In juni 2007 heb ik een koperspiraal laten zetten door mijn ha. Gisteren had ik een afspraak bij de gyn voor andere klachten. Ze ging bij mij ook een inwendig echo doen om alles goed na te kijken. Bleek mijn spiraal 2cm te laag te zitten en dus gewoon onveilig gevreeen. Ze kon niet zeggen of de ha het verkeerd had geplaatst of dat de spiraal vanzelf gezakt is. Maar wil ff bij zeggen dat het wel slim is om het door een gyn ook te laten nakijken of de spiraal goed zit want ik was 3 weken geleden langs ha gegaan en zij zei dat ie goed zat. Gelijk uitgehaald een geen nieuwe gezet omdat ik het nu echt niet een veilig idee vind.
wat een raar idee! ik dacht dat je na het zetten nog standaard een echo kreeg en dan zou het goed moeten zijn. kan het niet zijn dat ie juist in die 3 weken is gezakt? (lijkt me trouwens niet maar je weet maar nooit)
Nee mijn ha heeft het nooit over een echo gehad en een ha kan het ook niet zien met het blote oog. Dus misschien zat de spiraal al weken fout . Alleen gyn doet een inwendig onderzoek.
dat is even schrikken dan! Vorig jaar heeft de ha bij mijn een poging gedaan een mirena te zetten en hij zei dat het standaard is om daarna een echo te maken om te zien of ie goed zit..
hoi hoi ik vind dit erg raar om te horen omdat ik door mijn huisarts werd doorgestuurd naar de gyn om de mirena te laten plaatsen (morgen ) dit doet zij namelijk niet zelf omdat ook gelijk de afspraak moet worden gemaakt voor de controle echo minimaal 6 tot 12 weken na plaatsing en vervolgens 1 keer in het jaar groetjes nathalie
Nou echt raar zeg. MIjn ha heeft na 6 weken wel gecontroleerd maar gewoon met het blote oog dus dan zie je natuurlijk niet nauwkeurig of het goed zit. Nou ja voor de volgende keer weet ik nu al dat ik alleen door een gyn wil laten doen.
sommige ha's doen het wel zelf, mijn ha deed het prima, had ook al wat spiraaltjes bij vriendinnen van mij gezet. en hij kon ook gewoon doorverwijzen voor de echo. die had je hoe dan ook moeten krijgen!
hoi hoi nou ben gisteren geweest en zo ging het bij mij misschien heb je er iets aan eerst werd met een inwendige echo gekeken hoe me baarmoeder lag vervolgens werd de spiraal ingebracht en daarna werd weer met de echo gekeken of hij goed zat, en nu heb ik een afspraak over 6 weken om weer te controleren of hij nog goed zit ik heb even gevraagd aan mijn gyn of je het ook zonder echo kon doen, volgens hem is dat niet verstandig en niet gebruikelijk omdat je van buitenaf niet kan zien hoe de baarmoeder ligt groetjes nathalie
mirena is wat anders dan een koper spiraaltje. Ik zou niet voor een koper spiraal gaan als ik jou was. Ik heb hem gehad na de geboorte van m'n dochtertje en ben er gewoon mee zwanger geworden.
Ik heb ook alleen de mirena (geen koper spiraaltje) deze is de eerste keer door de gyn geplaatst en heb geen controle echo meer gehad hij zei dat is niet nodig. De 2de keer is mijn spriaaltje door de huisarts zelf geplaatst en wederom heb ik geen nacontrole gehad. ben niet zwanger in die 6,5 jaar geworden dus neem aan dat hij goed zit
Hallo allemaal, Ik heb wel een koperspiraal gehad. Bij mij is ook nooit ee echo gemaakt door de gyn. Ik heb het spiraal inmiddels alweer laten verwijderen omdat ik er erg veel last van had. Heb nooit gemerkt dat mijn spiraal niet veilig was. Ik vraag me nu wel af of mijn spiraal dan misschien ook wat verkeerd gezeten heeft, omdat ik er zo'n last van had. Heb het spiraal nu een maand niet meer, en wel onveilig geklust. Ik hoop dat ik mezelf straks een trotse mama mag noemen. Ben nu 2 dagen overtijd.
Ik heb de afgelopen zes jaar in totaal drie koperspiralen gehad. Spiraal nummer 1, is dmv een echo na zes weken gecontroleerd en deze zat goed. Toch bleef ik klachten houden en na 7 maanden weer een echo en de gynaecoloog bleef volhouden dat deze goed zat. Anderhalf jaar later wordt er vanwege een ander reden een echo gemaakt, vraagt deze gynaecoloog of ik veel last had van mijn spiraal? Ja, ik dacht het normaal was? Bleek dat ding behoorlijk verzakt te zijn en een soort menstruatie-achtige krampen te kunnen veroorzaken. Waarschijnlijk is dit al vanaf het begin zo. Spiraal 1 verwijderd en spiraal 2 geplaatst (nu in een ander ziekenhuis) en na zes weken weer een controle-echo en ook deze was verzakt. Spiraal 2 verwijderd en spiraal 3 met behulp van een camera op de dagverpleging geplaatst. Toen werd het genieten, zucht...nooit meer last gehad. Wel elk half jaar een echo om te controleren of deze goed zat. Héérlijk eindelijk het anticonceptiemiddel zonder hormonen en waar ik met mijn warhoofd niet aan hoef te denken. En een koperspiraal hoort dus echt geen pijn te doen, onzin! Als je er last van hebt, moet je een echo eisen en laten checken of deze goed zit.
Mijn vorige HA heeft 2 pogingen gedaan om een koperspiraal te plaatsen. Nooit meer! Wat een drama. Ze doen het gewoon niet vaak genoeg om het goed te kunnen doen. Derde keer bij de gyn. geweest en toen was het in 1 keer goed.