koper eist geld terug marktplaats recht op?

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Het is heel duidelijk, ze hebben geen poot om op te staan.
    Hier kun je lezen wat het juridisch loket ervan zegt. De koper heeft geen gebruik gemaakt van zijn onderzoeksplicht, dus is het op eigen risico gekocht. Ze kunnen nl niet aantonen dat het al stuk was toen je het verkocht.
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Straks komen ze hun eigen oude kapotte terugbrengen.....
    Je hoeft hem niet terug te nemen maar het idee dat ze weten waar je woont zou ik niet prettig vinden.
     
  3. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Tja, ze hebben de kans gehad om 't ding te testen voor ie buiten ging ... Brute pech voor hen dus dat ie ineens niet meer zou werken en als ze voor de deur staan zou ik hen ook niet meer binnenlaten.

    Als ze echt garantie willen dan hadden ze maar een nieuwe in de winkel moeten kopen. Nu is het toch echt garantie tot aan de deur.
     
  4. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Als je iets via MP koopt dan heb je geen garantie, heel erg simpel.
    Daarbij komt dat hij het apparaat niet wilde testen voordat hij het meenam dus dan is het in mijn ogen zijn eigen fout.

    Persoonlijk had ik, voordat ik het verkocht, het apparaat wel zelf nog eventjes getest om te kijken of het echt wel goed functioneerde nog aangezien het een tijdje stil gestaan had om zeker te weten dat je een goed product deed verkopen.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.635
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wie weet hebben ze wel zo'n zelfde thuis staan die kapot was, toen de jouwe gekocht en brengen ze de kapotte van hun naar jouw terug. Gratis apparaat voor hun dan.
     
  6. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ze heeft hem nu ontkalkt. Je weet niet waarmee. Het advies is om het alleen met dat spul van Nespresso zelf te doen.
    Daarom zal ik hem al niet terug nemen. Zij heeft iets gedaan waardoor at ding hapert. En ze heeft haar onderzoeksplicht verzaakt.

    Je hebt grote kans dat ze de hendel even extra naar achter moet duwen. Dan zal hij het wel weer doen. Dat kan je haar nog als tip meegeven.

    Succes.
     
  7. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou weet niet wat ze betaald hebben maar als ik voor veel geld er 1 koop en die doet het niet krijg je m ook terug

    zou je zelf ook niet leuk vinden een stuk apparaat kopen
    ook al is het 2e hands
     
  8. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Precies.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Zo lastig dit soort dingen...superlullig voor die mensen als het apparaat het idd niet doet. Maar wat als zij hem idd verkeerd ontkalkt hebben of per ongeluk hebben laten stuiteren...dan zit ts zonder geld en met een kapot product.

    Ik neig naar dit het risico voor de koper te noemen.
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Dit dus. Ik zou hem terug laten brengen.
     
  11. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Ik snap al dat wantrouwen niet zo. Hoe groot is de kans dat diegene nog 6 stukke apparaten heeft staan die hij op deze manier omwisselt voor goede? Beste wel klein, toch? TS, ga op je intuïtie af. Waren deze mensen oké in de omgang en pakken ze dit netjes aan? Laat ze het apparaat dan terugbrengen. Voelt het slecht, dan doe je dat niet.
     
  12. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dan had je moeten testen, dan had je het geweten.
     
  13. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Flauwekul. Hij kan het best 1 keer doen en dan haperen. Na weken kun je er dan niet meer mee aankomen, maar wel vlak na aankoop.

    Ik zeg niet dat het boze opzet is van TS, dat lijkt me zeker niet. Maar deze dingen gebeuren: lang stilgestaan, toch gaar geworden. Ik zou me kut voelen als ik dan geld had gekregen voor een apparaat dat het niet deed hoor.
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    mee eens
     
  15. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    whatever, als jij dat denkt.
     
  16. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Bedankt voor je bijdrage. Daar komen we verder mee.
     
  17. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Ik denk het niet, zo is het gewoon. Dingen kunnen zomaar kapot gaan als ze lang niet gebruikt zijn. Waarom de meesten hier kennelijk van kwade opzet uitgaan is me een raadsel.
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Dan moet je een nieuw apparaat via een winkel kopen met garantie. En geen tweedehandsje via marktplaats.

    Bij mij had de koper pech gehad. Ik geef duidelijk aan dat er garantie tot de voordeur is. Ze mogen hem best terug brengen, maar ik geef geen geld retour. Nogmaals, dan moeten ze een nieuw apparaat kopen.
     
  19. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Tsja. Dat kan. Lullig is het wel.
     
  20. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Als je duidelijk hebt aangegeven dat hij even stil heeft gestaan, hoe oud hij is, en dat je hem getest hebt en dat er toen geen probleem was. Daarnaast de zoon nig hebt aangeboden te testen wat hij niet wilde, dan zou ik zelf het apparaat niet terug nemen.
    Je weet niet wat er onderweg gebeurd is, en waar ze het mee ontkalkt heeft.
    Daarom zou ik zelf dat soort spullen nooit via marktplaats kopen. Als ik het mee neem en betaal dan is het risico voor mij. Wil ik garantie ga ik wel naar de winkel.
     

Deel Deze Pagina