Koper of Mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Apie1, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ik had een koperspiraal. Heeft zijn voordele. Ik vond het vooral fijn dat je dan niet met hormonen loopt te kloten in je lijf. Je hebt gewoon je natuurlijke cyclus. Enige wat ik minder vond was dat de menstruatie een stuk heftiger werd, veel vloeien en veel pijn. Dat was ook de reden dat ik hem er daarna uit liet halen. Drie weken later had ik ineens een positieve zwanger schapstest in mijn handen. Dus mocht je daarna een kinderwens hebben kan je meteen aan de slag zodra hij eruit is :p

2. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Ja dat is nu wel het idee, als we er dan nog zo in staan. Denk dat ik de koperspiraaltje ga proberen. Als het niets is, weet ik meteen dat ik de keer erna een Mirena neem...;)

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hier zeker wel tevreden over koperspiraal. Geen bijwerkingen, eerste paar maanden veel bloedverlies bij menstruatie maar werd daarna weer minder.
    Ben wel zwanger geworden door het koperspiraal maar heb hem nog steeds ook omdat ik niet tegen hormonen kan

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hier ook even ervaring met koperspiraaltje. Ben ervoor gegaan omdat de pil iets te goed werkte tegen zwangerschappen (aka de fysieke zin in seks verdween ook). Daarom wilde ik ook geen hormoonspiraaltje als Mirena.

Over het algemeen bevalt het koperspiraaltje me prima. Ik vind het vooral heel fijn om mijn natuurlijke cyclus te hebben. Zo weet ik dat ik zo regelmatig als klokslag ben, altijd fijn natuurlijk :p En je hebt geen last van hormonale bijwerkingen.

De bijwerkingen waar ik wél last van heb, zijn de bekende: meer pijn en bloed bij menstruatie. Ik bloed ietsje meer op de zwaarste dagen (tampon super ipv normaal) en aan het begin en einde van menstruatie is er een paar dagen langer spotting... zo noemen ze dat toch? Heel minimaal bloedverlies.
    De pijn is voor mij wel echt anders, scherper. Maar niet de hele menstratie lang, alleen aan het begin. Ibuprofen werkt wel prima. Dat gebruikte ik overigens daarvoor ook al.

Tja, ik heb het er voor over, ik ga niet het risico lopen dat ik een Mirena laat plaatsen en dan blijkt dat ik weer geen zin heb in seks :p Maar als ie eruit is, weet ik niet of ik nog een nieuwe wil... dan eerst maar zwangerschap en dan zien we wel weer verder ;)

Deel Deze Pagina