Ik zou dit graag willen aanschaffen/aanbrengen. Alleen werkt dit echt goed? Of mwah.. voordat ik van alles ga kopen.. Straks teleurgesteld word met het resultaat. Er hangt nu een zonwerend rolgordijn. Alleen deze is super onhandig bevestigd. Nu kan het raam alleen op een kier, waardoor je nog stikt van de hitte in de zomer(nachten). Verder hangt er ook nog een gordijn, maar deze is erg licht van kleur. De kleine is erg gewend aan een donkere kamer. Vandaar dat ik dacht aan zonwerend raamfolie..
Geen ervaring mee. Wij hebben 2 slaapkamers op het zuiden dus snikheet in de zomer. Ik las 2 jaar geleden op internet de tip om aluminiumfolie ertegenaan te plakken. Dat weerkaatst de zon en is ook verduisterend. Dit heb ik toen gedaan en het werkt echt. Op de andere kamer deed ik het niet en je merkte echt verschil qua temperatuur, dus deze zomer ga ik dat weer doen. Misschien een tip voor je
Wij hebben het door het hele huis, we voelen wel echt verschil. Nu hebben we een plat dak dus uiteindelijk wordt het alsnog wel warm in huis, maar niet meer zo snel als de jaren ervoor als de zon schijnt en je voelt met je hand achter het raam met folie voel je echt verschil met een raam zonder folie. Let er wel op dat er verschillende gradaties te koop zijn.
Ik lees even mee. Ik durf niet meer zo goed nadat ik had gelezen dat er scheuren in ramen ontstonden.
Ik heb op het werk ook zonwerend raamfolie en ik vind het zelf wel donker tonen.. en het raam voelt ook best warm aan nog steeds. Maar ik zit wel 8 uur per dag tegen dat beplakte raam aan te kijken haha.
Het hangt er van af wat voor soort raam je hebt. Plak je het op de binnenkant of buitenkant? HR+ glas daar mag je iig niets op plakken want dan krijg je thermische breuken (scheuren in het raam)
Dit gaat bij mij in ieder geval om een "normaal" dubbel beglazing. Ik zat ook te denken om de schuine dakramen boven te doen. Het is stikheet op dit soort dagen... vooral het kleine zolder dakraam wil ik doen. Maar scheuren en barsten?? dat vind ik wel eng klinken..