Koperspiraal laten plaatsen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Anoniempje17, 16 jan 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje17

    12 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Lieve mensen,
    Ik wil even mijn verhaal kwijt en hoop op wat reacties. Ik ben 18 en heb een vaste partner , we hebben een kinderwens maar nu nog lang niet haha. Ik heb eerst een jaar de pil geslikt maar vond het idee van hormonen niet meer fijn na een aantal vagen klachten. Ik vind alleen condoom gebruiken niet veilig genoeg. Daarom wilde ik een spiraal laten plaatsen. Heb echt ontzettend lang getwijfeld omdat er veel horror verhalen te lezen zijn op Internet. Ik heb de koperspiraal uiteindelijk laten zetten, gelukkig bij een fijne gynaecoloog. Het zetten was heel snel gedaan en viel gelukkig reuze mee. Een keer een enorme kramp maar was super snel weer weg. Eigenlijk voelde ik me gelijk erna weer lekker gelukkig. Ik heb nu alleen sinds een week bloedverlies, eerst paar druppels en nu echt alsof ik gewoon eerder ongesteld ben. Staan genoeg dingen op internet dat dit normaal is maar hoop wel dat het weer weg gaat, hebben mensen hier ervaring mee en wanneer ging het weer weg? Heb verder geen buikpijn. Spiraal voel ik niet zitten , ook de touwtjes niet, maar denk dat ze gewoon kort zijn afgeknipt wat ik juist wel fijn vind. Over 3 weken heb in sowieso een controle echo.
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    797
    506
    93
    Ja ervaring. Hier werd het bloeden steeds meer. Tussendoor regelmatige bloedingen en bij de menstruatie zelf bloedde ik zo erg dat ik uiteindelijk bloedarmoede had.

    Heftige bloedingen zijn wel een bekende bij de koperspiraal. Maar hopenlijk valt het bij jou mee.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Hier 2x koperspiraal en eigenlijk geen gekke dingen…
    De eerste dag is het bloeden wat meer en verder niets

    geef het even tijd :)
     
    Anoniempje17 vindt dit leuk.
  4. Anoniempje17

    12 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie, hoop dat het binnenkort stopt.
     
  5. Anoniempje17

    12 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Super dankjewel hoe lang heb jij de spiraal en ben je helemaal tevreden?
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Ik heb m nu bijna een jaar en ik ben helemaal tevreden.

    Ik heb hem een aantal jaar geleden ook gehad, maar daar is m’n dochtertje uit 2020 doorheen gekomen… dus daar is iets niet goed gegaan haha.

    ik ben dus altijd wel een beetje huiverig of hij nog goed zit, maar ik kan evt zo een afspraak maken bij m’n vk om dat even te laten checken
     
  7. Anoniempje17

    12 jan 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dat lees je vaker bij de koperspiraal! Ik hoop dat hij bij mij wel betrouwbaar werkt , want ben nog te jong voor kinderen (nog bezig met een opleiding etc). Maar mocht het gebeuren zullen mijn vriend en ik het wel goed aanpakken (mijn vriend woont gelukkig al opzichzelf). Maak me alleen een beetje zorgen of de kans op een miskraam niet groot is als je eventueel zwanger word met koperspiraal, maar ik denk teveel na denk ik Over 3 weken echo en als hij goed op zijn plek zit zal het vast beschermen. En ik hoop dat het bloedverlies over een paar dagen gewoon weer minder word, want staat op internet dat het normaal is eerder of langer ongesteld te zijn kort na het plaatsen van de koperspiraal.
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.174
    1.088
    113
    Ik zou het 3 maanden de tijd geven, er is mij verteld dat je lichaam toch wat tijd nodig heeft om te wennen. Bij mij duurde dat idd 3 cycli, daarna was het iedere maand ongeveer hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina