koper eist geld terug marktplaats recht op?

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Jellie

    Nynke Jellie Bekend lid

    1 okt 2008
    745
    0
    0
    Helemaal mee eens.

    De koper had gewoon bij ts moeten testen, desnoods meer dan 1 keer. Volgens mij ben je eerlijk geweest in alles ts, dus ik zou het apparaat niet terug nemen. Voor hetzelfde is de machine inderdaad met een verkeerd middel ontkalkt, is hij niet goed weer in elkaar gezet, of is het apparaat tijdens vervoer beschadigd geraakt. Je weet het niet.
    En dan is het, mijns inziens, vreselijk sneu voor de koper, maar dat is het risico van een aankoop op Marktplaats.

    Hetgeen wat je een volgende keer misschien nog wel kan doen, is nadrukkelijk aangeven dat er garantie is tot de voordeur/postkantoor, dan heb je het helemaal duidelijk. Ik zet dat ook altijd in mijn advertentie's.
     
  2. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Garantie tot aan de deur. Heb het hier al eens eerder verteld, wij hadden een wii verkocht maar man had een sticker binnen in geplaatst en een foto van het serienummer genomen.
    Wii deed het na een paar uur niet meer volgens meneer en stond vervolgens aan de deur te dreigen (om middernacht)
    Hebben de politie er bij gehaald, t ding opengemaakt en voila ander serienummer en geen sticker.. Meneer is afgedropen na een waarschuwing.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Djeez. Wat alert van jullie. Goed zeg.
    Wat een aso's bestaan er dan he, die dat zo proberen.
     
  4. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom een ander met kapotte rommel opzadelen? Knap asociaal eigenlijk..
    Precies ook de reden waarom ik elektronica niet 2e hands koop.
     
  5. Evientje

    Evientje Niet meer actief

    Je wilt serieus niet weten hoe vaak dit gebeurt, niet alleen bij mp maar ook bij winkels. Sommige mensen maken hier serieus een sport van!
    Mijn ex-schoonouders deden dit ook bij winkels, die kochten dan hetzelfde product nogmaals, maakte de oude die het niet goed meer deed schoon (in ieder geval zo dat het niet leek alsof hij veelvuldig gebruikt was) en gingen terug naar de winkel. De ene keer kregen ze een nieuwe de andere keer het geld terug. Dit deden ze echt bij heel veel spullen (hoge drukreiniger, stofzuiger, koffiezetapparaat, etc) Ik heb me er kapot voor geschaamd!
     
  6. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Dat is inderdaad gewoon crimineel wat je schoonouders deden Wel knap als je dat zo wil doen, want doorgaans is een bepaalde serie maar zeer beperkt verkrijgbaar in de winkel.

    Misschien ben ik naïef, ja. Zou kunnen. Toch bestaat de kans dat het apparaat het begeven heeft door het te lang niet te gebruiken. Dan kan een kleine kalkafzetting losschieten en dan krijg je problemen. Ik zou het apparaat zelf dus gewoon terugnemen als m'n intuïtie me zei dat de kopers de waarheid spreken. Jammer dan voor mij als ik genaaid word, daar zou ik beter mee kunnen leven dan met het idee dat ik een ander met een kapot apparaat opzadel.
     
  7. Slaapkop

    Slaapkop Actief lid

    25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen geld terug geven, je hebt het gecontroleerd er was toen niks mis mee en hij wou het niet uittesten. Dus op eigen risico moest hij het maar testen. Ik zou terug mailen en zeggen dat je had aangeboden om het uittetesten en dat hij niet wou.
     
  8. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wie zegt dat zij ( de kopers ) er niet voor gezorgd hebben dat hij nu kapot is?

    Ik zou hem ook niet meer terug nemen TS, garantie tot aan de deur en ze hebben de kans gekregen om hem te testen en dat hebben ze niet gedaan.

    Zo zou ik het ook terug mailen, ze kunnen dan doen wat ze willen maar ik zou echt het geld niet terug geven.
     
  9. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Dit dus.
    Maar begrijp het wel dat het minder prettig is als ze straks aan de deur staan.
    Mag ik weten hoeveel ze hebben betaald?
     
  10. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik iets verkoop wat het gewoon goed doet. ( wat ik begrijp van ts) dan zou het jammer zijn maar verkocht is verkocht..
     
  11. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Waarom zou T'S m terug moeten nemen? Ze heeft aangegeven hoe oud de machine is en dat deze lang heeft stil gestaan. Ze heeft m voor de verkoop zelf nog getest, toen deed ie het nog prima. Ze heeft aangeboden aan de kopers om het apparaat zelf nog te testen. Wat had ze nog meer kunnen doen? Wie weet waar ze mee hebben ontkalkt of wat ze gedaan hebben. En ja, misschien is het domme pech....dat is het verschil tussen 2e hands en nieuw.

