hallo. ons dochtertje is bijna 2, ben na haar geboorte aan de pil gegaan. sinds die tijd heb ik totaal geen zin meer in lichamelijk contact. vroeger wou ik juist altijd vaker dan mijn man, en had altijd zin. denk dat het door de pil komt dat ik geen zin meer heb. zijn er meer die dit ervaren ? mijn hele lichaam voelt anders aan zeg maar, ik heb eigenlijk ook geen zin om weer aan de comdooms, en een kind wil ik zeker niet meer. zit er toch aan te denken om te stoppen met de pil, en iets anders te proberen. zou een ander merk pil al kunnen helpen ? of de prikpil misschien ? ofzou dat niet veel uitmaken qua gevoel.
ander merk kan zeker uitmaken. ik heb zelf de driefasen pil, daarmee had ik veel minder zin dan met de yaz 24+4 bijvoorbeeld. (helaas werken voor mij andere pillen niet zo lekker dus dat is toen wel een lastig punt geweest)
Ik begrijp precies wat je bedoeld! Daar had ik ook heel erg last van tijdens het slikken van de pil. (Microgynon 30) Eerst dacht ik dat het aan mij lag, dus ik heb het nooit eigenlijk tegen iemand gezegd. Op een avond heb ik het toch aan een vriendin verteld, ook dat ik bijna niet nat werd. Ik schaamde me hiervoor en voelde me schuldig tegenover mijn vriend. Tot mijn verbazing had zij er ook last van. We slikten allebei een andere pil, maar wel dezelfde klachten. Voordat ik weer overgestapt was op de pil heb ik een implanon gehad. Hierbij was mijn libido wel hoog en werd ik ook gewoon nat tijdens het vrijen. Met de implanon had ik dan weer dat ik meer wel ongesteld was dan niet ongesteld, daarom heb ik die laten verwijderen en dus weer de pil gaan slikken.
Als je zeker bent dat je geen kind meer wil, kun je altijd proberen om je man te overtuigen zich te laten steriliseren. Dan zijn alle je problemen opgelost.