Hallo allemaal! Ik heb niet alles terug gelezen in de lounge want het is veel , dus mocht er al een dergelijk topic zijn dan hoor ik het heel graag . Ik ben even benieuwd: Wat is nou jullie motivatie om het huishouden elke keer aan te pakken? Ik heb buien dat ik het heerlijk vindt en soms doe ik dagen niks. Het frustreert me ontzettend want op die dagen is het een bende en daar hou ik helemaal niet van! Opruimen geen probleem, maar die was en die strijk... of de badkamer... blegh! Dus vertel! Zelfdiscipline? Genieten van de geur van wasmiddel? Voor je kinderen of man? Omdat je schoonmoeder op bezoek komt? Liefs van mamakarlien
ik geniet er wel van als ons huisje fris is... maar vind het niet echt leuk om steeds maar weer de was te moeten doen en het strijkgoed en de ramen te lappen.... heb dan ook een poetsvrouw aangenomen sinds kort en dat mag zij lekker doen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een hekel heb aan de was. Nu het lekker weer is dan vind ik het wel goed om het buiten te hangen want dan ruikt het altijd zo fris. maar anders.. pff geen zin. badkamer schoonmaken doe ik dagelijks.. tenmiste ff een doekje eroverheen want daar kan ik niet tegen. afwassen.. ook zoiets wat een n%*#%$ werk. de beste motivatie is als er iemand op bezoek komt.. dat is ook zo voor schut he lol. of nee nog een betere motivatie.. zwangerschap en bijna moeten bevallen (nesteldrang..) in die tijd dacht ik HOE heb ik ooit met rommel in huis kunnen leven;P toen moest alles blinken. nu heb ik zoiets van .. sommige dingen kunnen morgen ook wel enik ben niet van plan om achter de kruimels van mijn lieve dochter aan te lopen (en dat zijn er nog wel wat ) ik doe het wel, maar met tegen zin. het is idd zo dat als je begint dat het wel meevalt. en het resultaat voelt goed lekker rustig in je hoofd ook
Haha ik ben vast de enige die dol is op wassen en strijken. Zeker nu in de zomer! Ik zou best elke dag een wasje willen draaien haha, alleen is dat gelukkig niet nodig. Stofzuigen is een groot feest voor mijn dochter, dat is dus mijn motivatie. En dan stoffen we meteen "samen" de meubels even af. de badkamer en keuken zijn wel verschrikkelijk... motivatie heb ik niet, ik dwing me gewoon om het te doen elke keer. Bah. Nou, misschien toch voor mijn dochter ja, voor de higiene .
ik heb er geen hekel aan maar bij mij is het echt zelfdiscipline, want om te beginnen heb ik nooit zin in als ik eenmaal bezig ben is het geen probleem. Dus ik heb gewoon verplichte dagen/momenten dat ik iets doe en dat helpt me wel.
ik vindt het heerlijk om mn huishouden te doen... En al helemaal als manlief de meiden lekker een paar uur meeneemt naar het park of boodschappen doen. Dan zet ik heerlijk hard mn muziek op en gaan met die banaan. Strijken vindt ik nu wat minder erg heb mezelf voorgenomen dat als iets droog is dat ik het gelijk wegstrijk of weg vouw, scheelt wel anders wordt het bij altijd zo'n grote stapel dat je ik er soms niet eens meer doorheen kom...
geniet van een opgeruimd huis en geeft me zelf rust hebben schema en dat werkt prima en steeds afstrepen als het gedaan is
Als ik eenmaal bezig ben kan ik niet stoppen tot het schoon is maar het begin is altijd moelijk. Vind het wel heerlijk als het hier schoon is maar dan kan ik ook zo balen als er daarna weer een haar te zien is op de grond of als onze meid met haar zandvoeten naar binnen komt. De beste motivatie is idd als er iemand langs komt. Maar meestal heb ik toch wel een vaste dag om te poetsen boven en beneden.
mn enige motivatie is dat ik van een schoon en opgeruimd huis hou. Dan vind het doen nog steeds niet leuk, maar het resultaat wel.
Ik vind er weinig aan, maar een vies huis vind ik nog erger, dus vandaar dat ik er wel voor zorg dat het schoon is. Op vrijdagmiddag ben ik eerder klaar met werken en zitten de kinderen nog op het kdv, meestal houd ik dan even een grote schoonmaak, kan ik tenminste flink doorwerken, zonder dat alles gelijk weer vies is of een rommel.
Ik vind de was ook leuk! Ik ga na het ontbijt mijn dochter aankleden en blijf meteen boven om daar alles op te ruimen. Op woensdag haal ik meteen een stofdoek erdoor.Ik zoek de was uit en ga dat beneden in de machine doen. Dan ruim ik beneden op, vaak ook nog was van de vorige dag. (Vouwen/strijken.) Dan koffiedrinken en doen wat er te doen is Maandag is vooral ruimdag, ook in de keuken wat doen. Dinsdag douche en wc, woensdag boven zuigen, tussendoor elke keer zuigen, soms dweilen, ramen doen enz. sMiddags eerst pauze als DL slaapt Als ze uit bed is met het eten bezig, boodschappen doen en eten. TIP: Begin meteen (smorgens) met iets wat je doen wilt. Dan heb j vaak de meeste puf en smiddags hoef je niet meer veel.
