We gaan het doen (naar Curacao of Aruba!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij gaan de grote stap maken: we gaan voor een paar jaar richting de zon! :D
    Na lang praten en dromen hebben we de knoop doorgehakt en gaan we er werk van maken! We hebben lang getwijfeld tussen Curacao, Aruba of Spanje maar afgelopen week besloten dat die laatste het sowieso niet wordt. Curaçao en Aruba blijven nog over en tot nu toe gaat onze voorkeur uit naar Curaçao.
    We willen in de zomer van 2012 al vertrekken.

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met een verhuizing richting Curacao/Aruba? Ben benieuwd naar alle ervaringen, maar vooral ook van mensen die net als wij al een kindje hadden?

Alle tips zijn enorm welkom!

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Wat leuk, gefeliciteerd! En wat ben je van plan daar te gaan doen, gewoon zomaar een paar jaar genieten of is het ook werkgerelateerd ofzo?
    Ik kan je geen tips geven.
    Alvast heel veel succes met alle voorbereidingen!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Spannend! Wat een leuk voornemen. Veel succes en plezier met alle voorbereidingen :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee het is wel redelijk werkgerelateerd. Ik heb al contact gezocht met meerdere advocatenkantoren en een notariskantoor en dat was eigenlijk heel positief. Sowieso bij 1 kantoor was ik eigenlijk per direct al wel welkom (maar dat is onmogelijk haha).
    Het enige waar we nog niet helemaal over uit zijn is wat mijn vriend gaat doen. Hij verdient nu zijn geld met voetballen en met zijn eigen bedrijf en hij heeft dan ook een goed salaris. Hij wil daar echter liever iets heel anders gaan doen maar is er nog niet helemaal uit wat hij precies wil doen.
    En er moet zoveel geregeld worden, we gaan eerst alles maar eens goed op een rijtje zetten.

Maar ik vind het ZO leuk! Heb er zoveel zin in!

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    O wat leuk, ik wil ook!!!

6. Tese

Tese Niet meer actief

O wat leuk zeg! Lijkt me wel veel voorbereiden maar kan me voorstellen dat je daar zin in hebt zeg! Wel spannend ook, het is niet niks tenslotte!

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo wat heerlijk zeg! en stoer ook dat jullie dat gewoon gaan doen! heerlijk land en lekker buiten leven.... wens jullie heel veel succes!

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ooh wauw, stiekem ben ik wel een heel klein beetje jaloers hoor.
    Ik droom er ook weleens van om een paar jaar naar het buitenland te gaan, gewoon eens iets heel anders meemaken.

Ik heb dus geen tips voor je, verder dan een huwelijksreis naar Aruba ben ik niet gekomen. Overigens kijk ik er nog wel met ontzettend veel plezier naar terug, ik kijk regelmatig zuchtend naar de foto aan de muur haha!
    Heel veel plezier en succes bij alle voorbereidingen!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat willen wij ook, emigreren naar Curacao, zijn we nu al 3 jaar mee bezig..
    Per persoon moet je 8000,- hebben om daar te mogen vestigen.

Er is genoeg informatie te vinden op internet over emigreren maar natuurlijk wil je eigen ervaringen horen.
    Zelf hebben wij die nog niet, wonen wel vrienden van ons maar dat is voor het werk voor 3 jaar.

Curacao Forum • Toon forum - Wonen en emigreren misschien is dit een handige site voor je.

Wij gaan over 4 weken weer naar Curacao om te kijken voor een eigen zaak.
    Veel succes!

10. Alita

Alita Niet meer actief

super!!!!

Wij willen in de toekomst ook voor een paar jaar naar het thuisland van mijn vriend gaan....in midden-amerika.

Maar wat goed dat jullie nu hebben besloten...wij nog niet maar we gaan wel ooit!

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Thnx! De site ken ik inderdaad al.

Die voldoende middelen van bestaan is geen probleem, we hebben gelukkig een goede spaarrekening. Maar volgens de man waar ik contact mee heb gehad is dat sowieso niet nodig als ik bij aankomst al een baan heb (mijn inkomen zal tussen de NAF 4500 en 6500 zitten).

Wat leuk dat jullie over 4 weken al heen gaan om te kijken, spannend hoor!
    Hebben jullie al een beetje een idee wanneer jullie plannen echt concreet worden en jullie ook daadwerkelijk "verhuizen"?
    Wij zijn overigens wel van plan om na 2 tot 3 jaar weer terug naar Nederland te komen.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Geen dank, dat klopt als je al een baan krijgt dan hoef je niet dat start bedrag aan te tonen.

Wij willen daar dan voor een jaar of 10 gaan wonen, misschien langer, misschien korter. In ieder geval niet voor een paar jaar.
    Bij mn man kriebelt het al heel erg vanaf moment 1 en bij mij begint het ook steeds meer te kriebelen nu. ook omdat we het gehaaste leven helemaal zat zijn hier, files kennen ze daar niet, stress ook niet.
    Absurd maar waar.
    We willen er over 2 a 3 jaar naartoe, voordat de kleine 4 jaar is.

13. tulip

tulip Niet meer actief

o spannend zeg!!! Vind het altijd heel stoer als mensen dat durven. Mag ik vragen waarom je na een aantal jaar weer terug naar nederland wil??

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Leuk hoor! Wij hebben trouwens dezelfde richtlijn, we willen er naartoe voordat onze zoon 4 is. Het lijkt ons heerlijk om gewoon een paar jaar ergens anders te zijn, een andere omgeving, een ander klimaat, andere mensen, andere sfeer. Geweldig gewoon.
    Natuurlijk realiseer ik mij erg goed dat we ook de nadelen zullen ondervinden, familie missen en misschien lopen we tegen dingen aan die we niet hadden verwacht. Maar we vinden gewoon dat we dit moeten doen, als we het niet doen krijgen we zeker spijt.

We zijn jong ouders geworden en waar mijn studiegenoten nu allemaal op stages naar het buitenland gaan is dat voor mij gewoon niet mogelijk. Ik heb het daar best wel moeilijk mee gehad, ik had soms echt het idee dat mijn eigen dromen nu niet meer werkelijkheid konden worden. Tot mijn vriend en ik tot de conclusie kwamen dat het feit dat wij een kindje hebben natuurlijk helemaal niet betekent dat dit soort dingen niet meer kunnen. Oke we moeten meer regelen en een stage is niet te doen (je krijgt immers amper een stagevergoeding) maar als ik hier in Nederland afstudeer zijn er dan genoeg mogelijkheden voor ons.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Omdat we uiteindelijk graag hier willen wonen. Familie om ons heen en we vinden Nederland best leuk :D
    Maar we hebben altijd al de droom gehad om gewoon een paar jaar weg te gaan, kijken hoe het ergens anders is. Andere mensen ontmoeten, andere culturen en natuurlijk een heerlijk tropisch klimaat.

En wie weet blijven we wel veel langer dan in eerste instantie de bedoeling was, dat kan. Maar zoals het nu lijkt komen we na maximaal 5 jaar weer thuis.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik wil ook.echt.

geniet ervan!

17. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hee volgens mij ken ik jou ;)

Maar wel erg leuke en mooie plannen hoor ik zou niet buiten nl kunnen wonen denk ik .

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mij? Waarvan?

19. tulip

tulip Niet meer actief

gaaf hoor.

20. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    leuk.. veel succes.. ben je wel al in beide landen op vakantie geweest.. Ik ben een aatal keer op aruba geweest, heerlijk, maar zou er niet kunnen wonen.. maar vind het super voor jullie.. veel plezier, succes en vind het super dapper van jullie

Deel Deze Pagina