Een vraagje waar ik zo snel ook geen antwoord op kan geven, dus ik roep even hulp in via het forum. Mijn beste vriendin slikt op dit moment pil. Ze is deze week naar de tandarts geweest en neem nu antibiotica tegen een ontsteking. In de bijsluiter van de pil staat dat de betrouwbaarheid vermindert als je antibiotica slikt. Ze ziet haar vriend niet elke week, maar hij komt dit weekend toevallig wel langs - bad timing, ik hoef er wellicht geen tekening bij te maken. Ze zijn van plan om aan kinderen te beginnen van zodra ze samenwonen dus een ongelukje zou geen ramp zijn. Condooms zijn wegens een allergie geen optie blijkbaar. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar goed. De werking van de pil zou ook niet HELEMAAL stoppen bij antibioticagebruik. Ze wil dus gewoon aan haar vriend vragen om op tijd terug te trekken. En ja, 100% veilig is dat niet, dat weet ze ook, maar haar vraag naar mij toe was eigenlijk hoe je voor het zingen de kerk uitgaan "op zijn veiligste" kunt doen. Ik herinner me ooit ergens gelezen te hebben dat zaad dat in de buurt van de vagina ingang terecht komt, ook nog een bevruchting kan veroorzaken en de man dus best niet te dicht van de opening komt tijdens de zaadlozing. Hoe 'hoor' je dan het best voor het zingen de kerk uit te gaan? Niet op de buik veronderstel ik? Bijvoorbeeld op een zakdoek dan, om te vermijden dat zaadjes alsnog te dicht in de buurt komen? Of wat is de "officiële" manier? Hmmm... beetje vies om dat hier zo te schrijven maar jullie snappen wel wat ik bedoel?
Ik heb eigenlijk maar 1 advies wanneer zij nog geen kinderen willen krijgen en ze nu ab slikt en condooms geen optie zijn... algehele onthouding, er zijn ook andere dingen die ze kunnen doen zonder echt seks te hebben. Voor het zingen de kerk uit is totaal niet betrouwbaar.
Ik heb dit ook een paar keer gedaan in het verleden, toen ik mijn pil een paar keer was vergeten. Niet op kritieke momenten in de cyclus, dat zou ik nooit durven, maar meer uit voorzorg. De kans dat het fout gaat is groot, maar het is nu ook niet zo dat je per definitie zwanger raakt hoor met deze methode. Het hangt af van hoe goed de man zijn lichaam kent. En inderdaad, klaarkomen in een zakdoekje in plaats van op je buik... het kleinste drupje dat in de buurt van je schaamlippen terecht komt, is gevaarlijk.
Ook in voorvocht kunnen al zaadcellen zitten... Dus als de timing ongelukkig is en ze nog even willen wachten met beginnen zou ik ze toch adviseren het toch op een andere manier gezellig te maken Het kunnen nemen van verantwoordelijkheid lijkt me een goede eigenschap om als stel te hebben als ze straks voor een baby gaan dus kunnen ze vast oefenen Maar misschien zijn ze er stiekem al meer aan toe dan ze zelf denken en willen ze het 'risico' nemen.
Dat er in voorvocht zaadcellen zitten is iets wat ik ook altijd heb gehoord, maar dat is blijkbaar niet waar. "Can you get pregnant with precum? Well, the expected answer and common answer is no." Bron: http://americanpregnancy.org/getting-pregnant/can-you-get-pregnant-with-precum/ Als je wat verderzoekt op google blijkt er een studie over te zijn gedaan, het is dus echt zo. Zwangerschappen bij voor het zingen de kerk uitgaan komen dus altijd door onzorgvuldigheid: in de seconden vóór het orgasme bij de man worden er al zaadjes uitgestoten, dus "op tijd terugtrekken" is bij deze techniek dus een tijdje VOOR het orgasme, NIET als je partner het voelt opkomen, want dan is het al te laat. Is het betrouwbaar? Neen, zeker niet. Is de kans klein dat je zwanger wordt als je partner echt op tijd terugtrekt? Ja, blijkbaar dus wel. Maar een kleine kans is ook een kans.
Ehm... als het sperma op je buik komt kan je echt niet zwanger raken hoor en ook niet buiten de rest van de vagina... Sperma heeft het vaginale 'klimaat' nodig om te overleven...
Nou.. voor het zingen de kerk uit gaan is nooit een betrouwbare oplossing. Je kan ook gewoon anti-allergenen condooms kopen, speciaal voor mensen met een rubber allergie.