Ik heb 2 weken terug een Mirena spiraal laten plaatsen. Ik heb sindsdien vage klachten. - Pijn in knie, draaierig, down gevoel, vermindert libido. Nu lees ik op internet dat dit inderdaad bijwerkingen kunnen zijn, maar weet iemand hoelang ik het moet aankijken? Pijn in knie, draaierig heb ik niet constant maar gaat weer weg en komt soms weer even terug... Welke bijwerkingen hebben jullie gehad en hoelang?
Ik heb niet veel bijwerkingen gehad, alleen wat buikpijn de eerste weken. Wie heeft m geplaatst? Daar zou ik even heen bellen met je vraag
Ik had haaruitval, depressief gevoel, verminderd libido en makkelijker last van mijn rug.. ik merkte eigenlijk pas op toen hij eruit was dat ik het plots allemaal niet meer had.. en toen ik terugdacht dat de klachten dus ook kort na het zetten waren ontstaan
Ik had juist in beginsel weinig klachten (op bloedverlies na). Maar de laatste tijd (half jaar?) Krijgen ik steeds meer klachten waardoor ik twijfel of ik hem er niet gewoon uit laat halen binnenkort.
Ik heb veel bijwerkingen gehad. Na plaatsing 2 maanden gevloeit , dit was mogelijk vertelde mijn huisarts . Na die maanden verdwenen mijn klachten en heb ik een jaar nergens last van gehad. Tot oktober 2015, ik had iedere maand ondanks spiraal toch een bloeding, stipt om de 4 weken. Deze bleef uit en ma Een paar dagen een test gedaan die wees licht positief. Een paar uur later een bloeding gehad dit leek op de bekende bloedingen doe ik altijd had. Hierna werden mijn klachten steeds vager, kreeg vaker bloedingen (om de 2 weken) pijn bij seks en een vreemde geur afscheiding ( niets anders van kleur of dunner/dikker) na lang twijfelen 2 weken geleden naar de huisarts gegaan. Deze vertelde mij dat door het spiraal de baarmoedermond altijd iets open staat, hierdoor extra vatbaar voor bacteriën. Zag tijdens onderzoek niets afwijkends maar besloten spiraal te verwijderen . Dag daarna was de vreemde geur verdwenen , geen buikpijn meer en voelde ik mij steeds meer mijzelf worden. Voor mij nooit meer een spiraal . Maar dit wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld natuurlijk .
Voor het ideale moet je het wel een aantal maanden een kans geven. Ik had zelf dusdanig last van bijwerkingen dat ik hem recent, na 7/8 maanden, heb laten verwijderen
Ik had ook buikpijn de eerste maand. daarna ging het over. de huisarts zei ook dat het vaak even doorzetten is en dan zijn de klachtjes over. Hopelijk is dat bij jou ook zo.