Wat moet ik hier van denken.

Discussion in 'Anticonceptie' started by Marisje89, Oct 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

Jun 10, 2015
    1,667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Hey dames.

Sinds dat ik bevallen ben heb ik al ruzie met de pil.
    Omdat ik endometriose heb en met de behandeld arts heb afgesproken de pil 3 maanden door te slikken. Heb ik constant ruzie met de pil dat ik doorbraak bloedingen heb.

Ben al bij de huisarts geweest en heb al 2x een andere pil gekregen ook ben ik uitgebreid getest op soa's en bloed onderzoeken ze kunnen niks vinden.
    De pil die ik voor mijn zwangerschap had die werkte niet meer te licht.

Slik hem zoals het moet en vergeet er nooit een. Niet ziek geweest geen diarree of overgeven of antibiotica.
    Maar nu heb ik vanaf woensdag al doorzichtig rekbaar slijm of slierten wat eruit komt (sorry voor de details) Nog nooit eerder gehad en aangezien het nu al paar dagen aanhoud vraag ik me toch af wat het kan zijn. Vruchtbaarslijm of toch afscheiding.

Maandag bel ik zowiezo even de huisarts er voor op. Vind dit op een of andere manier toch apart zou de pil dan weer niet werken

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,824
    2,249
    113
    Maar je kan toch gewoon last van afscheiding hebben? Dat is vlgs mij volstrekt normaal gedurende de hele maand kan t wisselen. Wat kan de huisarts voor je doen? Ik zou gewoon eens rustig kijken wat er verder gebeurd op deze pil. Zoveel wisselen van pil etc zorgt ook dat je hormoonhuishouding van slag is!

3. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

Jun 10, 2015
    1,667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Heb de pil die ik voor de bevalling heb gehad na de bevalling niet meer gebruikt en een zwaardere gekregen. Dit is de 2de pil die ik nu slik en slik deze alweer een tijdje.
    Had het er even verkeerd neer gezet.

Van de afscheiding weet ik dat het normaal is maar deze slierten waren echt lange doorzichtige slierten en dat heb ik normaal nooit. Vandaar dat ik echt m'n vraagtekens erbij heb.

Kijk een doorbraak bloeding als ongeveer op het eind van de 3 maanden daar kan ik inkomen maar nu is het iedere maand zowat feest en verga ik van de pijn.

Ik vertrouw de pil gewoon weg niet meer

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,824
    2,249
    113
    Maar waar ben je bang voor nu? Dat je vruchtbaar bent? Dan zou ik even condooms gebruiken erbij... En afwachten! Hoe ellendig ook. Als de pil verder goed bevalt zou ik t een paar maanden de tijd geven :)

5. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,028
    457
    83
    Female
    Groningen
    Als je de pil niet meer vertrouwd, waarom stap je dan niet over op andere anticonceptie?

6. Ikook

Ikook Niet meer actief

Hoe lang ben je inmiddels met de pil bezig? Ik moet eerlijk zijn dat ik bij elke keer dat ik de pil een maand doorslikte meteen doorbraak bloedingen kreeg. Het leek er bij mij altijd op dat mijn eigen hormoonhuishouding toch ook nog deels bleef werken. Ik kreeg ook gewoon typische menstruatieklachten. Desondanks kreeg ik geen eisprong en was ik echt niet vruchtbaar. Om die reden heb ik wel besloten de pil zelden door te slikken, omdat ik die doorbraakbloedingen ook erg vervelend en onvoorspelbaar vond. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat voor jou mogelijk is door je endometriose.

Ik snap dat je onzeker wordt van dat slijm, maar inderdaad kan ook tijdens het slikken van de pil afscheiding ontstaan, alhoewel ik nooit dergelijk slijm heb gehad. Als je je inderdaad zorgen maakt, even condooms gebruiken?

7. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Als je bang bent voor een eventuele eisprong, kun je misschien ovulatietesten gebruiken om te kijken of dat inderdaad zo is en totdat je zekerheid hebt inderdaad even condooms gebruiken. Duidelijk is volgens mij wel dat je niet veel vertrouwen hebt in deze pillen die je Tot nu toe gebruikt hebt. Is een andere vorm van anticonceptie niks voor je?

8. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

Jun 10, 2015
    1,667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Vroeg me gewoon af aangezien het slijm doorzichtig en rekbaar was of het misschien Vruchtbaarslijm was ipv afscheiding.
    Nu heb ik namelijk weer normale afscheiding zoals ik gewend ben in bepaalde periodes.

Paar vroegen of ik niet naar een andere anticonceptie kon maar spiraal heb ik al eens gehad en daar reageerde ik helemaal verkeerd op die is na 2 jaar er ook uitgegaan.

Helaas is iedere maand een stopweek inlassen geen doen. Ik ben dan echt ziek van de pijn dat ik niks meer waard ben en dit echt in overleg is gegaan met de behandelde gyn.
    Condooms zijn al een tijdje in huis. Beter zeker voor het onzekere.

Op de vraag hoelang ik deze al slik is 9 maanden bijna 10 alweer

Share This Page