Afgelopen dinsdagochtend voelde ik iets ''uitsteken''.. wat bleek.. mijn koper spiraal viel al zowat in het toilet. Ben me kapot geschrokken... We zaten op cyclusdag 13 en het weekend gemeenschap gehad.. Gelijk de huisarts gebeld en kon de volgende dag terecht voor een mirenaspiraal, om zwangerschap te voorkomen en om beschermd te zijn. Maar ze adviseerde mij na het zetten om toch een zwangerschapstest te doen na 4 weken? Iemand ervaring met het verliezen en gelijk weer herplaatsen van een spiraal? Vroeg aan mijn huisarts en dan... wat als de test positief is.. zegt ze ja dan ben je zwanger en heb je een grotere kans op een miskraam.. Als ik dit van te voren had geweten had ik wat anders gevraagd om een zwangerschap te voorkomen... Het spiraal zat er nog geen jaar in en heb een controle echo gehad. Dit keer krijg ik geen controle echo.
Ehh ik zou in ieder geval ook nu een controle-echo eisen... (mirena zetten ze niet vast aan de baarmoederwand toch?) Voor mirena zal het niet al te veel uitmaken of hij scheef zit oid, kan ik me voorstellen, maar als hij er weer uitzakt, lijkt me dat wel handig om te weten. Verder geen ervaring, sorry. Vervelend zeg!
Zelfde verhaal hier, multiload zakte vorige week zo ver uit dat hij uitstak. Dat was tijdens mijn ongesteldheid dus gelukkig geen kans op zwangerschap. Ik heb hem anderhalf jaar gehad en altijd klachten gehad. Echo laten maken en hij zat goed. Nu, een jaar later, was hij toch uitgezakt. Lastig he? Wij hebben een kinderwens dus nu even geen anticonceptie. Maar wat ik daarna ga kiezen weet ik ook niet. Geen spiraal meer in ieder geval!