Niet ongesteld tijdens microgynon, probleem?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Ballie, Oct 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Hallo!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum omdat het de laatste tijd toch wel erg kriebelt voor een kindje. Ik word binnenkort 23 en ben bezig met het afronden van mijn studie. Jammer genoeg moet ik denk ik nog wel een paar jaartjes zal moeten wachten voordat het zover zal zijn (baan, vriend die er klaar voor is...) maar ik wilde jullie toch eventjes wat vragen.

Ik heb de afgelopen twee jaar de microgynon 20 geslikt, alleen werd ik daardoor opeens heel onregelmatig ongesteld terwijl ik daarvoor altijd een zeer regelmatige cyclus van rond de 24 dagen had. Behalve dat hij een paar keer aangeraden heeft een zwangerschaptest te doen vond mijn huisarts dat niet echt een probleem, tot een vervanger mij vier maanden geleden de microgynon 30 heeft gegeven. Inmiddels ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en of dit bij jou later problemen heeft opgeleverd met ontpillen/zwanger worden??? Ik ben namelijk bang dat dit op één of andere manier een indicatie is dat er iets mis is, of dat ik er rekening mee moet houden dat ontpillen langer gaat duren zodat ik er al iets eerder mee kan beginnen.

Bedankt voor het lezen! Het is wat langer geworden dan ik dacht :)

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik was ook niet meer noemenswaardig ongesteld. maar mijn cyclus was direct weer normaal. is dus niets over te zeggen :)
    als je twijfeld kan je altijd 14 dagen na het onveilige moment een testje doen.

3. Ballie

Ballie Niet meer actief

Bedankt voor het snelle antwoord! Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet onveilig gedaan. Ik ben niet bang dat ik nu zwanger ben maar dat dit een indicatie is dat zwanger worden lastig gaat worden :)

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ok :) maar dat staat los van elkaar. omdat je nu geen eisprong hebt.
    is alleen erg lastig om te voorspellen hoe snel je dan zwanger word. had direct een super mooie cyclus maar zijn toch 8 maanden bezig geweest

Share This Page