Soezen of moorkoppen maken

Discussie in 'De lounge' gestart door pinkellotje, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkellotje

pinkellotje Actief lid

19 sep 2006
    100
    0
    0
    Wie heeft er zelf weleens soezen gemaakt?
    Je kunt er slagroomsoezen of moorkoppen van maken.

Wie heeft er een handig tip.
    Ik heb het deeg altijd wel goed.
    Zodra ik dan de bolletjes moet maken krijg ik aan het eind,
    hele kleine bolletjes.
    Ik krijg ze niet zo groot voor een degelijke moorkop.
    (nadat ze in de oven zijn geweest)

Wie heeft er tips:

2. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik heb wel eens soezen gemaakt op school, de meine waren net halve moorkoppen hahaXD wat onbewust was :D

denk dat je gewoon meer deeg op de bakplaat moet spuiten om het groter te krijgen, als dat niet werkt dan weet ik het niet ;):D

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Meer gist of langer kloppen zodat je er meer lucht in slaat. Verder misschien iets meer deeg gebruiken? Heb ze 2 keer gemaakt maar ging altijd prima.

4. Maia

Maia Niet meer actief

grotere bollen spuiten? ik heb er eigenlijk ook nooit moeite mee gehad. Misschien kan je even vertellen wat je precies hebt gedaan.

5. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom alleen maar aan door dit te lezen Hahahah. Succes :) Ga ik ook een keer proberen. Goed idee

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Zorgen dat je nit te veel klopt. Zit er lucht in. Op een gesmeerde bakplaat spuiten.

Strooi wat bloem over de bakplaat. zorgt voor een mooi "voetje'.

ALs je de soes spuit zorg dat je de bol in 1 keer spuit. Anders krijg je een soesje op een soesje.
    En als je ze allemaal op de zelfde grote wil hebben met je met een ring een kring in de bloem op de bakpaat maken. Dan is het een kwestie van elke keer de spuitzak op de zelfde hoogte te houden.

weet niet precies wat je bedoelt maar ik vind het fijnst om een warm soezenbelag te maken en daar verder mee te gaan.

Ik heb trouwens nog nooit gist in mijn soezen gedaan en heb ik nog nooit van gehoort. hahaha
    Voor de eerste keer in mijn leven dat ik in een banketproduct gist zou doen...

Maar ik heb makelijk praten ik ben banketbakker ;P

Deel Deze Pagina