Helemaal mee eens. De koper had gewoon bij ts moeten testen, desnoods meer dan 1 keer. Volgens mij ben je eerlijk geweest in alles ts, dus ik zou het apparaat niet terug nemen. Voor hetzelfde is de machine inderdaad met een verkeerd middel ontkalkt, is hij niet goed weer in elkaar gezet, of is het apparaat tijdens vervoer beschadigd geraakt. Je weet het niet. En dan is het, mijns inziens, vreselijk sneu voor de koper, maar dat is het risico van een aankoop op Marktplaats. Hetgeen wat je een volgende keer misschien nog wel kan doen, is nadrukkelijk aangeven dat er garantie is tot de voordeur/postkantoor, dan heb je het helemaal duidelijk. Ik zet dat ook altijd in mijn advertentie's.
Garantie tot aan de deur. Heb het hier al eens eerder verteld, wij hadden een wii verkocht maar man had een sticker binnen in geplaatst en een foto van het serienummer genomen. Wii deed het na een paar uur niet meer volgens meneer en stond vervolgens aan de deur te dreigen (om middernacht) Hebben de politie er bij gehaald, t ding opengemaakt en voila ander serienummer en geen sticker.. Meneer is afgedropen na een waarschuwing.
Waarom een ander met kapotte rommel opzadelen? Knap asociaal eigenlijk.. Precies ook de reden waarom ik elektronica niet 2e hands koop.
Je wilt serieus niet weten hoe vaak dit gebeurt, niet alleen bij mp maar ook bij winkels. Sommige mensen maken hier serieus een sport van! Mijn ex-schoonouders deden dit ook bij winkels, die kochten dan hetzelfde product nogmaals, maakte de oude die het niet goed meer deed schoon (in ieder geval zo dat het niet leek alsof hij veelvuldig gebruikt was) en gingen terug naar de winkel. De ene keer kregen ze een nieuwe de andere keer het geld terug. Dit deden ze echt bij heel veel spullen (hoge drukreiniger, stofzuiger, koffiezetapparaat, etc) Ik heb me er kapot voor geschaamd!
Dat is inderdaad gewoon crimineel wat je schoonouders deden Wel knap als je dat zo wil doen, want doorgaans is een bepaalde serie maar zeer beperkt verkrijgbaar in de winkel. Misschien ben ik naïef, ja. Zou kunnen. Toch bestaat de kans dat het apparaat het begeven heeft door het te lang niet te gebruiken. Dan kan een kleine kalkafzetting losschieten en dan krijg je problemen. Ik zou het apparaat zelf dus gewoon terugnemen als m'n intuïtie me zei dat de kopers de waarheid spreken. Jammer dan voor mij als ik genaaid word, daar zou ik beter mee kunnen leven dan met het idee dat ik een ander met een kapot apparaat opzadel.
Geen geld terug geven, je hebt het gecontroleerd er was toen niks mis mee en hij wou het niet uittesten. Dus op eigen risico moest hij het maar testen. Ik zou terug mailen en zeggen dat je had aangeboden om het uittetesten en dat hij niet wou.
Wie zegt dat zij ( de kopers ) er niet voor gezorgd hebben dat hij nu kapot is? Ik zou hem ook niet meer terug nemen TS, garantie tot aan de deur en ze hebben de kans gekregen om hem te testen en dat hebben ze niet gedaan. Zo zou ik het ook terug mailen, ze kunnen dan doen wat ze willen maar ik zou echt het geld niet terug geven.
Dit dus. Maar begrijp het wel dat het minder prettig is als ze straks aan de deur staan. Mag ik weten hoeveel ze hebben betaald?
Als ik iets verkoop wat het gewoon goed doet. ( wat ik begrijp van ts) dan zou het jammer zijn maar verkocht is verkocht..
