Hallo dames, Ik laat volgende week woensdag m'n koperspiraaltje zetten, de multiload en ben heel erg benieuwd naar ervaringen daarmee, zowel goeie als slechte, ze zijn allemaal welkom! hoe ging het plaatsen en de tijd kort daarna en de rest van de jaren? Ben benieuwd!
Essje, ik heb wel ervaring. Heb 'm twee keer laten plaatsen. Dat plaatsen viel me super mee maar omdat de koperspiraal kleiner is dan gemiddeld blijft hij soms minder goed zitten. Bij mij is hij tot 2x toe met de eerste de beste ongi er mee uitgezakt.
haj Deelight, ow dat is wel wat minder dan. ik hoop niet dat dat bij mij gebeurd. maar zit daar ook een verschil in of je al kinderen hebt gehad ofniet? wat dat is bij mij niet het geval
Ik heb ook een multiload koperspiraal en mij bevalt het eigenlijk heel erg goed. Ik ben nu wel iets zwaarder ongesteld maar niks extreems. Ga volgende week wel even laten controleren of hij nog goed zit, maar dat is meer voor de zekerheid dat dat er echt twijfels zijn.
Ik heb 2 keer over een multiload koperspiraaltje gehad. De eerste keer voordat ik voor de eerste keer zwanger raakte. Toen heb ik wel ruim een week gevloeid en zeker de eerste week enorme ongi-krampen gehad. De menstruaties waren iets zwaarder, maar vond ik erg meevallen. De tweede keer heb ik er een laten plaatsen na de bevalling van mijn eerste kindje. Die heb ik toen door de gyn. laten plaatsen en toen heb ik helemaal geen enkele napijn gehad en slechts de dag van plaatsen iets gevloeid. Ik weet niet of het verschil in pijn komt dat ik hem de eerste keer door de ha heb laten plaatsen en de tweede keer door de gyn (die het misschien beter kan), of dat het komt omdat ik de eerste keer nog nooit zwanger was geweest en de tweede keer wel. Hoe dan ook, het is mij goed bevallen. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger, maar waarschijnlijk neem ik er weer een als ik weer bevallen ben.
Dank jullie wel voor julle reacties. Ik vind het plaatsen wel spannend aangezien ik nog geen kinderen heb gehad en ze zeggen dat het dan wat pijnlijker is. Maar hoop dat het allemaal goed komt, wil gewoon ontzettend graag van die rot hormonen af en de bijwerkingen daarvan
Essje, het kan iets pijnlijker zijn bij vrouwen die nog geen kindje hebben. De kans dat ie uitzakt zal wel kleiner zijn vermoed ik. Heb verder totaal geen last gehad van vloeien of krampen terwijl hij erin zat. Wel wat meer afscheiding, zulke die je ook in je vruchtbare periode hebt (doorzichtige gel).
Oké ja dat had ik gehoord ja aangezien je weer je eigen natuurlijke cyclus en eisprong heb dus veranderd je slijm ook enzo. Bedankt voor alle reacties dames!
Hoi! Ik heb m ook, en net als de anderen goede ervaring mee. Nog geen menstruatie gehad hier, maar dat komt doordat ik borstvoeding geef. @ Hoe weet je dat ie is uitgezakt dan? Ik twijfel hier namelijk wel eens aan. Heb wel een echo gehad 6 weken na de plaatsing, maar kan het daarna ook nog zakken?
Nou dames hij is gister geplaats en Jeetje wat doet dat pijn zeg! Maar na een paar uur was het gelukkig weer weggetrokken. Vandaag nog wel een beetje last van krampen maar het is te doen. En het idee dat ik me als alles goed gaat nu vijf jaar geen zorgen hoef te maken over vergeten pillen en hormoon bijwerkingen is ideaal!
Hoi Essje. Ik heb 2 jaar geleden mijn koperspiraal multiload laten zetten en afgelopen januari laten verwijderen. Bij mij zat 'ie' volgens de gynaecoloog te laag op het moment dat ik 'm niet verwijderen. Het inbrengen vond ik erg pijnlijk, maar ik ben tevreden geweest over het gebruik van de spiraal. Ondanks dat ie te laag zat. Succes!
Wat fijn dat het jou ook bevallen is. Hoe lang duurde het bij jou voordat de krampen en steken wegtrokken na het plaatsen?
beetje late reactie misschien, maar hier komt ie: heb hem afgelopen december laten zetten. Plaatsen zelf was effe vervelend. Alleen daarna een paar uur krampen gehad en de dag zelf licht gevloeid. Nog geen ongi gehad ivm borstvoeding, maar hij bevalt prima. Hopelijk ben je snel vd krampen af. Ik vind het idd ook heerlijk dat ik geen hormonen gebruik.
Wat fijn dat iedereen er zo blij mee is. Ik hoop ook dat ik snel van de krampen af ben, maar dat komt wel goed denk ik. Bedankt allemaal voor jullie reacties!