WTCG iemand al iets gehoord?

Discussion in 'De lounge' started by zogezegend, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik ben benieuwd of iemand al iets heeft gehoord, chronisch zieken zouden deze maand iets horen?

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze hebben tot einde van de maand de tijd om wat te laten horen;)
    je brief kan nog komen ik heb hem ook nog niet gehad

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Oh ik dacht oktober, maar moet dus deze maand zijn?
    Hier hebben we hem ook nog niet gehad in elk geval..

4. zogezegend

oke, ja ik weet het we zitten begin van de maand;) maar heb het zwaar gehad afgelopen 2 maanden, en ik wil graag nieuwe polssteunen halen dus ik kijk er wel naar uit..

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Dat is toch die eenmalige vergoeding die je krijgt ieder jaar??
    Er stond in de brief inderdaad dat je het in september zou krijgen... Hier zit ik er ook met smart op te wachten... ;) nog even geduld hebben helaas :(

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#6 SeaShell, Sep 8, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 8, 2012
    WTCG vanuit het CAK is altijd in december

CAK - Algemene tegemoetkoming 2011

WTCG vanuit het UWV als je een wajong/wao of andere uitkering hebt is idd wel in september, tegelijk met je uitkering.

Tegemoetkoming arbeidsongeschikten (Wtcg) - UWV - Voor Particulieren

Tegemoetkoming arbeidsongeschikten (Wtcg) - UWV - Voor Werkgevers

Als je een uitkering hebt krijg je dus dubbel WTCG. 1 maal in september vanuit het UWV, en 1 maal in december vanuit het CAK

volgend jaar word het inkomensafhankelijk trouwens. als je partner veel verdient krijg jijzelf geen WTCG meer

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ben benieuwd of ik er ook dit jaar weer voor in aanmerking kom. Is altijd wel mooi meegenomen, zo'n geldbedrag. Niks gehoord nog overigens.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,509
    14,012
    113
    Female
    Heb wel van de week al een brief van het Cak gehad voor de compensatie eigenrisico dat is dit jaar 85 euro en krijg je tussen 26 november en 5 december uitgekeerd.

Wtcg hoor je volgens mij inderdaad altijd later pas wat van.

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    de maand isnog maar net begonnen ;) ik krijg het elk jaar ivm schildklier dus komt dit jaar ook wel...vaak krijgik niet eens een brief en zie ik inene hetgeld op de rekening staan ;)

10. SeaShell

compensatie eigen risico komt vanaf begin december 2012 en bedraagt dit jaar €85

CAK - Compensatie eigen risico 2012

WTCG van het CAK komt dus vanaf eind december 2012, vorig jaar kregen sommige het zelfs begin januari, want ze betalen vanaf eind december, kan dus ook januari worden

niet iedereen krijgt op dezelfde datum uitbetaald. de ene kan het 30-12 krijgen en de ander bijv 15-01

zie topic van vorig jaar over de uitbetalingen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/318099-wanneer-uitbetaling-cak.html

in september krijg je enkel van het UWV wtcg als je een uitkering hebt, en van het CAK toch echt pas in december

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Cak inderdaad in dec.kreeg het vorig jaar ook in december ivm schildklier. Andere krijg ik niet helaas. Hoop eigenlijk dit jaar wel ivm operatie vorig jaar aan hernia, zware medicijnen oa tramadol en morgine) en Fysio vanaf januari tot eind van het jaar.

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb een wajong uitkering dus krijg dit deze maand

maar als je inderdaad via n ander instantie zit is dit pas in december

13. Hier is idd ook de brief van het CER alleen binnen, zijn ze eerder mee denk ik.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Moet je daar deze maand wat van horen? Goed om te weten. We krijgen het hier voor onze dochter omdat ze een erbse parese heeft.

Ik had een tijd terug gekeken op de site, wanneer je ook alweer wat hoorde, toen strond er nog niks op. Was even bang dat het afgeschaft was (stond wel al wat anders op over 2011 nl).

Oke lees net dat je alleen van UWV wat hoort.

Weet niet meer wanneer we de broef kregen. Weet wel dat we in december het geld hadden gekregen.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb daar nog wel een vraag over trouwens.....
    Weet iemand of je het ook met terugwerkende kracht over 2010 nog kunt krijgen?

Uitleg: mijn vriend is WAO-er (65-80) en kreeg tot en met 2009 in ieder geval die tegemoetkoming. In 2010 woonden wij in het buitenland en was hij tijdelijk minder dan 35% AO.... dit is met een bezwaarprocedure allemaal teruggedraaid.... maar geen tegemoetkoming gehad omdat dit allemaal in 2011 is "uitgegeten".
    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is....

16. SeaShell

@hopmarjanneke: omdat jullie toen in het buitenland woonde en geen inwoners van NL waren en dus ook geen zorg kregen vanuit NL denk ik niet dat je er recht op hebt helaas

Je zou het CAK daarvoor eens kunnen bellen..

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm.. ja dat is de kortste klap denk ik.
    Ik meende nl dat je oa verplicht verzekerd moest zijn voor AWBZ oa, en dat zijn we dus wel, omdat zijn zorgverzekering gewoon via CVZ loopt en we dus wel alle premies daarvoor moeten betalen..... zou wel zuur zijn dat we dan dus die tegemoetkoming mis lopen.

Maar ik ga het CAK dan maar eens bellen.... kan ik ook meteen navragen hoe het dan zit met de kosten voor de medicijnen die we nu in 2012 (en de toekomst) hebben gemaakt en nog gaan maken ivm het hartinfarct van mijn vriend.... en de sloot medicijnen die hij daarvoor slikt :$

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb brief uwv al binnen.. die andere komt inderdaad in dec.

19. zogezegend

ik heb nog steeds geen brief binnen...

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik was het alweer vergeten.. maar de 23e dus. Of, 24e denk ik want de 23e is op een zondag. Oh well.. We zullen zien.

Share This Page