Waarom zou T'S m terug moeten nemen? Ze heeft aangegeven hoe oud de machine is en dat deze lang heeft stil gestaan. Ze heeft m voor de verkoop zelf nog getest, toen deed ie het nog prima. Ze heeft aangeboden aan de kopers om het apparaat zelf nog te testen. Wat had ze nog meer kunnen doen? Wie weet waar ze mee hebben ontkalkt of wat ze gedaan hebben. En ja, misschien is het domme pech....dat is het verschil tussen 2e hands en nieuw. Ik zou hooguit overwegen om de kosten te splitten. Xxx
Tja volgens mij snappen sommige niet hoe marktplaats werkt wil je risico niet lopen geef dan een paar tientjes meer uit. Dan heb je gewoon een jaar garantie. Ik zou hem niet terug laten brengen de kopers hebben een onderzoeksplicht. Jij hebt dat aangeboden en daarmee is de kous af vind ik
Tsja, dikke pech voor hen, da's het risico van marktplaats. Garantie tot aan de deur, had ie maar moeten testen hoor..
Vervelend zeg. Waarschijnlijk zit dat ding verstopt met kalk zeker als hij tijden stil heeft gestaan Je zou als tip kunnen geven even te spoelen met azijn dat weekt alles los. Zou er zelf geen lekker gevoel over hebben en ik persoonlijk test iets meerdere malen. Ik laat ook altijd een werkend product aan de verkoper zien om dit soort dingen te voorkomen. Vind je wel heel laconiek overkomen. (ligt misschien ook aan je schrijfstijl) Zoiets van ik ben ervan af hun zoeken het maar uit. Zou zeker wel even reageren niets is vervelender om genegeerd te worden. Maak je mij bvb alleen maar bozer mee. Zou hem denk ik toch terug nemen.
Ik stel meestal de voorwaarde dat als ze bij mij thuis komen voor een product wat ze willen kopen, dat ze hem testen waar we allemaal bij zijn, dus wij en de evt koper of degene die hem ophaalt voor de koper. Ik weet dat wat ik verkoop, werkt omdat ik het dezelfde dag test maar ik wil dat de koper het ook test, test de koper het niet dan geef ik aan dat ik het liever zelf hou en verkoop aan iemand anders, je moet jezelf indekken. Maar dat ben ik, niet zo goed van vertrouwen. Nog nooit iemand geweest die achteraf klaagde over niet werken van iets ofzo.
Helaas pindakaas. De koper krijgt de kans het uit te testen. Als hij dit niet doet dan is het voor eigen risico. Garantie tot aan de deur inderdaad. Wie weet wat er onderweg allemaal is gebeurd. Hebben wij een paar jaar geleden met een auto gehad. Auto APK gekeurd (speciaal laten doen voor de verkoop!) Met glans door de keuring gekomen en reed ook perfect. Koper is naar de auto komen kijken. Heeft een testritje gemaakt, auto binnenstebuiten gekeerd (bleek veel verstand van auto's te hebben) en heeft de auto gekocht. Stuurde 2 dagen later nog een berichtje dat de auto geweldig reed en hij er heel blij mee was. Opeens een week later kregen we berichten dat hij zijn geld terug wilde want hij had al 3x met de auto langs de weg gestaan en de auto moeten laten weg slepen Op de vraag wat er dan aan de hand was gooide hij met een hoop termen waar we nog nooit van hadden gehoord. Op onze vraag wat het dan inhield en het verzoek dat hij de auto laat nakijken bij de garage die de apk heeft gedaan c.q. ons een rapport van een garage laat toekomen, hebben we nooit meer iets gehoord.
Waarom heeft de koper hem meteen moeten ontkalken? Knipperde het lampje? Heeft hij wel het juiste middel gebruikt? Ik heb 3 Nespresso-apparaten versleten, ze kunnen er van de één op andere dag mee uitscheiden!
Ik zou 'm niet terug nemen. Als ik een apparaat verkoop, laat ik 'm, zonder te vragen, altijd in werkende staat zien, zodat daar geen 'gezeik' over kan ontstaan. Verder kan er wel van alles met het apparaat zijn gebeurd vanaf het moment dat die zoon 'm bij je ophaalde. Hij kan 'm verkeerd hebben vervoerd, laten stuiteren, verkeerd ontkalkingsmiddel, etc. Mocht het om een groot bedrag gaan, en je je er toch rot bij voelt, kun je eventueel nog voorstellen de helft v/h geld op hun rekening te storten.