Koper heeft pakketje niet ontvangen (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yep, tot je 5 kopers treft die het allemaal op deze manier proberen..

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die track and trace klopt alleen dan stuur je een. Brievenbus pakketje. Deze kost 3.84.

En ik vind het jammer voor haar.

Ik stel daarom altijd voor om het als pakketje te versturen zodat je kunt bekijken waar hij is. En ook nog een aangetekende zodat als hij kwijt gaat je je geld weer krijgt. En ik geef aan dat wanneer ze voor normale post kiezen ik niet verantwoordelijk ben voor het kwijtraken bij de post.

Kiezen mensen dan toch voor normale verzending en gij raakt kwijt. Jammer dan. Niet mijn probleem.

3. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je krijgt bij een pakketje, ook bij brievenbuspost, tegenwoordig standaard een tractracecode mee. Deze staat op het bonnetje dat je krijgt. Als ik iets via mp verkoop en het opstuur, mail ik altijd direct deze code naar de koper en kunnen ze dus zien dat ik het heb opgestuurd en de 'fout' niet bij mij ligt.

4. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ja en voor hetzelfde geld heeft zij het jasje wél gehad en heeft ze nu een goedkoop spijkerjasje.

Nee ik zou dit rekenen als risico voor de koper. Helaas!

5. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Dit dus!

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik zou voor 50/50 gaan.
    Je houdt er niet veel aan over maar het kost je ook niks....

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik had geweten dat dit ook via T&T ging had ik dit ook gedaan.
    Heb ook een pakketje weggestuurd met allemaal dure kleding van Z8. Allemaal nieuw. Koopster heeft het nog steeds niet ontvangen. Heb al naar de post gebeld en ze gaan erachteraan. Baal als een stekker want dit is me nog nooit gebeurt. Ik hoop echt dat ze het ontvangt. En anders moet ik weer terug bellen naar de post.
    Weet niet wat ze eraan gaan doen maar ze vroeg dat als het deze week niet binnen is, of ik alles gedetailleerd kon beschrijven. Ja dat kan ik zeker. Haha... maar dan denk ik.. stel dat het echt niet boven water komt. Wat dan?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat super vervelend..

Ik verstuur ook vaak spulletjes ( webwinkel achtig...semi professioneel ) en het is 1 keer gebeurd dat het niet aankwam. Ik heb toen al het geld teruggegeven.
    Dat doe ik omdat ik het een risico van het vak vind.

In jou geval is het particulier en kan het gebeuren dat het niet aankomt. Ik zou de helft teruggeven. Een gedeelt risico dus)

9. Alleen met T&T of echt aangetekend? In het laatste geval, dan krijg je een vergoeding. In het eerste geval? Dan heb je gewoon pech.. ;) 'Dan had u het aangetekend moeten versturen mevrouw, dan bent u verzekerd voor het kwijtraken van het pakket'. Euh ja, waar is die T&T code voor dan? Dat is toch om te volgen wáár het pakket is, zodat het niet kwijtraakt? 'Dat is inderdaad bedoeld om het pakket te kunnen volgen mevrouw, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, wanneer het niet aangetekend is verzonden.'. En dan bieden ze aan om een onderzoek voor je te starten, waar je vervolgens nooit meer iets over hoort.. Ja, PostNL is fantastisch :D

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heb ik ook eens gehad, ik nog gebeld naar DHL (à 50 cent ofzo per minuut, in de wacht gestaan etc.), omdat ik het zo vervelend vond. Pakketje was zoek. Uiteindelijk is het 3 weken later ofzo nog bezorgd.
    Sindsdien zet ik er nu altijd bij dat ik verantwoordelijk ben tot aan het post verzendpunt/brievenbus. Ze krijgen een t&t code bij (brievenbus)pakketjes en verder hoop ik maar dat het aankomt. Heeft me toen nog iets van 2,50 aan belkosten gekost ook, dat was het me niet waard.

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooh ik zie het al helemaal voor me.
    Rot postnl.
    Verzend nooit meer iets met hun.. haha ;)
    Dus dag pakket. Wordt een verzending extra dus..
    Pff... dure hobby zo... dag 110 euro maal 2 :(

Deel Deze Pagina