heb haar gisterenavond een mail gestuurd en net een mail terug dat ze teleurgesteld is en het antwoord niet verwacht had vorige was 14 jaar van ons was 6 jaar oud ze had tegen de jongens die het ophaalde geen instructies gegeven omdat het de verjaardag van onze oudste was ja en? en als ze het wel getest hadden dan was het er niet uitgekomen omdat het nu ook pas na een paar x gebeurde (zelf erg vaak getest) en het vervoer was de oorzaak niet omdat het op matrassen lag en andere spullen waren ook niet kapot ze gaat nu ontkalken verder lost het niet op dan komt ze er echt op terug ga nu niet meer reageren want ik heb zoiets jammer dan
Vind het maar een vaag verhaal (zal wel komen door je rare schrijftstijl komen) en je komt bij mij beetje apart over, niet echt behulpzaam... Mag hopen dat ze er niet de hoofdprijs voor hebben betaald.
Waarin had TS behulpzaam moeten zijn dan? Als je zo graag garantie wilt hebben dan moet je het in de winkel kopen of anders eerst even testen. Niet ineens achteraf komen klagen. Ik vind TS nog behulpzaam dat ze terug mailt, ik had na 2x gemeld te hebben dat ze het hadden kunnen testen maar niet hebben gedaan allang gestopt. Garantie tot de deur, klaar.
Volgens mij heeft TS het netjes aangepakt en is de koper gewoon nalatig geweest. Dom om het apparaat ter plekke niet te proberen, eigen schuld. Maar ik begrijp wel dat je geen zin hebt in evt. langskomen enzo. Lastig. Hopelijk gaat ie het alsnog gewoon doen.
Jeetje, heeft ze ook nog een standaard aantal keren die een apparaat mee moet gaan? Ja sorry maar dit soort dingen gebeuren nou eenmaal met elektrische apparaten, die kunnen er vanuit het niets mee ophouden en als je dan ook nog eens tweedehands koopt kan je daar mijns inziens echt geen garantie bij verwachten. Ik had ook niet meer gereageerd..
Tja, nogmaals... Een auto kan een defect krijgen na keuring en verkoop. Dat is balen, en dan moet de koper hem zelf laten maken. Maar een koffiezetapparaat dat je net een paar dagen ervoor hebt aangeschaft en nu stuk blijkt te zijn... Dat is gewoon lullig. Voor beide partijen maar vooral voor de koper, want verkoper heeft er tenminste nog lol van gehad. Zo te lezen gaan velen uit van kwade opzet, maar dan zou koper zich heel anders opstellen, vermoed ik. Ik begrijp het probleem dus gewoon niet zo. Neem het apparaat terug en breng het naar de kringloop als het het nog doet. Slaap je vast een stuk lekkerder.
Ik vind het maar een vreemde reactie van die vrouw. Ik zou het apparaat zeker niet terug nemen. Je weet niet of het goed vervoerd is. Hebben ze die matrassen soms standaard achterin liggen? En stond de machine dan wel vast? Anders spring hij op en neer tijdens het vervoer. Je weet niet hoe ze het heeft ontkalkt. En je weet niet hoe ze het apparaat heeft gebruikt. Bij nespresso apparaten moet je bijv. Geen namaakcapsules gebruiken, omdat je apparaat daarvan kapot gaat, die zijn net anders als de originele (ivm patenten). Als ze er veel voor heeft gegeven zou je uit coulance een klein deel terug kunnen geven (10% ofzo), maar in feite ben je haar. Iks verschuldigd. Had ze maar onderzoek moeten laten doen door haar zoon.
Ik vind persoonlijk niks mis met de schrijfstijl van Ts, vind het ook niet onbehulpzaam overkomen. Maar vraag me af of in jouw ogen alleen opgelost kan worden door het apparaat terug te nemen. Even heel cru gezegd, maar wat voor reden de koper ook heeft om het apparaat niet te laten testen het veranderd niks aan haar/hun onderzoeksplicht! Als je iets van een ander koopt spreek je een dag en tijd af waarop het opgehaald wordt, dan calculeer je dus ook je onderzoeksplicht in! Het zou een ander verhaal zijn als Ts de mogelijkheid niet zou hebben gegeven en bij wijze van spreken met de machine bij de deur heeft gestaan, geld in ontvangst heeft genomen, apparaat heeft afgegeven en de deur heeft dicht gegooid! Ts dat haar vorige 14 jaar is meegegaan is uitzonderlijk te noemen voor zover het op waarheid berust (maar dat is meer mijn persoonlijke mening ik ben daarin niet zo goed van vertrouwen en als ik me niet vergis zijn die apparaten nou ook weer niet zo lang vrij verkrijgbaar! Beter gezegd ze zijn korter verkrijgbaar als de Senseo en die is van 2001! ) om even een voorbeeld te noemen het ene apparaat gaat tig jaar mee en het andere begeeft het net na het garantietermijn! Je kan daar geen pijl op trekken! En heeft niet altijd iets te maken met de manier waarop er mee omgegaan wordt.
Ze vraagt wat te doen... Ik geef daarin aan dat ik haar vrij cru en kort vind overkomen. En dat ze imo die mensen wel wat tegemoet mag komen. Dat is toch mijn mening daarin en die mag ik toch ook uiten/geven? Immers vraagt ze daar toch ook om? Ik zou zo iemand meer tegemoet komen ja. Ik persoonlijk zou mezelf er rot onder voelen en er slecht van slapen. En daarom dan ook samen een oplossing willen zoeken.
Die espresso-apparaten kosten geen drol. Zijn 2x per jaar in de actie. Je betaalt grof geld voor die cups. Die apparaten gaan nét iets langer mee dan de garantiedatum. Daarna gaan ze mankementen vertonen. Onze laatste deed gek en is in de Wecycle-bak terecht gekomen. Als je geen gezeur wilt, moet je niet op MP kopen en verkopen. Iedere week wel een paar topics over: wat een gedoe denk ik dan. Ik zou me dus ook niet prettig voelen als iemand zijn beklag deed over niet goed werkende goederen. Ik weet ook wel dat de verkoper in zijn recht staat (garantie tot de voordeur), maar als ze daar zelf al zo stellig over is, waarom wordt dan gevraagd naar meningen?
Hier is het garantie tot aan de deur! Ts heeft alles gedaan wat ze moest doen en sorry dan is het pech voor de koper. Overigens ben ik om dit gezeik te voorkomen gestopt met mp.
1 woord: Onderzoeksplicht. Wat zijn uw rechten en plichten bij een (consumenten) koopovereenkomst? En dat is eigenlijk zelfs nog maar bij koop in een winkel. Bij particuliere verkoop heeft de koper nog minder rechten. Dit is ook een mooie link: https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/miskoop-marktplaats/
Ben het helemaal met je eens Wat ik al eerder in het topic zei: Ts wil alleen medestanders horen en weet al lang dat ze de koper niet tegemoet wil komen.
Ik noem dat "bevestiging zoeken". Wat is daar mis mee? Volgens mij wordt 80% van de topics hier geopend met (bewust of onbewust) die achterliggende gedachte.
Niets hoor. Ze vraagt naar een mening of wat te doen, respecteer een ander zijn mening dan ook als die niet is zoals je gehoopt had. Immers kunnen we er niet allemaal hetzelfde over denken.
Voetstoots afgeleverd. Als jij er van overtuigd bent dat het apparaat nog deugdelijk was bij aflevering dan zou ik het apparaat niet terug nemen. Trouwens zij hebben het apparaat onderworpen aan een ontkalkbehandeling en daarna deed ie het helemaal niet meer.