stop week maar geen menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door makey, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dit is nog nooit gebeurt ,ik heb zaterdag de laatste pil genomen van der strip maar heb nog steeds geen bloeding alleen wat bruinverlies (4 vegen)
    Ik heb dit nog nooit gehad.

is dit normaal?
    Herkend iemand dit?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat voor pil gebruik je?
    Als het een "gewone" pil is die elk tabletje dezelfde samenstelling heeft (die je ook kunt doorslikken om een ongie mee op te schuiven) dan is het mogelijk dat soms je menstruatie uitblijft.
    De pil zorgt ervoor dat je geen eisprong krijgt en dat tevens het baarmoederslijmvlies niet dikker wordt zodat een innesteling bijna onmogelijk is. Door de stopweek krijg je een onttrekkingsbloeding doordat het slijmvlies vernieuwd wordt. Als je al een paar maanden aan de pil bent, dan kan het zijn dat je slijmvlies nauwelijks "ververst" hoeft te worden, dit merk je dan als een hele lichte of zelfs wegblijvende menstruatie.

Mocht je je toch nog onzeker voelen over het uitblijven van je ongie, dan kun je natuurlijk altijd een test doen in de loop van de week.

Sterkte en succes.

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De ongie kan een keer uitblijven bij pilgebruik. Als je de maand erna wel gewoon ongie wordt, is er niks aan de hand.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    oke dank je wel!
    wel raar heb dit in 10 jar nog nooit gehad (microgynon 50)

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb het in 12 jaar pilgebruik 2 x gehad. ik heb wel beide keren getest op de dag dat ik met de nieuwe strip moest beginnen. In beide gevallen negatief en kon ik doorgaan met de volgende strip. Na de 2e keer heb ik een andere (3-fasen) pil gekregen, toen heb ik netjes elke 4 weken een stopweek met menstruatie gehad.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina