Hoi Dames, Ik heb 26 mei de koperspiraal bij de gyn laten plaatsen en vrijdag 27 mei werd ik ongesteld. Ik ben ongesteld gebleven tot woensdag 1 juni. Ik zou volgens mijn berekening met een cyclus van 28 dagen afgelopen donderdag 23 juni ongesteld moesten worden, maar ben het op heden nog niet. We hebben vorige week voor de eerste keer na de bevalling gemeenschap gehad en ik ben zo bang dat ik zwanger ben ! Ik heb vanochtend met de receptie van de gyn gebeld en die zei dat ik de echo volgende week maar moest afwachten. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik geef 5x borstvoeding op een dag en mijn dochter krijgt 1 flesje kv op een dag. Ik dacht vermeld het er even bij misschien dat dit ermee te maken heeft. Nou dames, wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Groetjes, Zonstraal
Waarschijnlijk heb je op dit moment geen cyclus van 28 dagen. Ik zie dat je nog maar 2 maanden geleden bevallen bent en je geeft nog deels borstvoeding. Het is goed mogelijk dat deze cyclus 35 dagen duurt, volgende maand heb je misschien een cyclus van 30 dagen en die keer daarop 28 dagen. Je lichaam heeft echt even zijn tijd nodig om te herstellen en dat zie je ook terug in je cyclus. En mocht je echt graag willen weten of je zwanger bent kan je het beste even een testje doen, dan weet je het zeker, maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk.
Speentje: Bedankt voor je reactie! Inmiddels nog niet ongesteld geworden ... vind het maar spannend. Aan de andere kant denk ik ook, moet ik ongesteld worden uberhaupt ... of kan je menstruatie ook gewoon wegblijven tijdens BV en koperspiraal? Ik heb pas volgende week vrijdag een afspraak bij de echoscopiste.
Een koperspiraal is werkzaam vanaf het moment dat het geplaatst is. Daarnaast moet je lichaam nog opnieuw opgang komen na je bevalling en moet het nog wennen aan een spiraaltje. Ik heb ook een koperspiraal gehad en na het plaatsen duurde het bij mij ook langer voordat ik ongesteld werd. Sowieso is mijn cyclus langer gaan duren met het spiraal (gemiddeld 34 dagen). Ik zou rustig afwachten tot je vanzelf ongesteld wordt. Mocht je echt te veel in spanning zitten, een test kan altijd uitsluitsel geven. Succes!