Welk anticonceptie methode is het veiligt buitenom sterilisatie? -de pil -spiraal -nuvaring -implanon -prikpil wie maakt mij wat wijzer?
Anticonceptie.nl - Home Mijn mening/ervaring; De pil; veilig, maar elke dag innemen = kans op vergeten. Spiraal; erg veilig; eens in de 5 jaar ongeveer. Vooral de mirena is erg veilig door de werking; remt eisprong, maakt baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling, stoot eventueel bevrucht eitje af. (Mits je geen principiele bezwaren hebt... ) Nuvaring; ring 3 weken in, 1 week uit. Dus je moet er 2x per maand aan denken. Net zo veilig als de pil. Implanon; door verhalen van vroeger, toen de implanon niet goed ingebracht werd, toen hij net nieuw was, vind ik dit niet zo betrouwbaar. Maar mits goed ingebracht en gecontroleerd dmv echo, ook veilig omdat je niet zelf aan anti conceptie hoeft te denken. ik lees net op bovenstaande site dat hij bijna 100% veilig is, en er maar bij 0,15% van de gevallen fout of niet ingebracht was, wel weer net datgene wat ik onthouden heb. Prikpil; Ook veilig, eens in de 3 maanden een afspraak bij de dokter en je bent er weer vanaf. Wel een grote stoot hormonen in 1x, mocht je gevoelig zijn voor hormonen. Zelf zou ik, van deze opties, als langdurige oplossing, een mirena kiezen.