Ik vind een schoon huis een schoon hoofd geven, een stukje zelfdiscipline het is niet altijd even leuk om te beginnen maar het resultaat zeker wel en meeste dingen vind ik niet erg of zelfs leuk zeker met mooi weer (nouja niet heet maar wel mooi zonnig!) dan raak ik altijd in de lenteopruimsfeer hihi
mijn motivatie voor het huishouden de was ik vindt niets lekkerder ruiken dan schone was , zeker nu het lekker aan de waslijn kan ik was altijd op zaterdag en zondag en dan ben ik op zaterdagmorgen om 7 uur al helemaal gelukkig de was aan het sorteren enzo mijn man ligt iedere week helemaal dubbel, verder strijk ik bijna alles van de kleine man echt alles en van ons alleen ondergoed niet en beddengoed ben ik mee gestopt dit doe ik of op zondagmiddag als er voetbal is en anders op maandagmorgen rijk alleen en late dienst werken heerlijk vindt ik het als alles netjes gestreken en gevouwen in de kast ligt. elke dag gaat hier de stofzuiger er door en iedere morgen de swiffer boven ook en 2 keer per week doe ik alles stoffen en afnemen ramen zemen eens in de 1,5 week tot 14 dagen stofzuigen doet mijn man trouwens kan ik niet met mijn rug dweilen gebeurd hier ook 2 keer per week waar ik een enorme hekel aal heb is de vaat die is voor mijn man vindt die ook niet erg, mijn motivatie niets lekkerder als een schoon huis vindt ik ook fijn thuiskomen
pff mijn motivatie nouja die is er bijna niet whahaha maar goed voor mn zoontje en omdat we een hond hebben moet ik natuurlijk wel bijna dagelijks zo niet dagelijks stofzuigen. dwijlen gebeurt ook om de dag ongeveer. maar de ramen zemen.. sjeempie.. heb ik misschien 2 x ofso gedaan sinds we hier wonen... en dat is al weer 3 jaar..) jep i know heel erg.. maar ik Kan dat gewoon echt niet hahaha nu zien ze er dus ook Echt niet uit, dus moeten ze nodig weer een x gebeuren.. maar nog ff niet nu hahahaha strijken daar doe ik dus gwoon al niet aan, en wassen vind ik niet zo heel erg zeker niet nu het lekker buiten kan drogen. maar goed, eenmaal opgevouwen blijft het wel eens in de mand liggen totdat die weer vanzelf leeg is hhaha ik ben dus niet echt een goede huivrouw, maar zeker als er iemand langs komt, dan is dat wel altijd een goede motivatie en als alles heerlijk schoon is ben ik toch ook weer blij dat ik het gedaan heb.
Geen! Ik ben een heel slechte huisvrouw! Vloeren, aanrecht en plees schoon en de was, maar iedere dag soppen enzo, mij niet gezien!
Ik vind het ook niet geweldig maar ik hou me gewoon aan mijn schema haha. Elke dag de douche en wc schoonmaken. Elke dag stofzuigen en afstoffen. Woensdag en zaterdag de was strijken alleen wanneer het nodig is. Maandag,woensdag, vrijdag dweilen.
Hier ook een hopeloze slons Het is niet dat ik het niet wil, maar ik kàn het volgens mij ook niet. Opruimen is eerder "verleggen". Vind een beetje rommel niet zo erg (in tegenstelling tot vriendlief) Motivatie momenteel om alles spic & span te hebben is omdat ons appartement te koop staat, dus als er bezoekers komen, blinkt het hier als een spiegel (voor 3 uurtjes of zo ). Hetzelfde trouwens tijdens de kraamperiode: niets beters dan bezoek om de 3 à 4 dagen en alles lag er prima bij... En tja, ook natuurlijk omdat de dochter nog kruipt, moet het op grond toch wat netjes zijn...
Ik bak er ook niet zo heel veel van... Al moet ik zeggen dat het wel stukken beter is geworden sinds de geboorte van onze zoon. Bijna iedere dag doe ik wel iets en ik kan er nu echt niet meer tegen als het huis rommelig is. Iedere dag soppen begin ik niet aan, maar ik zorg wel dat het in huis netjes en schoon is. Onze slaapkamer doe ik nu ook veel vaker omdat de kleine man daar ook slaapt. Mijn motivatie is toch echt wel ons kindje. En als ik bezoek verwacht zorg ik ook dat het huis spic en span is, ik zou me doodschamen als het hier een bende is als er visite voor de deur staat. Maar leuk... Nee dat kan ik het niet noemen. Het geeft alleen wel voldoening als je na het huishouden lekker op de bank kan ploffen, om je heenkijkt en ziet dat het lekker netjes is in huis!
Ik doe het meestal ook vlak voordat er mensen op bezoek komen...en dan echt vlak er voor, anders is alles alweer vies en lijkt het net alsof ik nooit wat doe hihi De was hou ik over het algemeen goed bij, vooral omdat ik een paar favoriete dingen heb waar ik niet naast wil grijpen. De huiskamer is 'altijd' (voor zover mogelijk) opgeruimd, de afwas doe ik elke dag, en voor het verschonen van de bedden heb ik inmiddels ook een ritme. Maar als het gaat over het sanitair...bah bah! Dat stel ik echt zo lang mogelijk uit. Net als het zemen van de ramen. Terwijl ik me er wel aan irriteer als het vies is. Ben nu dus op zoek naar manieren om even snel iets tussendoor te doen, bv overal een pakje met van die citroendoekjes neerleggen. Dat helpt wel! Maar dat wekelijkse ritme van onder en boven...pfff, voor mijn gevoel heb ik het dan allemaal net gedaan!
Ik wil je wel een beetje van mijn nesteldrang geven hoor.. dat is nu mijn motivatie, pff wat een verschrikking, ieder plintje, hoekje, stukje van het huis is steriel schoon. laatste weken verslaafd aan het poetsen. De kraamhulp heeft straks net als de vorige keer niks meer te doen hihi..