voor de dames die nooit wat voor zichzelf kopen, hoe voel je je als je de deur uit gaat? Ik voel me zo veel beter met een leuk shirtje, en lekker zittende broek dan wat ouds wat al jaren in de kast ligt? Als ik een feestje heb zie ik er graag leuk uit. En dat kan echt al met een rokje van H&M en een shirtje van de C&A. Het hoeft niet veel te kosten om er goed uit te zien, het is het gevoel dat je krijgt als je jezelf goed verzorgd. Lipstick van de Hema kost 3 euro, nagellak 1,50. Luchtje vraag je gewoon met Moederdag en kerst Kom op meiden, je bent het waard lief voor jezelf te zijn!
Ik heb een hekel aan shoppen en passen in de winkel. Dat doe ik dus ook vrijwel nooit meer. Ik schop lekker online en ga af en toe naar de Primark. Maar ik moet zeggen, ik heb uitpuilende kasten. Ik heb zeker 30 paar schoenen, 4 handtassen van de wat duurdere merken. Kleding ook enorm veel maar ik ben niet zo van de merk dus geef er niet zoveel aan uit. Winkels: wehkamp, Zalando, boohoo, mango, Zara, forever21. Allemaal online te shoppen. Ik geef iedere maand wel uit aan mezelf. Maar meestal andere dingen als kleding/schoenen. Make-up, boeken, gadets en zo
Ik koop genoeg voor mezelf, maar kleding interesseert me niet. Het is hier voornamelijk hobbyspul. Qua kleding, ik heb 4 broeken, zelfde model maar verschillende kleuren. Ik draag voornamelijk longsleeves van de hema of tanktops van de primark. Schoenen meestal mijn (paars met groene) wandelschoenen of mijn slippers. Tussendoor een keer mijn converses, maar die zijn eigenlijk na 8 jaar aan vervanging toe. Ik heb wel jurkjes en colbertjes, maar die passen me niet meer
Ik vind shoppen ook niet elk weekend leuk. Wat je ook kan doen is eens een flinke bestelling bij een webwinkel plaatsen zoals H&M, kies verschillende shirtjes/jurkjes/broeken in 2 maten. Retouren is zo simpel en maar 1.. Zo kan je het lekker thuis voor je spiegel passen en kan je man het meteen goedkeuren
Ik shop regelmatig voor mezelf. Heb volgens mij niks ouder dan 2 a 3 jaar in de kast hangen. Is toch heerlijk om jezelf een keer te verwennen. De ene keer koop ik een hele lading kleding en schoenen de andere keer kom ik spontaan een leuk truitje ergens tegen.
Niet genoeg vind ik in elk geval, heb wel net 3 nieuwe broeken voor mijzelf gekocht omdat ik er maar eentje nog had die goed zat, de rest is allemaal te klein geworden. Meteen okk de reden dat ik niet graag kleding koop. Koop dan liever mooie, luxe accessoires. Een mooie leren tas, chique horloge, mooie schoenen etc. Geurtje of wat betere make up.
Ik heb pas voor 800 euro geshopt op zalando. Gratis bezorgen en gratis retour. Alleen m'n nieuwe schoenen heb ik gehouden a 80 euro. Vond ik eigenlijk te duur maar gezien de gaten in m'n andere schoenen moest ik toch nieuwe. Hier loop ik wel weer een paar jaar op. De rest heb ik teruggestuurd ik ben er gewoon niet zo goed in, vind het lastig om goed passende kleding te vinden en vindt snel ook iets te duur.
TS, wat is jouw budget, hoe kom je uit per maand, en wat geven jij en man uit aan iedereen in het gezin. Een redelijke verdeling tussen allen, zonder in de min te duiken, geeft een beeld van jouw budget. En daarmee: over komende en afgelopen jaren dus ook gelijk aan jouw partner. Dan: je vertelt dat je een zandloper figuur hebt met flinke boven- en onderbenen. Misschien heb ik het gemist, maar wat is jouw BMI? Kun je goed op hakken lopen? Het verlengt, slankt af en staat gewoon vrouwelijk sexy. Laarzen en pumps met riempjes lopen gemakkelijker voor dames met moeite. Zo te horen is een riem bij jouw zandloper middel een goed idee. Jouw benen in een maxi-rok of jurk, daar voel je je ook beter bij. Bootcut staat bij echte zandlopers altijd beter. Verder: je kunt voor weinig veel vinden in C&A, H&M en misschien ook eens Zara. Kleurkeuze: dat hangt ook af van jouw eigen tinten (ben je een lente, zomer, herfst of winter type? Zilver beter of goud?). Een uiterlijk waar je trots op bent is -binnen perken- een belangrijke zaak bij eigenwaarde! Natuurlijk voel je je beter over jezelf en tegenover anderen als je blij bent met jouw spiegelbeeld.
