Implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door D199, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D199

D199 Lid

24 mrt 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even een vraagje, ik heb de implanon gehad. Het is er sinds maart uit. Toen kreeg ik een paar onregelmatige cyclussen en deze maand voor het eerst een van 28 dagen gehad. Betekent dat dat ik er nu voor kan gaan en dat de hormonen nou zijn verdwenen van.de implanon? Hoop dat jullie me kunne helpen.

Liefs

2. Kvinne

Kvinne Actief lid

4 nov 2014
    299
    193
    43
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat als je twee keer normale menstruatie hebt gehad, je kunt beginnen. Zo heb ik het ook gedaan en dat werkte prima. Het is meer zodat als je wel zwanger bent je het gemiddelde kan nemen van afgelopen cyclussen. En je weet wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was.

Dus voor zover ik weet is dat niet vanwege hormonen die in je lichaam zitten, want het werkt niet zoals met de pil. Dat je moet ontpillen zeg maar..

3. Dogmom

Dogmom Lid

30 jun 2015
    20
    0
    0
    Wat ik heb gelezen en gehoord over de Implanon is dat je vrijwel meteen vruchtbaar bent als hij eruit is. Ik snap heel goed dat je eerst hebt gewacht tot je cyclussen weer normaal waren, maar volgens mij betekend het niet dat de hormonen nu pas uit je lichaam zijn.
    Ik heb afgelopen vrijdag mijn Implanon eruit laten halen, ik heb er vanaf mijn 15e een gehad en ben nu 23, en was toen op mijn 15e nog maar een paar keer ongesteld geweest en nog nooit echt heel regelmatig dus ben heel benieuwd hoe dat nu gaat!
    Volgens mij heb ik zaterdag ochtend mijn eisprong gevoeld, maar dat zullen we nog even moeten afwachten hihi

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina