Wij gaan in April voor een brusje, en heb dan 8 maanden een koperspiraal gehad. Nu is de planning heb te verwijderen na de menstruatie dus dat zal 31 maart zijn. Maar word je na het verwijderen ongesteld of niet? Anders doe ik hem liever ervoor laten verwijderen dat je alles in een keer hebt ( eventuele bloeding van verwijderen ) Gooit het je cyclus ook in de war of niet? Wij willen namelijk meteen de 1e cyclus rond 7 april mee pakken... Wie heeft hier ervaring mee en wat kan je het beste doen?
Hoi, ik heb afgelopen jaar begin augustus mijn koperspiraal laten verwijderen. Op 21 augustus heeft de bevruchting al plaats gevonden. Kan snel gaan dus! De bloeding tussentijds was niet noemenswaardig meer of minder dan een andere bloeding.
Het gooit je cyclus niet in de war en een bloeding krijg je ook niet. Je kan wel wat bloed verliezen maar dat is puur omdat er een 'wondje' zit. In principe gebeurt er verder helemaal niks met je lichaam en je cyclus loopt gewoon door. Succes!
verwijderen van de spiraal kan wel je cyclus veranderen, maar het hoeft niet. ik ben op de dag van t verwijderen van mijn eerste spiraal zwanger geworden van ons tweede kindje. na t verwijderen van mijn tweede spiraal duurde t eeuwen, maar dat had een andere reden, mijn cyclus was wel vrijwel gelijk goed. t beste kun je hem laten verwijderen tijdens je menstruatie, maar ook zonder menstruatie kan dat prima. En er dan gewoon gelijk voor gaan
Oké Als het goed is is mijn menstruatie rond 23/24 maart....en omdat er alleen op de maandag een vrouwelijke huisarts zit word het al snel de 31e ( ga de 24e trouwen dus geen strak plan ) Dus zal net de laatste menstruatie dag zijn dat hij eruit gaat en dan meteen proberen Idg sinds gister gestart met foliumzuur en dan afwachten! Spannend