Vroeger kocht ik ook zelden wat. Ik paste in geen enkele broek, niets zat lekker. Dus ik kocht zelden wat, alleen als het kapot ging. Nu ben ik 20 kilo afgevallen en van maat 44/46 naar 38/40 gegaan. En ik hou van shoppen. De laatste maanden koop ik eigenlijk elke maand wel iets, maar geen dure spullen. De ene keer een t shirt van een paar euro of een spijkerbroek van 20 euro. Mijn kleding koop ik voornamelijk bij Takko, H&M en C&A. Schoenen heb ik altijd in overvloed. Mijn kleding zijn gewoon basic. Jeans, t shirt, vest, blazer, spijkerjasje etc en gewoon basis kleuren. Voorheen vond ik broeken met stretch echt vreselijk, nu weet ik niet beter en zitten ze heerlijk. Het is ook een kwestie van wennen.
Ik heb ook niet veel kleding. Voel me het fijnst in jurkjes en zwarte legging. Laatst wel nieuwe sneakers van filling pieces gekocht, die waren 200 euro. Maar ik koop maar 1 keer per jaar schoenen eigenlijk. Deze waren wel iets duurder dan ik normaal uitgeef, maar ik vind de rest gewoon niet leuk (nike, adidas wilde ik gewoon even niet) Ik heb vier jurkjes en daar doe ik het momenteel mee. Ik wil binnenkort nog wel wat bij kopen. Nagellak doe ik ook wel eens op, parfum ook. Make up nooit. Maar ik houd wel van goede verzorgingsproducten.
Dit is vaak wat we zelf zien. Ik herken het namelijk wel. Ondanks dat ik 20 kilo ben afgevallen. Als ik in de spiegel kijk dan denk: jeetje... Er kan nog wel meer af. Kijk ik naar onderen, denk ik het zelfde en zie ik mn vettige knieën. Maar als ik een foto bekijk van vorig jaar en nu, dan denk ik; Damn! Wat een verandering. Het zelfde geldt als ik mijn zusje of vriendinnen om een mening vraag (en die zijn goud eerlijk) dan zeggen ze ook dat ik even normaal moet doen. Aan die woorden hou ik mezelf vast.
Ganesh! Ik vind jouw posts echt aandoenlijk! Ik kan op het moment ook weinig leuks vinden en heb wel echt wat nodig maar jij spant de kroon hoor! Heb niet alles gelezen maar ik vind bestellen op een werkwinkel zoals wehkamp erg handig. Allerlei maten/kleuren en gratis terug sturen wat niet past. Kan je op je gemak lekker passen!
Wijdere pijpen bij een jeans kan bijna altijd. Zeker bij jouw figuur. Is er iemand in je omgeving waarvan je vind dat die zich leuk en goed kleed en die volgens jou een goede smaak heeft? Dan zou ik die meevragen om te gaan shoppen en diegene dingen voor je laten uitzoeken. En dan gewoon passen en wat spullen kopen.
A lijn jurkjes zouden je erg goed staan. Leuk met sneakers eronder! Of een mooie skinny jeans met daarop een mooie tuniek of wat langere blouse of een shirt. Nu is de mode sowieso allemaal wat wijder qua shirts dus dat is ideaal. Hmm...leuke winkels: mango, zara, maison scotch, boetieks (veel verschillende merken en vaak goed advies) en soms h&m. Online zalando, sans online, scotch en soda
Ik koop niet veel voor mezelf. We hebben het niet zo breed en ik heb dan liever dat we geld uitgeven voor man en kind(eren). Draag zelf vrijwel altijd een jurkje met een dikke panty/legging en laarsjes. In de zomer jurkjes met een dunne panty of blote benen en schoenen/sandalen. Nooit rokken of broeken eigenlijk. Ik kom qua figuur en gewicht/lengte aardig over één met jou, volgens mij. Ik vind a lijn jurkjes goed staan bij mezelf. En draag verder ook rechte of aansluitende jurkjes met een jasje of vestje, dat vind ik ook mooi staan. Ik heb me voorgenomen om na de bevalling te gaan lijnen en elke maand wat geld echt apart voor mezelf te zetten en als ik dan op streefgewicht ben, weer wat mooie dingen erbij kopen, onder andere mooie lingerie.
ik heb vandaag nog een geurtje voor mezelf gekocht.. en eerder deze week nieuwe slippers. zo af en toe koop ik wat voor mezelf wat dan meestal al heel lang op zichzelf heeft moeten wachten.
Heel vaak. je leeft maar 1 keer Ik ben interieur verslaafd en koop altijd dingen voor in huis Kleding 2 x in het jaar ga ik n hele dag shoppen tussendoor koop ik ook wel wat hoor..
Mijn laatste nieuwe aankoop was een winterjas geloof ik omdat mijn oude al jaren oud was en het moest . Ook hier veel "oude" kleding in de kast. Maar omdat de stapels nog hoog genoeg zijn gun ik het mezelf ook niet om te gaan shoppen... En met twee kleine kinderen, onregelmatige werktijden en het vage plan dat er nog wat kilo's af moeten heb ik ook genoeg smoezen klaar om er geen tijd voor te maken. Wel goed om dit topic te lezen en even bewust te worden, want ook ik moet er gewoon tijd voor maken. ShampooL, ben jij niet te boeken als personal shopper, je lijkt er verstand van te hebben? Edit: Ik bedenk nu dat ik begin van het jaar jarig was en dat ik 50 euro kreeg. Dat heb ik apart gelegd om "iets voor mezelf" van te kopen en inmiddels is het juni en heb ik nog steeds 50 euro...