Spiraal eruit en menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Meisjeeigenwijsje, 31 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Hallo!

In mei ben k bevallen van mijn dochter. 10 weken later heb ik een mirena spiraal geplaatst. Weer 3 weken later heeft mijn lichaam hem er zelf uit gewerkt.. opnieuw laten plaatsen en weer 2 weken later is hij eruit gevallen tijdens een menstruatie.. nu zou k dus 4 dagen geleden ongesteld moeten worden... Maar er is nog niks.. iemand ervaringen met zo kort de spiraal en toch ontregelde menstruatie?

2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Ja dat kan.
    Ik heb zelf de mirena 6 maanden gehad maar die zat de laatste 2 a 3 maanden ook niet meer goed achteraf gezien. Nu heb ik ook pcos dus wellicht is mijn situatie niet met de jouwe te vergelijken maar mijn eerste cyclus na verwijderen spiraal was zo'n 3 maanden:confused:

Hebben ze jou trouwens ook aangeboden om, als je ooit nog een spiraal wil, hem vast te hechten in de baarmoederwand?
    Ik ben ook twee x een spiraal kwijtgeraakt en ik kreeg die optie. Ze zouden het alleen niet met verdoving doen:confused:

Edit: heb je al getest?

3. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Heey,
    Nee nog niet getest, durf ook niet zo goed en ik voel me (gelukkig) helemaal niet zwanger. Ze hebben mij het ook aangeboden idd, was een nieuw soort spiraal die je dan door de gyneacoloog kon laten plaatsen... K heb vriendelijk bedankt..

4. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Ik ook ja, barbaren...

Ben je al over op andere anticonceptie? De mirena geeft natuurlijk weinig hormonen af en je hebt hem kort gehad maar alsnog moet je lijf daar even van ontwennen. Al denk ik dat het in jouw geval geen jaar zal duren.

Deel Deze Pagina