Ontpillen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tessa89, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa89

Tessa89 Lid

10 apr 2018
    19
    6
    3
    Vrouw
    Hallo !

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met ontpillen oftewel het stoppen met de pil.

Ik ben nu 7 maanden geleden gestopt met de pil, microgynon. En probeer sinds oktober 2017 zwanger te worden. Iedere maand dacht ik dat het raak was omdat ik zwangerschapsverschijnselen had, steeds een week voor mijn verwachte menstruatie( misselijk, veel plassen, pijnlijke borsten/tepels). Dit kan door het ontpillen komen heb ik begrepen.
    Ik ben na het stoppen meteen normaal ongesteld geworden nu steeds een cyclus van 28/30 dagen.

Hoelang kan het ontpillen ongeveer duren denk je? En is je afscheiding sinds het stoppen ook veranderd?

Ik had tijdens de pil en tot vorige maand altijd een heel dikke crème achtige afscheiding. Deze is na mijn laatste mensturatie heel watering/doorzichtig geworden.

Ik ben benieuw naar jullie reacties ! Ik ben nu ronde 6 gepasseerd.

Groetjes, Tess

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb zelf geen last gehad van ontpillen maar vriendinnen hebben er echt een jaar last van gehad tot alles op de rit was.

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik vind het niet perse klinken als ontpillen maar meer als klachten die je krijgt van progesteron. Na je eisprong stijgt je progesteron (hormoon). Dit hormoon lijkt veel op hCG, het zwangerschapshormoon, en kan dus dezelfde klachten geven. Er zijn veel vrouwen die iedere maand dit soort klachten hebben door stijgend progesteron. Vervelend omdat je hoopt op échte zwangerschapsklachten, maar niets om je zorgen over te maken. Progesteron is juist nodig, voor een goede innesteling bijvoorbeeld.

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wat @Flamingooo al zegt: dit komt niet door het ontpillen. Ik ben nooit aan de pil geweest (of andere hormonale anticonceptie), maar ik heb deze klachten toch echt ook elke maand. Ze worden veroorzaakt door het hormoon progesteron, en dat is alleen maar goed! Zorg voor lekker veel afleiding en wees lief voor jezelf :). Succes, hopelijk heb je gauw échte zwangerschapsverschijnselen!

Tessa89 vindt dit leuk.
  5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Bij ontpillen denk ik echt aan onregelmatige cyclussen, tussentijds bloedverlies enz. Dit is meer juist dat je ontpilt lijkt en dat je de normale hormooncyclus lijkt te voelen nu.

Tessa89 en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. Tessa89

Tessa89 Lid

10 apr 2018
    19
    6
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ja ik dacht dat het ontpillen is omdat ik iedere maand weer een ander verschijnsel heb. Ik dacht dat je gewoon standaard dezelfde symptomen zou 'moeten' krijgen. Afgelopen menstruatie had ik bijvoorbeeld helemaal geen symptomen, alleen mijn afscheiding is nu veranderd. Ik zeg ook steeds tegen mezelf: ik ben benieuwd wat ik volgende maand voor symptoom krijg ahah

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben ook gestopt met de pil en idd die klachten horen erbij. Mijn afscheiding verandert door mijn cyclus heen.

Deel Deze Pagina