Hoi, Voordat wij voor een kindje gingen was ik aan de pil. Dat opzich beviel prima en ik heb geen last gehad van de hormonen zoals sommigen. Nu zat ik te denken over na de bevalling.... Wij willen niet te lang wachten met een 2e, mits natuurlijk de bevalling goed gaat enz. Dus vandaar dat ik eigenlijk liever niet aan de pil wil (ivm ontpillen). Weten jullie al wat jullie gaan doen/gebruiken? En dan natuurlijk ook de vraag, waarom kies je specifiek daarvoor? Ik wil overigens wel borstvoeding gaan geven.
Ik laat na deze bevalling een koper spiraal plaatsen. Ik kan niet tegen hormonen, dus voor mij geen pil oid meer. Als je bv geeft mag je alleen de cerazette pil slikken dacht ik.
Ik ga ook weer voor de koperspiraal! Vind hem ook ideaal buiten het inzetten dan Ik heb hem hiervoor 8 maanden gehad en meteen 1e ronde zwanger!
Na de bevalling gaan we het eerst eens met condoom doen. Even geen troep meer in mijn lichaam. Bovendien ben ik heel erg benieuwd wat mijn cyclus doet i.c.m. de thyrax die ik nu slik (was net voor de zwangerschap goed ingesteld dus ik zou niet weten hoe mijn cyclus normaal zou zijn.) Oja en ik wil graag bv geven dus dan is de gewone pil, die ik voor de zwangerschap als anticonceptie gebruikte, sowieso niet mogelijk
Lees met je mee. Ik had de nuva ring na de bevalling. Kon gewoon zei de dokter en gynaecoloog maardaarna kon ik geen borstvoeding meer geven zo erg was het achteruit gegaan!
Ik heb gehoord dat sommige doktoren geen spiraal willen zetten als het voor korter dan een jaar is. weten jullie daar iets van?
Ik heb tussen mijn dochter en deze zwangerschap geen ac gebruikt (behalve condoom). Dit ivm borstvoeding en omdat we ook snel weer opnieuw zwanger wilden worden. Na 4 md voor het eerst ongesteld geworden en vandaag 8/9 md opnieuw geprobeerd zwanger te worden (meteen raak). Na deze zwangerschap ga ik wrs als de bv lekker loopt de mirena kiezen (na een half jaar ofzo)
Altijd zonder problemen aan de pil geweest, ook geen specifieke ontpil-kwaaltjes gehad. Was ook direct op de dag af regelmatig na het stoppen (misschien omdat ik een paar jaar geleden al eens een half jaar gestopt ben geweest en de eerste echte menstruatie even op zich liet wachten). Ik denk dat ik dan ook gewoon weer terug aan de pil ga .
Geen hormonen hier voor mij. Een koperspiraaltje vind ik qua werking een beetje 'onethisch' of zo, geeft me een raar gevoel. Dus waarschijnlijk gebruiken we gewoon een condoom (miss in combinatie met een persona, als ik weer een super regelmatige cyclus als voor de zwangerschap heb)
Hier precies zo... voorheen ook aan de pil geweest. In januari bevalen van een zoon. Bevalling ging niet goed, had een totaal ruptuur en op dit moment last van lichte postnatale depressie. Geef nu ook nog volledig borstvoeding. Ik heb besloten om niet aan de pil te gaan, we gebruiken nu condooms. Moet nog niet direct aan nog een baby denken, maar helemaal ontpillen wil ik ook niet. Dus dan maar zo... soms denk ik nog wel eens aan de pil hoor, maar heb daarp de een of andere manier geen zin meer in...
Altijd de pil gebruikt, eerst mycrogynon 30 en toen 20, en nooit problemen mee gehad. Beide keren in ronde 1 zwanger, geen last gehad van ontpillen of rare buien tijdens de pil. Met de lichtere variant voelde ik me prima en die ga ik dus na de bevalling weer gebruiken.
Ik heb de "luxe" dat ik niet op een natuurlijk manier zwanger kan worden, dus voor mij NOOIT meer anticonceptie! En tja, dan kan ik per ongeluk toch zwanger worden, maar aangezien ik vroeg de overgang in ga moet het dan zo zijn denk ik dan! Als ik géén cervixfactor zou hebben dan zou ik denk ik voor condooms gaan. Ik wil ook geen hormonen meer in m'n lijf, behalve die van mezelf dan
Hier dezelfde vraag, wat gaan we qua anticonceptie doen na de bevalling. Op zich hebben wij altijd gezegd dat we twee kindjes willen die niet qua leeftijd veel verschillen. Dus hier is ook de vraag wat we gaan doen. Uiteindelijk zal het wel weer de pil gaan worden, maar zit toch sterk aan een voorlichting van de huisarts te denken wat voor mogelijkheden er nog meer zijn, ook i.v.m. het idee dat we eventueel over niet al te lange tijd voor een tweede willen gaan. Maar eerst maar even deze bevalling afwachten.....
Ik zat hier laatst ook over na te denken... Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga ook borstvoeding geven en hoop over 2 jaar ongeveer nog eens zwanger te mogen worden. De pil is dus sowieso voorlopig geen optie na de bevalling, dus ik denk dat ik voor condooms ga en daarna weer verder kijk naar eventueel een spiraaltje ofzo
Ik kies voor sterilisatie! Maar dat mag dan ook wel na 4 kinderen. Geen hormonen meer voor mij. Zoals de pil en dergelijke. Vind dat opzich wel fijn.
Tijdens borstvoeding kun je de mini-pil (Cerazette) slikken. Is niet schadelijk voor je kleintje omdat er maar één soort hormonen in zit. Ik ga deze pil slikken als het lukt om borstvoeding te geven. Mocht het niet lukken, dan ga ik toch maar weer aan mijn oude pil ookal is het rommel.. Heb het van de week al met mijn huisarts besproken en ik hoef alleen maar even te bellen als de kleine geboren is en het lukt met de borstvoeding, dan kan ik de Cerazette op (laten) halen Zou anders een spiraaltje nemen maar die wordt door mijn zorgverzekering niet vergoed en ik wil over een jaar of 2 wel heel graag voor een tweede gaan dus zonde van het geld dan. Ik vind de 'vrijheid' van de pil heel fijn, je kunt zelf bepalen of je 'm slikt en wanneer je ermee stopt.