Krullen na een nacht slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Jaja, ben ik weer met een krullentopic ;).

Zien jullie er na een nacht slapen ook uit als een ontploft schaap :(? Nou, ik dus wel :cool:. Als ik moet werken heb ik eigenlijk geen tijd om heel uitgebreid mijn haren te doen in de ochtend, maar als ik het niet doe zien mijn haren er dus niet uit.

Hoe doen jullie je krullen 's morgens weer in de plooi ;).

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Haren wassen haha . En anders een staart.
    Dus geen goede tips hier!

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Voor ik naar bed ga maak ik mijn haar nat met een plantenspuit en borstel ik het door. Knoop het op in een knotje en de volgende ochtend spuit ik het weer nat en doe ik er Andrelon Perfecte krul schuim in en heb weel een vol bos krullen.

Nee ik ben ook niet een persoon om uren voor de spiegel te staan ;)

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    S avonds haren wassen, niet afdrogen, maar n anti pluis crème erin en n handdoek losjes eromheen slaan (makkelijkste is dan de handdoek vast zetten met n paar klemmen of speltjes.) en dan als je naar bed gaat n handdoek op je kussen en je haren los laten s nachts. S ochtend n beetje water erdoor en klaar...

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik slaap meestal met de helft van mijn haar in een staart bovenop mijn hoofd, dan blijft dat gedeelte redelijk netjes (en ik heb wat extra volume doordat het ondersteboven zit de hele nacht). De onderste helft laat ik los, anders zit daar geen krul meer in als ik het ook bij de staart doe.
    Ziet er niet uit natuurlijk, tot grote pret van man en kinderen, maar wie mooi wil zijn... :D
    Daarna met leave-in of alleen water een beetje harken door m'n haar, dan is de pluis er weer uit. Zo kom ik wel een paar dagen door zonder m'n haar nat te maken.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    O ja hoor, Diana Ross is er niks bij... :cool:

Nu is mn haar weer kort, maar toen ik het nog lang had deed ik het altijd nat in een knot of vlecht en dan slapen, dan vielen de krullen 's morgens wel mee...

Nu is mn ritueel: in de spiegel kijken hoe het ervoor staat, beetje natmaken (niet kammen / borstelen) wat mousse erin en dan in model kneden, klaar!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat ik echt niet moet doen... Is mijn haar kammen/borstelen dan is het een ontploft kapsel :D

als het echt niet zit dan maak ik het een beetje nat en doe ik het met mijn vingers in model. De dag dat ik mijn haar was zit het meestal niet super en dan doe ik het opsteken.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Douchen...iets anders dan mijn haren natmaken werkt hier niet echt.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ook.. we hebben heeeeel ver weg een neger in onze familie gehad ooit. mijn moeder heeft (als blanke vrouw!) echte afrokrullen. ik niet, maar wel een behoorlijke bos. sochtends doe ik het in staart meestal. na het douchen maak ik een vlecht en als het droog is los. Dan blijft het wel onder controle.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb het kort maar ik moet het vooral niet kammen/borstelen want dan ben ik pas echt ontploft! Ik doe er iets water in ( met mijn handen) en dan andrelon perfecte krul (zo'n pompje) , handen erdoor en klaar ;)

11. Amethist

Hm, in de avond nat maken en vastmaken is misschien wel een optie die ik vanavond eens kan proberen. Als het er dan alsnog niet uitziet kan ik morgenochtend alsnog mijn haren wassen.

Dank voor de tips!

12. Amethist

Kammen kan hier ook echt niet, dan ben ik meer nog een geëlectrocuteerd schaap ipv een ontplofte ;).

13. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Van die europese krullen lijken altijd zo veel makkelijker om te behandelen! Ik heb ook van die kroezige krullen, de enigste in m'n familie trouwens samen met m'n vader die vroeger de originele afro had ;p, gelukkig groeien die van mij naar beneden haha.
    Mijn techniek werkt niet top want het duurt te lang maar goed, dat doe ik dus altijd: was m'n haar het liefst 's ochtends, om de dag met een conditioner voor krullen of droog haar en als het niet te erg klit dan was ik het gewoon met water (oja conditioner laat ik het liefst zo lang mogelijk in werken, stop het erin en ga dan van alles en nog wat doen, scrubben, tanden poetsen etc en aan t einde was ik het eruit). Dan laat ik het ff drogen met zo'n handige haar handoek dingetje (bij de Hema hebben ze die ook) daarna coconut serum erin, dan haar in een hoge knot. Zo loop ik een poosje rond tot ik aangekleed en opgemaakt ben, dan als laatste wat gel, niet zo eentje waar je vieze harde stukken van krijgt dat vind ik echt heel lelijk. Gelukkig neemt m'n haar echt alles op wat ik erin smeer dus heb ik dat eigenlijk nooit. Hoppa weer terug in die knot en zodra ik niet in de wind sta of zo kan ik het beetje opdrogen. Zodat het niet gaat pluizen gaat het in en uit het knotje. Met goed geluk zit het aan t einde van de dag top ^^
    Hahah, zoals je leest niet echt super practisch...
    Mocht het gauw droog zijn dan krul ik de pluize plukjes en dan zit het ook mooi maar het is dus een langdurig proces.
    Uiteindelijk gaan er meestal dagen voorbij dat het in een knotje zit.

14. Amethist

@ Bubi: Hier is het 's morgens ook altijd een heel ritueel om een poging te doen mijn haren enigzins in model te krijgen. En als ik moet werken, me nog moet opmaken, mijn zoontje moet doen en ook nog ergens tusssendoor wat moet eten dan heb ik eigenlijk geen tijd voor dat hele ritueel...

15. Amethist

Nou, gisteravond voor het naar bed gaan mijn haren nat gemaakt en in een knotje gedaan. Het zit nu redelijk, iets te veel pluis naar mijn zin. De volgende keer doe ik er nog wat haarmasker is, misschien dat dat helpt tegen het pluizen. In ieder geval zit het wel stukken beter als anders als ik gewoon heb geslapen met mijn haren los.

16. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik vlecht ze altijd in, en dat werkt perfect! s mrogens doe ik er war mousse of wat haarlak in.

Deel Deze Pagina