook geen basic, haha. Dat kun je zien aan hoe hij valt, de naden en de hals.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Je bent een vrouw met één paar schoenen??? ;)

Ja, ik koop regelmatig wel wat voor mezelf. Dure dingen en goedkope dingen, vind het prettig om goed voor de dag te komen. Netjes en verzorgt, maar ook leuk en van deze tijd.
    Dat hoeft niet veel moeite te kosten hoor, ga eens naar een goede winkel voor een paar goede mooie (spijker)broeken, dat is idd een crime om te kopen. Bij esprit hebben ze mooie en verzorgde t-shirts en je komt al elke dag vlot de deur uit.

3. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik ben idd een vrouw met 1 paar schoenen, zeg eens eerlijk: mijn man mag toch eigenlijk niet klagen he? haha.

ShampooL ik vind wat je laat zien erg mooi, alleen zijn dat wel echt meiden met maatje 34/36. Zo mooi zal mij dat niet staan.

Bedankt voor de reacties.
    Ik ben in therapie gegaan om trauma's uit het verleden te verwerken dmv emdr. Dit is heel goed gelukt. Ik haatte mezelf eerst maar denk nu neutraal over mezelf :)

Het gaat stapje voor stapje..

4. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik ben gek op shoppen! Ik heb geen vast budget, maar ik koop elke maand wel iets nieuws. Vorige maand heb ik mezelf extra verwend, toen heb ik een nieuwe auto gekocht voor mezelf :D

Ik denk echt dat je je zelf te kort doet TS. Ik heb een vergelijkbaar figuur en ik shop graag bij Steps en Esprit. Er is echt genoeg leuks te vinden!

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ach arme meid... wat heftig zeg. Helaas is het leven niet voor iedereen makkelijk.

Wat je zegt over maat 34/36 ben ik niet met je eens. Ik draag dat ook, ook toen ik maat 44 had en ook nu ik maat 38/40 heb.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben expres voor foto's gegaan waarop normale lengtes en normale lichaamsverhoudingen zijn aangegeven, haha.
    Echt hoor, als je naar de stad gaat en je probeert dit soort outfits dan zal je zien dat het je goed staat! (of je het leuk vindt is een tweede natuurlijk :) )

Verder ben ik erg blij om te horen dat het goed met je gaat en dat je weer interesse toont in jezelf. Da's stap 1! Toppie!

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Personal Dresser

Misschien is dit iets voor je? Laat je een keer adviseren en daarna weet je zelf beter wat bij je past. Ben je een keer wat meer geld kwijt (laat een paar setjes samenstellen), maar dat mag best na jaren niks kopen. Je voelt je ook een stuk zelfverzekerder als je goed gekleed gaat.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben nu wel benieuwd naar die "enorme" billen! Zo enorm kunnen die niet zijn, want we zijn bijna even groot en even zwaar. Stuur me eens een foto joh :) die heerlijk zittende broek ben ik ook wel benieuwd naar hoor!

Ik koop niet veel voor mezelf, maar wat ik koop ben ik blij mee. Ik heb niet veel schoenen, maar wel een paar voor iedere gelegenheid (een hakje, sneakers, slippers, laarsjes). Bh's heb ik er 3, vervang ze zodra het nodig is haha. Ik vind dat een vrouw wel een basisgarderobe moet hebben hoor. Een jeans, stretchbroek, leuk jurkje, paar shirtjes moet je toch wel in de kast hebben.

Oh en heel belangrijk: ga regelmatig naar de kapper, die tijd voor jezelf heb je echt verdiend! Laat het haar wassen, knippen en föhnen!

9. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    haha mel, ik heb niet eens een foto waar ik in het geheel opsta. Ik zal straks een foto laten maken door mijn man van voor en achterkant. Wel eerlijk zijn hé?

Bovendien zie je vaak dat vrouwen de bovenbenen wat voller hebben, maar de onderbenen zijn over het algemeen een stuk smaller. Dat heb ik dus niet, ze zijn wel ietsje smaller maar ik heb veel 'vet' op mijn knieen en dikke kuiten. Zal daar ook wel een foto van maken.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh, wat een fijne tips zijn hier te lezen. Hier dus ook iemand die bv al ruim 8 jaar met haar strings in dit geval doet :) . Na 2 zwangerschappen en alle drukte die 2 kleine kinderen met zich mee brengen heb ik mezelf ook ernstig verwaarloosd op kledinggebied. Sinds ik pas geleden begonnen ben met werken, heb ik wel wat dingetjes en bv nieuwe make up gekocht, omdat ik echt niet in mijn "oude"casual kloffie kon gaan werken. Naar mijn werk toe zie ik er dus weer verzorgd uit. Maar prive......

11. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Wat goed!
    Ik zie er werk en privé hetzelfde uit :) Ik heb iedere week hetzelfde aan. Dat terwijl mijn collega's juist 'werkkleding' en thuis kleding hebben haha. :p

12. Logan

Logan Niet meer actief

Een blazer verdoezelt anders love handles heel goed :) ik draag veel jasjes, heb maat 38/40 en normaal wel een klein rolletje. Met een jasje aan zie je daar zo goed als niets van.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zal eerlijk zijn!

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Vind het heerlijk om te shoppen en kan goed mezelf verwennen.
    Eerlijk gezegd klinkt je verhaal echt niet goed. Natuurlijk kan men niet om kleding geven of shoppen niet leuk vinden. Maar maar een broek? En al jaren dezelfde schoenen? Er lijkt veel onzekerheid bij jou te zitten en denk dat goed is dat aan te pakken, zodat je meer kan ontspannen en daardoor kan genieten van wat moois voor jezelf.

15. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Ganesh ik herken het wel. Hier ook door een gebrek aan zelfvertrouwen (en depressie). Ondertussen ook een Gastric bypass gehad en veel afgevallen. En iedereen vraagt maar 'en al lekker geshopt 😄' maar nee dus. Enkel het echt noodzakelijke. En een beetje make-up maar daar heb ik weinig verstand van dus ook veelal miskopen gedaan.

En van nul starten kost veel geld wat hier ook niet altijd zomaar voorhanden is.

16. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb toevallig deze maand wat nieuwe dingen voor mezelf gekocht.. toen ik merkte dat ik soms liever geen bekenden ergens tegenkwam omwille van mijn kleding wist ik dat het tijd was om eens wat nieuws te kopen. Dus ik heb nu een nieuwe jas, twee paar zomerse schoenen en een paar nieuwe shirtjes in mijn kast. Ik betrap me er wel op dat ik toch geneigd ben mijn oude prullen weer aan te trekken dus sommige dingen ga ik ook maar echt wegdoen denk ik.. anders blijf ik ze aan doen terwijl ik me - als het er op aankomt - toch niet helemaal fijn meer in voel. Dit was voor het eerst in 2 jaar dat ik echt wat voor mezelf deed. Ik heb de smaak te pakken en wil mezelf binnenkort eens verwennen met een massage, wellicht via Groupon ofzo. Ik heb veel te weinig aandacht aan mezelf besteed de laatste jaren en ik wil proberen een betere balans te creëren :)

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen budget maar wannee het nodig is. Vandaag toevallig bij C&A een leuk jurkje en 2 shirtjes voor in totaal €30,-
    Ik ben aan het afvallen maar wil er wel leuk uit blijven zien in de tussentijd.
    Waarom gun je jezelf niks?
    Je mag er zelf ook zijn!
    Laat je anders eens adviseren in een winkel.
    Ik koop niet heel vaak iets van kleding zeker niet maandelijks en ook niet heel duur. Dat vind ik zelf dan weer niet nodig.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Verder nog elke 8 weken de pedicure en kapper eerst elke 6 weken maar nu ik het laat groeien laat ik er langer tussen

19. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Helaas erg herkenbaar Ganesh. Ik heb 2 setjes kleren en de was draait elke dag om niet mis te grijpen. Ik heb altijd een zwarte broek, zwart basic shirt, vest en sjaal om. Ook nu... met dit warme weer. Ik probeer wel te shoppen, omdat ik hoop iets tegen te komen wat mij leuk zal staan. Maar aangezien ik veel te zwaar ben en niet lekker in mijn vel zit, vind ik mezelf niets leuk staan en koop dan uiteindelijk niets. Zelf vertrouwen mist..

Ondertussen merk ik ook dat het een gewoonte is geworden. Alles wat anders dan anders is qua kleren, staat niet. Terwijl dit misschien helemaal niet waar is, maar een kwestie van wennen.

Iemand benoemde dat het goed is om na te gaan of je dit wil doorgeven aan je dochter. (weinig zelfvertrouwen) Dat komt voor mij wel even hard aan. Hopelijk zie jij ook in dat je het waard bent!

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik herken het wel een beetje hoor. Ik heb 2 beha's van de zeeman, 3 broeken van primaire, paar shirtjes en 2 paar schoenen waarvan 1 toch echt wel versleten nu en 1 best nieuw maar vond ik eigenlijk toch wel heul duur maar m'n man had me overgehaald, ze waren 80 euro...

Ik heb ook een hekel aan shoppen en nog meer aan geld uitgeven voor mezelf. Voor anderen geen probleem. Man en kids hebben genoeg kleding, en man koopt ook gewoon merkkleding voor zichzelf, heb ik geen problemen mee. Maar voor mezelf...nee vind ik altijd zonde haha dus ik lees mee...

Deel Deze Pagina