    Ik zou hooguit overwegen om de kosten te splitten.
    Xxx
     
  12. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Tja volgens mij snappen sommige niet hoe marktplaats werkt wil je risico niet lopen geef dan een paar tientjes meer uit. Dan heb je gewoon een jaar garantie.

    Ik zou hem niet terug laten brengen de kopers hebben een onderzoeksplicht. Jij hebt dat aangeboden en daarmee is de kous af vind ik
     
  13. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Als jij hem heb getest en hij is goed moeten ze niet gaan zeuren. Verkocht is verkocht.
     
  14. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tsja, dikke pech voor hen, da's het risico van marktplaats. Garantie tot aan de deur, had ie maar moeten testen hoor..
     
  15. seepje

    seepje Fanatiek lid

    23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Marktplaats is garantie tot aan de deur. Helaas pindakaas anders.
     
  16. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Vervelend zeg.

    Waarschijnlijk zit dat ding verstopt met kalk zeker als hij tijden stil heeft gestaan
    Je zou als tip kunnen geven even te spoelen met azijn dat weekt alles los.

    Zou er zelf geen lekker gevoel over hebben en ik persoonlijk test iets meerdere malen. Ik laat ook altijd een werkend product aan de verkoper zien om dit soort dingen te voorkomen.

    Vind je wel heel laconiek overkomen. (ligt misschien ook aan je schrijfstijl) Zoiets van ik ben ervan af hun zoeken het maar uit.

    Zou zeker wel even reageren niets is vervelender om genegeerd te worden. Maak je mij bvb alleen maar bozer mee.

    Zou hem denk ik toch terug nemen.
     
  17. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik stel meestal de voorwaarde dat als ze bij mij thuis komen voor een product wat ze willen kopen, dat ze hem testen waar we allemaal bij zijn, dus wij en de evt koper of degene die hem ophaalt voor de koper.

    Ik weet dat wat ik verkoop, werkt omdat ik het dezelfde dag test maar ik wil dat de koper het ook test, test de koper het niet dan geef ik aan dat ik het liever zelf hou en verkoop aan iemand anders, je moet jezelf indekken.

    Maar dat ben ik, niet zo goed van vertrouwen.
    Nog nooit iemand geweest die achteraf klaagde over niet werken van iets ofzo.
     
  18. Knapie

    Knapie Fanatiek lid

    5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Helaas pindakaas. De koper krijgt de kans het uit te testen. Als hij dit niet doet dan is het voor eigen risico. Garantie tot aan de deur inderdaad. Wie weet wat er onderweg allemaal is gebeurd.

    Hebben wij een paar jaar geleden met een auto gehad. Auto APK gekeurd (speciaal laten doen voor de verkoop!) Met glans door de keuring gekomen en reed ook perfect. Koper is naar de auto komen kijken. Heeft een testritje gemaakt, auto binnenstebuiten gekeerd (bleek veel verstand van auto's te hebben) en heeft de auto gekocht. Stuurde 2 dagen later nog een berichtje dat de auto geweldig reed en hij er heel blij mee was.
    Opeens een week later kregen we berichten dat hij zijn geld terug wilde want hij had al 3x met de auto langs de weg gestaan en de auto moeten laten weg slepen :( Op de vraag wat er dan aan de hand was gooide hij met een hoop termen waar we nog nooit van hadden gehoord.
    Op onze vraag wat het dan inhield en het verzoek dat hij de auto laat nakijken bij de garage die de apk heeft gedaan c.q. ons een rapport van een garage laat toekomen, hebben we nooit meer iets gehoord.
     
  19. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom heeft de koper hem meteen moeten ontkalken? Knipperde het lampje? Heeft hij wel het juiste middel gebruikt?

    Ik heb 3 Nespresso-apparaten versleten, ze kunnen er van de één op andere dag mee uitscheiden!
     
  20. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik zou 'm niet terug nemen. Als ik een apparaat verkoop, laat ik 'm, zonder te vragen, altijd in werkende staat zien, zodat daar geen 'gezeik' over kan ontstaan.

    Verder kan er wel van alles met het apparaat zijn gebeurd vanaf het moment dat die zoon 'm bij je ophaalde. Hij kan 'm verkeerd hebben vervoerd, laten stuiteren, verkeerd ontkalkingsmiddel, etc.

    Mocht het om een groot bedrag gaan, en je je er toch rot bij voelt, kun je eventueel nog voorstellen de helft v/h geld op hun rekening te storten.
     

Deel Deze Pagina